Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg har ikke sagt at "Buuu, alle dere som mener noe annet er bare ute etter å skåne egne følelser!" og jeg synes man må ha gått ganske kraftig i forsvar for å klare å lese det utav det jeg skrev.
Jeg har på ingen måte gått i forsvar - er verken opprørt eller såret.
Du skrev at mange ganger tenker du overbeskyttelse kommer av at foreldre beskytter egne følelser. Selvfølgelig er det slik.
Og overbeskyttelse er da slett ikke bra.
Poenget mitt, er vel at det å insistere på å følge /hente barnehagebarna sine hver eneste dag på ingen måte kan kalles overbeskyttelse.
Det går vel innunder høyst normal og forventet atferd.
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Slett ikke. Jeg finner det overhodet ikke problematisk at andre velger noe annet enn meg. Jeg finner det ikke problematisk at andre ikke lar barnet få prøve å gå hjem fra barnehagen en og annen gang.
Det er ikke jeg som sier at "det og det er det rette uansett" og "slik er det nå bare".
Jeg sa jo slett ikke "slik er det bare" som i : "Ingen barn får gå alene, og slik er det bare"!
Jeg sa det i forbindelse med at du mener det ene og jeg mener det andre - og slik er det bare.