Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er din favoritt-barne-TV?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 22:57   #21
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hva er din favoritt-barne-TV?

Jeg liker Bjørnen i det blå huset jeg.

Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 23:02   #22
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker Newton.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 00:20   #23
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sauen shaun liker jeg best.
Storesøster elsker mikke mus som ble erstattet av postmann pat som også falt i smak.
Men nå er jo det erstattet av små einsteins.

Hun elsker mummitrollet også, men nå er vel det erstattet med uhu?

Her i huset får alle fnatt av UHU. Det verste jeg har sett på barnetv.
Liker heller ikke jubalong eller skrimmel skrammel som gikk før.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:18   #24
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Charlie og Lola er helt nydelig! Og så liker vi alle Ugler i mosen, Sauen Shaun og Små Einsteins.

Gammel 06-09-07, 00:24   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi elsker Sauen Shaun og Gjengen på taket! De som har laget gjengen på taket lagnde et talk show på svensk TV en gang i tiden også, med to dukkeprogramledere. Den ene var en DJ med rød hettejakke snørt godt igjen rundt hodet.

Ellers er jeg glad i Charlie og Lola, det er så fine stemmer. Ugler i mosen har blitt veldig bra, mye bra og interessant info.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:18   #26
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er det bare Sauen Shaun jeg syns er virkelig bra. Uhu og Ugler i mosen er også greit nok.

Savner fredagene med Kalle og Molo etterfulgt av Gjengen på taket.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:05   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så overrasket over at noen liker Skrimmel Skrammel og Kalle og Molo. Den dukka er bare hakket mindre irriterende enn Rebekka.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:15   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir så overrasket over at noen liker Skrimmel Skrammel og Kalle og Molo. Den dukka er bare hakket mindre irriterende enn Rebekka.

Enig ang. Skrimmel Skrammel og grusomme Cheezy Keyz. Men Kalle og Molo er jo koselig, og jeg har alltid likt godt å se hvordan forskjellige ting blir laget. Dessuten elsker jeg miljøet i den serien, huset til Kalle vekker nostalgien i meg og jeg elsker nostalgi.

Morsomt at alle har så forskjellig smak. Jeg likte godt Barnas supershow, men det ble virkelig slaktet i en tråd på NM en gang. Det samme med Gnottene gjennom utallige tråder. Gnottene er ikke akkurat geniale, men de er da langt bedre enn Solflekken og annen animert skit med krampekoselig innhold og kvalmende god moral.

Det har til og med vært tråder der noen har bedyret at de ikke likte Jul i svingen. Folk er forskjellige.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:22   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ser ikke barne-tv så ofte, men hvis Kalle og Molo fortsatt går, så er det min favoritt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:23   #30
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Enkelt. Som de fleste andre liker jeg best Sauen Shaun. Det er jo strengt tatt ikke mye annet som er severdig på barne-TV.

Barna liker det meste, men har fått øynene opp for Playhouse Disney, og foretrekker det foran mye annet. Der er favoritten (min) den serien med han gutten Stanley og den fisken (og... DEN STORE BOK OM ALLE TING, SOM FINNES PÅ VÅR JORD...).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:32   #31
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Barna liker det meste, men har fått øynene opp for Playhouse Disney, og foretrekker det foran mye annet. Der er favoritten (min) den serien med han gutten Stanley og den fisken (og... DEN STORE BOK OM ALLE TING, SOM FINNES PÅ VÅR JORD...).

Sønnen min liker den serien og. Jeg har tatt meg selv i å synge sangen som alltid synges av hunden og katten.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:52   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ugler i mosen er bra.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:07   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hva er det jeg ikke har fått med meg nå da. Sauen Shaun, hvem pokker er det og hvor i huleste går den?

Her i huset er små Einstein megapopulært. Ellers er jeg glad i Bjørnen i det blå huset og Elias, men han går jo ikke på tv nå.

Gammel 07-09-07, 12:13   #34
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Skrimmel skrammel syntes jeg var ok, fordi det var mye spennednde stemmebruk, som jeg tror er fint for unger å få med seg. De har jo et utrolig instrument. Mange av oss synger jo helt flatt og barna våre tar jo etter.

Men favoritten går nok ikke lenger. Men jeg gleder meg til jul. Barnas Supershow digget vi alle sammen.

Kalle og Molo likte nok jeg bedre enn datteren min. Der er nok Mikkes Klubbhus en stor favoritt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:37   #35
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

... de er da langt bedre enn Solflekken og annen animert skit med krampekoselig innhold og kvalmende god moral.

Det har til og med vært tråder der noen har bedyret at de ikke likte Jul i svingen. Folk er forskjellige.

Storebror og jeg liker Solflekken.

Ellers har jeg slektninger i USA som har bodd her et år med sin fem år gamle datter, og de var sjokkerte over Jul i Svingen og hvor mye negativ adferd barna lærte av serien.

Gammel 07-09-07, 13:41   #36
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hva er det jeg ikke har fått med meg nå da. Sauen Shaun, hvem pokker er det og hvor i huleste går den?

Her i huset er små Einstein megapopulært. Ellers er jeg glad i Bjørnen i det blå huset og Elias, men han går jo ikke på tv nå.

Når vi snakker om Barne-TV snakker vi pr. def. om Nrk 1 på ettermiddager klokka 18.

Ut over det opplyser vi om kanal!

Gammel 07-09-07, 13:42   #37
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Sønnen min liker den serien og. Jeg har tatt meg selv i å synge sangen som alltid synges av hunden og katten.

He, he, jeg går og nynner på den støtt og stadig jeg også! Og så er det så bra i enkelte situasjoner - når man står der og diskuterer på jobb og hvordan skal vi finne ut, og hvem vet... "Iiiiiii deeeeen store bok om alle ting...."

Akkurat som for noen år siden da vi stadig svarte med frasen: "Du mener, kan det fikses? Klart det kan!".

Gammel 07-09-07, 14:02   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jenta på 7 elsker skrimmel skrammel. Hun pleier å se det på nett. Uhu er også moro.

Toåringen er helt fascinert av Ugler i mosen da,
men jeg tror det er mest fordi han synes programlederen er litt skummel.
Han kommer litt vel nærme kameraet noen ganger, så lillebror vet at det er best å sette seg på fanget så fort han hører at det begynner.
Med 42" så føler du litt at han stikker hodet inn i stua noen ganger.

Gammel 07-09-07, 14:40   #39
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster er livredd Skrimmel skrammel, og storesøster brekker seg av Ugler i mosen og "hvem er det som har bæsja". Fin liten byfrøken, så det blir spennende når vi flytter mer landlig

Jeg trives best med gamle serier, som Astrid Lindgren, og må si det er veldig lite barne-tv som fenger meg. Men jeg sitter som regel og ser på sammen med jentene likevel.

Lillesøster er forresten med i en av Jubalong episodene i høst, så hun har et nært forhold til Rebekka.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 16:54   #40
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Toåringen er helt fascinert av Ugler i mosen da,
men jeg tror det er mest fordi han synes programlederen er litt skummel.

Toåringen min synes også han er skummel inni mellom. "Kummel mannen" sier hun og kommer bort til meg. Men hun er ellers ikke spesielt interessert i det. Hadde nok vært bedre for hennes alder dersom de viste mer bilder av dyr, og mindre av mannen som prater. Men for større barn er det jo bra.

Jeg for min del får fnatt av Uhu, Jubalong og skrimmel skrammel. Toåringen syntes skrimmel skrammel var stas da, men det andre interesserer henne ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.