Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem kjøper du julegave til på jobb?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-25, 20:39   #41
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?

Jeg gir til resten av ledergruppa, sosiallærer og de to på kontoret.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 20:49   #42
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir en liten oppmerksomhet til de jeg deler kontor med, og så er det to kollegaer som får litt mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-25, 23:52   #43
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søster'n, men ikke fordi hun er kollega, men i form av at hun er søster'n min også.

Gammel 18-12-25, 06:48   #44
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen her heller, det får jeg heller ikke. Me der må da sies at i det lille teamet vårt på 3, så har vi alle bursdag i måneden før jul, så vi har alle gitt hverandre en oppmerksomhet. Hun som hadde bursdag i forrige uke fikk pepperkaker formet som katt.

Jeg har kjørt en quiz som julekalender for seksjonen vår, og det har folk satt pris på.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-25, 09:19   #45
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det var det ikke, mente noen i tråden.
Men jeg syns det er litt interessant å spinne videre på dette.
Er det forskjell på bransjer da?
Ser for meg at helse og oppvekst er der man driver mest med "kosemose" (fra egen lommebok)?
Mens industri, produksjon, transport driver ikke så mye med slikt, og det som gjøres betales av jobben i stedet for de ansatte.

Eller er jeg på jordet?

Kan godt være. Jeg kan forestille meg at damegjengen nede i økonomiavdelingen gir hverandre gaver. De er mye mer sånne som pynter og koser seg og alltid står for gaver når det er merkedager og sånt. Vi som jobber i ingeniøravdelingen kan ikke sånt, verken menn eller kvinner.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-25, 09:22   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i virksomhetens minste seksjon. Jeg er VELDIG glad i de tre karene jeg jobber med. De er skikkelig gode kollegaer, men vi kjøper så definitivt ikke gaver til hverandre. Det er faktisk helt utenkelig.

Vi driver særdeles lite kosemose. Hvis vi tar en kaffepause sammen, så kaller vi det en debrief.

(Seksjonen jeg jobber på har normalt sett bare bestått av menn. Jeg er den første av hunkjønn her på veldig mange år, og min kompetanse er litt på siden av alle de andre. Men de er veldig tydelige på at de har svært godt av å ha meg der; av både sosiale og faglige årsaker.)

Gammel 18-12-25, 09:54   #47
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg jobber i virksomhetens minste seksjon. Jeg er VELDIG glad i de tre karene jeg jobber med. De er skikkelig gode kollegaer, men vi kjøper så definitivt ikke gaver til hverandre. Det er faktisk helt utenkelig.

Vi driver særdeles lite kosemose. Hvis vi tar en kaffepause sammen, så kaller vi det en debrief.

(Seksjonen jeg jobber på har normalt sett bare bestått av menn. Jeg er den første av hunkjønn her på veldig mange år, og min kompetanse er litt på siden av alle de andre. Men de er veldig tydelige på at de har svært godt av å ha meg der; av både sosiale og faglige årsaker.)

Jeg har det også litt sånn i noen settinger. Det oppstår noe magisk når man er helt forskjellige mennesker med helt forskjellig kompetanse som klarer å legge fordommer til side og sette pris på at hver og en har sin oppgave og sitt å bidra med.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-25, 10:51   #48
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Haha, jobber du med meg? Vi er bare tre i min avdeling da, så vi er enda færre enn dere. Ingen gaver nei, det ville være rart.

Gammel 19-12-25, 10:48   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jobbet i mange forskjellige bransjer, og tror at det er mest gaver til hverandre i skolesektoren. Tror kanskje det har med fokuset på gaver til jul der sånn generelt? Man får fra foreldre, fra barn, det lages gaver på skolen osv. Da er det kanskje mer naturlig å gi til kollegaer også?

Jeg ga gaver til mine ansatte da jeg var i privat sektor, men da betalt av jobb.
Nå jobber jeg i det offentlige, fortsatt leder. Jeg har kjøpt en liten ting til mine ansatte fra egen lomme, mest fordi det har vært et unntaksår og de har vært ekstremt positive og endringsvillige. Tenker egentlig at gaven var såpass symbolsk at kortet varmet mest. Tror jeg brukte en hundrelapp eller litt over pr pers. Gjetter på at jeg ikke kommer til å kjøpe noe til noen neste år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-25, 19:25   #50
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Gaver til dem jeg er på team med - i år vil det si to stykker. Utenkelig å ikke kjøpe gave, vi blir alltid nære venner når vi jobber på team og deler stort og smått, gleder og sorger. Blir litt sånn når vi er så glade i de samme barna, da kommer man tett på hverandre helt av seg selv.

Gammel 20-12-25, 14:39   #51
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ingen. Ikke noen andre steder jeg har jobbet heller.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-25, 09:35   #52
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er nok en fire-fem på jobb jeg kunne ha gitt en liten oppmerksomhet, men vi har ikke egentlig noen tradisjon for å bytte gaver. I år hadde jeg med én gave på jobb, det er bare bestevennkollegaen som får.

Fra jobb fikk vi en pose godteri hver, utdelt ved julelunsjen.

Gammel 21-12-25, 09:53   #53
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen. Gir til ei venninne på jobb, men vi var venninner før vi begynte å jobbe på samme sted. Har flere venner på jobb som jeg er sammen med utenom jobb, men vi orker ikke gavestyr. Ville ikke gitt til kolleger "bare" fordi vi jobber sammen.

Vi får forøvrig ikke julegave fra arbeidsgiver heller. Offentlig ansatt.

Gammel 22-12-25, 02:41   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To av de nærmeste. Den ene er det ungene kaller min work-wife, og den andre får en fast, liten pakke med instant-jul-effekter: hjemmelagd marsipan, pepperkaker, en mini-vinflaske og en hundeformet juletredekorasjon. Til gjengjeld får jeg påskemarsipan av henne.

Nå har vi alle fått fyken, så dette ble nok siste gang.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-25, 13:38   #55
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg plutselig fikk gave fra en kollega helt overraskende, på lille julaften. Da var det litt seint å finne på noe spontant, så jeg valgte å si det som det var, at jeg ikke hadde noe, men at jeg gjerne inviterer på en kaffe eller et glass over nyttår. Hun hadde ikke forventet noe tilbake fra meg, men syntes det var hyggelig. Så da fikk jeg løst det. Kjente jo på at jeg burde gi noe tilbake, selv om jeg skrev i denne tråden at det ikke var nødvendig.

Gammel 27-12-25, 14:06   #56
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi får julestrømpe som henger på skapet på Akuttposten. Stor sokk, stappet med godteri.(finansiert gjennom velferdslaget) i fjor hadde vi i tillegg hemmelig nisse, men det hadde i ikke i år.
På kontoret fikk vi stort fenalår og gavekort på kr 1500.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.