Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-26, 00:46   #481
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Jeg syns ikke det, men så er jeg 54 år, da.

Gammel 08-02-26, 08:42   #482
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kjolen er skikkelig fin! Jeg liker det meste fra frøken Dianas, men er jo også nærmere 50.
Jeg vil faktisk heller kle meg eldre enn yngre.

Gammel 08-02-26, 09:28   #483
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker også mye fra frøken Dianas, men denne syntes jeg kanskje var litt kjerring :dukke:

Sist redigert av løve70 : 08-02-26 kl 10:06.
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 09:32   #484
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg lurer på i dag er om vi kan la være å bruke uttrykk som kjerring på noe utdatert og gammelt.

Gammel 08-02-26, 11:07   #485
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker ikke på at kjerring står for utdatert og gammelt, men en stil som er for de som er eldre enn det jeg er. Altså om en på 60 har på seg kjerring klær har hun på seg noe som passer for de som er 80.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 11:56   #486
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Sliter skikkelig med garderoben og å finne min stil. Kan ikke kle meg som en fjortis når jeg har passert førti men synes det fort blir blir vel damete og unnskyld uttrykket "kjerring".

Hva synes dere om denne kjolen? Kjerring eller ikke?

https://www.frokendianassalonger.no/...AaArxUEALw_wcB

Den er fiiin. Nå går ikke jeg i kjoler i det hele tatt, men Eldste, hun skal få det tipset. Liker hun den blir det bursdagspresang. Hun har bursdag i dag og feiring her, men presang er glemt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 12:09   #487
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det jeg lurer på i dag er om vi kan la være å bruke uttrykk som kjerring på noe utdatert og gammelt.

Det handler vel ikke om å være utdatert eller gammel, men om å bruke klær som «gjør deg eldre»?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 13:02   #488
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Det handler vel ikke om å være utdatert eller gammel, men om å bruke klær som «gjør deg eldre»?

Jepp, det var ihvertfall det jeg mente.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 13:32   #489
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg kommer fra et av disse stedene hvor "kjerring" er et nøytralt ord på en gift kvinne, og kan bruke det selv i forbindelsen "kjerringa til ... " i stedet for "kona til ..." Likevel greier jeg fint å skille, og har ingen problemer med uttrykket "kjerringklær", jeg skjønner godt hva det betyr, og bruker det lett selv. Og jeg tenker heller ikke på det i sammenhengen utdaterte eller umoderne klær, men klær som får en til å virke eldre eller med "satt".

Kjolen det et snakk om er ikke kjerring i mitt hode, men det kommer veldig an på den som har den på, tilbehør m.m. (hilsen kvinne, snart 53). Jeg ser damer i 20- 30- årene som ser aldeles smashing ut i klær som ville sett helt kjerring ut på meg.

Sist redigert av My : 09-02-26 kl 10:01.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 20:56   #490
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på hvor teit jeg kan bli. I dag ble jeg kjempeleimeg fordi ene barnebarnet knuste en kopp jeg er glad i. Riktignok etter at jeg hadde sagt fra at den koppen ikke skulle røres. Men dog. Ungen er bare seks år.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-26, 22:29   #491
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Forstår deg godt, Strå. jeg lurer på hvorfor jeg plutselig blir plaget med å ha kvise inne i nesa, det er så ømt og vondt, og rødt!

Gammel 09-02-26, 09:42   #492
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Fuglene synger ute, men det er følt temperatur -22. Ikke akkurat vår.

Gammel 09-02-26, 09:49   #493
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Sliter skikkelig med garderoben og å finne min stil. Kan ikke kle meg som en fjortis når jeg har passert førti men synes det fort blir blir vel damete og unnskyld uttrykket "kjerring".

Hva synes dere om denne kjolen? Kjerring eller ikke?

https://www.frokendianassalonger.no/...AaArxUEALw_wcB

Store blomster er inn denne våren.

Avgjørende er jo også hva man har til, smykker, sko, solbriller, veske osv. Det forandrer uttrykket veldig.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-26, 14:52   #494
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det kommer til hvilke klær som gjør meg gammel, så avhenger det jo også veldig av hvordan de passer til min kropp.

Vi hadde jo en annen diskusjon her på FP, men å bli seende ut som Gro Harlem Brundtland. Det kan nemlig fort skje med meg på grunn av mitt ganske omfangsrike brystparti. Jeg er avhengig av at det skråner over brystet, og at det ikke er tilkneppet opp i halsen.

Normalt sett elsker jeg kjoler fra Frøken Dianas salonger, men akkurat den det ble linket til traff meg ikke helt. Jeg tror det var fargekomboen det ble noe "galt" med.

Gammel 09-02-26, 16:31   #495
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Vil si det er bedre i mine øyne å dra alle over en kam og bruke kjerring om en stil, enn å bruke et spesifikt navn som feks Gro Harlem Brundtland. Men stort sett så er begge deler veldig beskrivende da for oss her på fp.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-26, 17:07   #496
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Jeglurer på dette: Jeg leste et innlegg her, som stod at det var lagt inn klokka 16:01. Men klokka på min IPad var bare 16:00. Skulle ikke klokkeslettet vært styrt av hvor mye den var på min IPad?

Gammel 09-02-26, 17:22   #497
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeglurer på dette: Jeg leste et innlegg her, som stod at det var lagt inn klokka 16:01. Men klokka på min IPad var bare 16:00. Skulle ikke klokkeslettet vært styrt av hvor mye den var på min IPad?

Klokken på FP styres ikke av din tid. Er man i f.eks. USA så er tiden på FP 6-9 timer feil avhengig av hvor i USA du er.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-26, 18:12   #498
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er det mulig at fitbit-klokka mener jeg er på 100 på readiness score (og excellent) når jeg har sovet mindre enn fem og en halv time i natt og har vondt både her og der?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-26, 18:13   #499
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Klokken på FP styres ikke av din tid. Er man i f.eks. USA så er tiden på FP 6-9 timer feil avhengig av hvor i USA du er.

Jeg tror også at klokka på FP er nesten tre minutter raskere enn alle de andre klokkene jeg kjenner til. Når jeg nå sender dette innlegget, så er min klokke 17.11 blank!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.