|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Søren, nå kunne du jo dratt: "Kaller du meg en dårlig mor!" kortet, så hadde vi fått litt fart her |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneInnser at jeg er hønemor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
By the Sea
|
Begynte du på skolen da du var fem? Bodde du i utlandet, eller er du født etter 1990??
![]() |
#24 |
Absolut ateist
|
![]() |
#25 |
Slumrende Ullteppe
|
Ingen av delene. Jeg er født sent på året, så jeg hadde ikke rukket å fylle seks år da jeg begynte i førskolen.
![]() |
#26 |
By the Sea
|
Åh - jeg skjønner.
![]() |
#27 |
Javel
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneSynes det kommer litt an på veien til barnehagen jeg. Vi bor "rett rundt hjørnet" for barnehagen. Veien dit er ikke trafikkert, mesteparten er en gangvei forbi lekeplass/fotballbane. Og da har det hendt at 5 åringen har gått alene. Da eldste var 5 så hendte det en gang eller to at mellomste var syk. Da ringte jeg opp i barnehagen og sa at nå kommer xxxx, så stod de ved porten og ventet på henne. Mellomste har noen ganger syklet opp, mens mannen eller meg har kjørt rundt og møtt ham ved porten. Eller han har syklet hjem i forveien. Han pleier jo å sykle/løpe rundt samme vei når han er ute med venner på ettermiddagene.
![]() |
#28 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneOm et år så skal hun vel på skolen og må kanskje gå alene da. Er det horribelt også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kamerat
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg ble ikke spesielt sjokkert over dette. Jeg tror helt sikkert det finnes en del femåringer som er klare til å gå 600 meter alene i et rolig boligstrøk.
![]() |
#30 |
By the Sea
|
Min erfaring er at det skjer veldig mye på et år med et lite barn!
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneStorebror på fire (og et halvt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHos oss er det stadig streng oppmuntring om IKKE å kjøre barna til skolen. Kjører man må man sette barna av nede på bussplassen til ungdomsskolen. En liten parkeringsplass, fyllt opp med 7 busser og mange kjørende foreldre. Totalt kaos og jeg synes det er mye "skummlere" enn å la barnet gå alene gjennom et byggefelt.
![]() |
![]() |
#33 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg hadde ikke reagert nevneverdig på at en 5 åring gikk selv. Min mellomste vil være 5 år når han begynner på skolen neste høst, og han kommer til å gå han, som de andre i gata.
![]() |
#34 |
Bedreviter
|
Jeg synes ikke du har noe med det, siden du spør. Siden dette åpenbart er en sak som barnehagen er inneforstått med, kan jeg ikke se at det har noe for seg å snakke med dem.
Fordi femåringen har lyst, kanskje? Sist redigert av Teofelia : 13-09-07 kl 23:14. Årsak: Hjerter må med |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Beklager! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
intro
|
Jeg gikk også alene til førskolen som 5-åring. Dette er 18 år siden, men føles som ca. 80 når jeg leser tråder som denne.
![]() |
![]() |
#38 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
En 3-åring kan mye mere enn en 2-åring ja, men en 6-åring kan ikke nødvendigvis mye mere enn en 5-åring. Forskjellen utjevner seg noe med årene. Det kan jo være greit å forberede de på skolestart. Det er ikke alle foreldre som har jobb som gjør det mulig å kjøre til skolen. Dessuten er det positivt å oppfordre barnet til å gå. Det er ikke farlig med mindre veien er sterkt traffikert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Live and let live
|
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneGutten min er fortsatt fem, han fyller 6 i desember og er begynt på skolen. Hin dagen spurte han pent om han ikke kunne få gå hjem alene. Jeg var engstelig, men han fikk lov, og var veldig veldig stolt når han kom hjem (jeg sto på utkikk og felte en stolt liten tåre, og han lyste opp og løp siste stykket når han så meg.
![]() |
#40 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneDa storebror var 4 var det et førskolebarn som ble sluppet av på P-plassen til barnehagen og gikk opp selv...
![]() |
|
|