Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 21:28   #201
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg hadde også intens trykketrang lenge før full åpning, og kjente meg godt igjen.
"Nå må du holde igjen, ikke trykke!" Lettere sagt enn gjort med de reneste brekninger i underlivet.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:28   #202
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det er flere
Jeg kjente første trykketrangen på en maseri hjemme, et døgn før ztjerna var ute. På sykehuset var det ingen tvil; "du må ikke presse nå, du er bare 3 cm". Lett for dem å si.

Det er faktisk veldig godt å høre. Jeg følte meg så mistrodd akkurat på det området. Må vise mannen den sekvensen når han kommer hjem. Jeg kranglet fælt med den ene (av 6) jordmoren om det der.

Da vet jeg i allefall det til neste gang (hvis det blir en neste gang). Hos meg forsvant i allefall den pressetrangen når jeg fikk epidural (ved 8 cm åpning og etter å ha hatt rier i nærmere 3 døgn ).

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:28   #203
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

"... en gjeng pyser alle sammen ..." Sitat jordmor, når hun kommenterer at hun ene fødende har fått epidural.

:får lyst til å banne:

Kjente det boblet litt hos meg også...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:29   #204
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

"... en gjeng pyser alle sammen ..." Sitat jordmor, når hun kommenterer at hun ene fødende har fått epidural.

:får lyst til å banne:

Hun inkluderte jo seg selv i denne kommentaren. Syns ikke den var så ille, jeg.

Gammel 12-09-07, 21:29   #205
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Skytte og MokkMokk, fikk dere noe for pressetrangen deres? Noe som hjalp?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:29   #206
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Følte litt med den dama på slutten.

Og jeg er SÅ glad for at legen min dro frem den beste brødkniven og sprettet meg opp i stedet for å røske ungen ut.
Naturlig fødsel er oppskrytt

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:32   #207
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Tjorven og MokkMokk, fikk dere noe for pressetrangen deres? Noe som hjalp?

Hvis det er meg du mente , så hjalp epiduralen, men den fikk jeg pga lang og slitsom fødsel. Jeg hadde jo ikke trykketrang i følge dem.

Høres visst litt bitter ut nå .

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:33   #208
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble hvertfall trodd på trykketrangen, ikke rart, med 10 cm åpning, men jeg fikk ikke lov å trykke pga feilstilling hos barnet. Lett my ass, det er det verste.

Gammel 12-09-07, 21:33   #209
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

Da vet jeg i allefall det til neste gang (hvis det blir en neste gang). Hos meg forsvant i allefall den pressetrangen når jeg fikk epidural (ved 8 cm åpning og etter å ha hatt rier i nærmere 3 døgn ).

Jeg er villt misunnelig på alle som har fått epidural. De stakk meg fire ganger i ryggen i forsøket på å sette den, men endte opp med å si at jeg måtte klare meg uten.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:33   #210
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir også sendt mandag kl. 23.20 (NRK2).

Sakset fra NRKs sider.

Jeg gikk forresten glipp av forrige (og denne) episoden. Prøvde å se den på nett-TV, men den stanset opp hele tiden. Samme stedet, ca 10 min før slutt. SÅÅÅÅÅ irriterende! Prøvde å endre instillinger og alt, men neida. Og hver gang måtte man starte fra begynnelsen igjen. Ble rimelig lei av å se hun dama føde på fødekrakken tilslutt.

Noen som vet om det er mulig å få sett dette og starte tittingen midt i???

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:33   #211
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hvis det er meg du mente , så hjalp epiduralen, men den fikk jeg pga lang og slitsom fødsel. Jeg hadde jo ikke trykketrang i følge dem.

Høres visst litt bitter ut nå .

Jeg rettet det opp

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:34   #212
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun inkluderte jo seg selv i denne kommentaren. Syns ikke den var så ille, jeg.

Mente hun sa at "slik var det ikke da jeg fikk barn"?

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:35   #213
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Tjorven og MokkMokk, fikk dere noe for pressetrangen deres? Noe som hjalp?

