|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
snur
|
Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg har en stilling på jobb som gjør at jeg har veldig mye kontakt med de aller fleste på arbeidsplassen min og er den alle kommer til når de trenger hjelp. Mer presist jobber jeg på kontoret/førstelinje på en barneskole, og er IKT-ansvarlig i tillegg. Jeg har i alle år kjøpt julegave til de andre i administrasjonen (rektor, inspektør og avdelingsleder SFO). De siste årene har det plutselig begynt å dukke opp julegaver fra diverse lærere og assistenter med sånn "takk for all hjelp i år". I dag kom den nye renholdslederen med en julegave. Jeg har ikke sjans å gi gave til alle disse, så da blir det "oi, tusen takk det var veldig hyggelig".
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Vi har hemmelig nisse, så jeg gir til den jeg har fått der. Det er alt. Alle får gave fra bedriften.
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen. Har av og til fått gave fra ei, fordi jeg har betydd ekstra mye i perioder, men da er det definitivt en gave som ikke forventer mot-gave.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir små oppmerksomheter til de to aller nærmeste kollegaene mine og til kontorsjefen vår, som er en absolutt gullklump og gjør livet mitt 1000 ganger lettere enn det kunne vært.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Synes «oi, det var da veldig hyggelig!» er en helt legitim respons, og jeg venter meg absolutt ikke noe mer når jeg gir gaver til kollegaer selv.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?I de siste årene har jeg gitt en liten oppmerksomhet til alle jeg var leder for, typ sjokolade eller en liten tulipanbukett, med takk for innsatsen i året som har gått. I år har jeg gitt fra meg ansvaret, så da tror jeg ikke jeg gir til noen. Pleier ikke å få heller, men har fått av tidligere leder en gang eller to. I tidligere jobb ga jeg gave til flere av de jeg jobbet tettest med, men da var vi mye sosiale utenom jobb og hadde juleverksted og sånt. Jeg hadde ikke forventet noe tilbake hvis jeg ga den typen gave du snakker om, så en hyggelig respons er mer enn bra nok tenker jeg. Hyggelig å bli satt pris på!
|
|
|
|
#7 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg kjenner litt på denne. Jeg har ett usedvanlig hyggelig arbeidsmiljø og det er mange jeg kunne gitt gaver til. Jeg har prøvd å holde det nede og gir til de tre jeg samarbeider tettest med. Og da er det en liten gave fra en veldedig organisasjon. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen, men kunne nok gitt til noen som var viktig for meg, som støtte til å få gjort ting, eller som jeg følte virkelig ga det lille ekstra for å støtte og hjelpe.
|
|
|
#9 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir ikke julegaver på jobb og har nok ikke fått heller, bortsett fra fra leder. Det virker ikke som om det har vært noe særlig kultur for det der jeg har jobbet. Det jeg synes er fint der jeg jobber nå er at mange av oss har med tvist/klementiner/juleskum etc. gjennom hele desember, til glede for hele prosjektet og jeg bidrar med å ha julete påkledning i tillegg.
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg har aldri gitt eller fått gaver på jobb til jul. Men jeg har gitt et par gaver på tilfeldige tider på året når jeg har kommet over noe som bare roper en eller annens navn.
|
|
|
#11 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg har gitt noen ganger hvis vi har hatt spesielle mye med hverandre å gjøre og vedkommende har betydd litt ekstra for meg. Jeg har gitt noe strikket de årene jeg harr strikket en del. Eller en annen liten oppmerksomhet, jeg forsøker finne noe vedkommende kan like. Jeg har både fått og gitt uten at det gjengbeldes samme året.
|
|
|
#12 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen, fordi jeg har enormt stort nettverk rundt meg, og i tillegg er jeg leder for mange. Jeg får heller ikke fra fra noen. Unntaket er eventuelle nære (jobb)venner, men det er jo ikke samme som "takk for at du er der for meg på jobb".
|
|
|
#13 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg pleier å gi noe til min favoritt-bioingeniør som ofte kommer innom og "plager meg" (hennes ord
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen her heller, verken gir eller får, men jeg har heller ingen slik rolle som HI.
|
|
|
#16 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir for så vidt til ei på jobben, men vi er venninner på fritiden også, så det er mest derfor. Gir ikke til andre kolleger. Vi får alle gave fra bedriften.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?
Det tror jeg ikke. Mannen jobber i en mannsdominert bedrift, han gir gaver til flere kollegaer og forretningsforbindelser. På min arbeidplass er det ca 50/50 menn og kvinner. Her er det ikke vanlig.
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Stort sett ingen. Noen år har jeg kjøpt gaver til teamet mitt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
heimføing
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Har aldri vurdert å gi julegaver til noen fra jobb. Vi får julegave fra firmaet, både i denne og alle jobber jeg har hatt gjennom livet. |
|
|
|
![]() |
|
|