Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til husfarge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 18:03   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til husfarge?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det høres kjempefint ut! Jeg tror huset vårt hadde kledd godt å ha staffasjefarge på hjørnekassene, selv om det ikke er så mye av det for tiden. Som mange 80-tallshus så er det dessverre lite vinduskarmer også, og det synes jeg er litt dumt. Jeg liker når man kan kontrastere mot husvegg. Jeg har forsøkt å google meg frem til en løsning på det som ikke tilsier bytte av vinduer, men ikke funnet noe. Må spørre en tømrer, arkitekt e.l. tenker jeg. Mange av vinduene (spesielt de stoooore som går over 2 og 3 etasjer er fra bygningsår, men det er ikke noe galt med de eller gir merkbart varmetap, så da er det jo ingen grunn til å bytte de, men pga alder så vil jeg ikke bruke mye penger på å fikse typ kosmetisk ramme/vinduskarmer. Men er det en quick fix så er det absolutt aktuelt.

Ja, det er veldig rart at ikke fargekonsulentene og -produsentene kaster seg over disse epokene, for det er jo mange hus av den sorten som pusses opp. Jeg elsker å se oppussing av gamle hus, men det hadde jammen meg vært spennende å se hus fra 70-, 80- og 90-tallet få en "ny vår". Enig med notisen fra ifi om fargene som regjerte på den tiden. Mange hvite hus, og inni gikk det ofte i pasteller.

Nå vet jeg ikke hvordan huset ditt ser ut, men på en del 80-tallshus med sånne vinduer over flere etasjer som jeg ser for meg, er ofte karmene typ knallblå, eller røde. Det syns jeg er veldig stilig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.