Sv: "Ut-av-skapet-tråd": Hva synes dere er "fjollete" klær/stash til barn?
Det meste er sagt, men jeg føler et veldig behov for å kategorisere det jeg ikke liker.
1. Ting som signaliserer helt andre ting enn det et barn skal signalisere.
Som bikini, stringtruser, (provoserende) politiske synspunkt.
2. Ting som er upraktisk eller i verste fall farlig.
Som smykker, hetter (når man klatrer i trær), kjoler på babyer, trange jeans, høyhælte sko på skogtur.
3. Ting som jeg synes er teite
Som bløtkakekjoler, hårgele på babyer, hårbånd når det ikke finnes hår.
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
Jeg må bare kommentere meg selv - for jeg må få presisere at ungene selvsagt skal få leke og herje og søle like mye selv om de har lakksko på seg.
Jeg er sånn nesten enig. Klart unger skal få leke. Samtidig synes jeg det er greit at det finnes noe i verden man skal være forsiktig med. Som for eksempel et verdifullt klesplagg.
Jeg ville aldri tatt på 2 åringen min noe rådyrt og uerstattelig, og forlangt at han skulle være i ro. Men 5 åringen min hadde jeg kanskje utstyrt med bunad og beskjed om å være litt forsiktig. Det er noe med å lære seg å ta vare på ting, og at ikke alt kan erstattes.
Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.
Jeg "kaller" ikke unger i kamoklær for barnesoldater.
Jeg liker det ikke fordi jeg synes det gir uheldige assosiasjoner, i likhet med miniskjørt og korte topper på treårige jenter.
Jeg synes det med kamoklær er ganske interessant. Jeg satte kaffen i halsen da naboens gutter sprang rundt med fullt krigsutstyr - kamoklær, hjelm, våpen. Men så tenkte jeg - hadde jeg reagert dersom det var indianer og hvit? Næh, det hadde jeg ikke! Er det fordi kamo og gerilja er nærmere oss i tid? Det er hendelser som faktisk skjer, i motsetning til cowboylek.