Jeg fikk drypp for å hjelpe på riene, som i perioder kom tett som hagl men som ikke var effektive nok. Men dette ble igangsatt tidligere i forløpet, før trykketrangen. Jeg lå leenge med nesten full åpning, kun denne "kanten" de snakker om. Til slutt tøyde de meg til full åpning og jeg fikk lov å presse. DET var digg, det!

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:35   #214
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men selv hadde hun sååå vondt i nakken sin, dakar Pyse sjøl!

Mine tanker og!

Kjenner jeg blir irritert når det snakkes om at epidural er for pyser. Det handler ikke bare om at folk har forskjellig smerteterskel, men og om at folk faktisk har forskjellige fødsler.

Selv hadde jeg rier hvert 2-3 min i to døgn før gutten kom, og jeg hadde ikke sovet. Jeg var helt utslitt, og jordmor var helt med på at jeg burde ha epidural. (nå kom epiduralen litt sent da, det gikk utrolig fort på slutten, så den gjorde nytten i 30 min)

Me uansett, en utrolig bra og rørende serie! (måtte benke meg på kontoret, for i stua er det fotball for all penga..

kiki er aktiv nå  
Gammel 12-09-07, 21:35   #215
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Jeg er villt misunnelig på alle som har fått epidural. De stakk meg fire ganger i ryggen i forsøket på å sette den, men endte opp med å si at jeg måtte klare meg uten.

Ja, det var som å komme til himmelen. Mannen begynte å gråte da han omsider fikk et smil fra meg. Det første på mange, mange timer. Jeg kan ikke huske at epiduralen ble satt, men i programmet i dag så det ganske vondt ut . Jeg var vel for sliten til å merke noe som helst. Men for en virkning!!

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:35   #216
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Mente hun sa at "slik var det ikke da jeg fikk barn"?

Syns hun sa at hun også hadde vondt bla bla. Aner ikke. Uansett er jeg helt enig i at det finnes utrolig mange pyser som bestiller epidural før de engang er i fødsel.

Gammel 12-09-07, 21:40   #217
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ja, det var som å komme til himmelen. Mannen begynte å gråte da han omsider fikk et smil fra meg. Det første på mange, mange timer. Jeg kan ikke huske at epiduralen ble satt, men i programmet i dag så det ganske vondt ut . Jeg var vel for sliten til å merke noe som helst. Men for en virkning!!

Jeg husker godt at epiduralen skulle settes. Satt på senga slik hun i programmet. Kom med kjærlighetserklæringer til anestestilegen når han kom inn. Klarte å sitte rolig gjennom riene mens han stakk og stakk og stakk. Og stakk. Husker bare riesmerter, tror jeg fikk bedøvelse før den tjukke epidural-nåla? Også husker jeg at legen sukket og sa "denne ryggen tør jeg ikke sette på" og kom med en unnskyldning for at jeg måtte fortsette å ha vondt.

Håper han bare var så ung og uerfaren som han så ut til, og at jeg ved neste fødsel får en erfaren, iherdig en som kan sitt fag

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 21:40   #218
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Syns hun sa at hun også hadde vondt bla bla. Aner ikke. Uansett er jeg helt enig i at det finnes utrolig mange pyser som bestiller epidural før de engang er i fødsel.

Ho inkluderte seg sjølv ja så eg syns ikkje det var teit eller ille sagt.

Eg har nok hatt lette fødslar så trur ikkje eg skal uttale meg om pyser eller ikkje
Men eg ville helst ikkje ha epidural og slapp heldigvis.

Gammel 12-09-07, 21:42   #219
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg tykte klippinga bærer preg av at dei forsøker å drite ut jordmora med vond nakke, eg.

Sjølv skjønte eg ikkje kva trykketrang var, for eg var så himla oppsatt på å få satt den epiduralen at Lillebror vart fødd med epidural-teamet til stades. Dei trakk på skuldrene og tusla ut døra. Jordmor var litt sånn unnskyldande; ja, her gikk det fort, ja...

Gammel 12-09-07, 21:43   #220
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som vet grunnen til at noen ganger brukes tang, andre ganger sugekopp?
Altså, forskjellen på de to?

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.