|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir til resten av ledergruppa, sosiallærer og de to på kontoret.
|
|
|
#42 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg gir en liten oppmerksomhet til de jeg deler kontor med, og så er det to kollegaer som får litt mer. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen her heller, det får jeg heller ikke. Me der må da sies at i det lille teamet vårt på 3, så har vi alle bursdag i måneden før jul, så vi har alle gitt hverandre en oppmerksomhet. Hun som hadde bursdag i forrige uke fikk pepperkaker formet som katt. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?
Kan godt være. Jeg kan forestille meg at damegjengen nede i økonomiavdelingen gir hverandre gaver. De er mye mer sånne som pynter og koser seg og alltid står for gaver når det er merkedager og sånt. Vi som jobber i ingeniøravdelingen kan ikke sånt, verken menn eller kvinner. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg jobber i virksomhetens minste seksjon. Jeg er VELDIG glad i de tre karene jeg jobber med. De er skikkelig gode kollegaer, men vi kjøper så definitivt ikke gaver til hverandre. Det er faktisk helt utenkelig.
|
|
|
|
#47 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg har det også litt sånn i noen settinger. Det oppstår noe magisk når man er helt forskjellige mennesker med helt forskjellig kompetanse som klarer å legge fordommer til side og sette pris på at hver og en har sin oppgave og sitt å bidra med. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Haha, jobber du med meg?
|
|
|
#49 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg har jobbet i mange forskjellige bransjer, og tror at det er mest gaver til hverandre i skolesektoren. Tror kanskje det har med fokuset på gaver til jul der sånn generelt? Man får fra foreldre, fra barn, det lages gaver på skolen osv. Da er det kanskje mer naturlig å gi til kollegaer også? |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Gaver til dem jeg er på team med - i år vil det si to stykker. Utenkelig å ikke kjøpe gave, vi blir alltid nære venner når vi jobber på team og deler stort og smått, gleder og sorger. Blir litt sånn når vi er så glade i de samme barna, da kommer man tett på hverandre helt av seg selv.
|
|
|
|
#51 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen. Ikke noen andre steder jeg har jobbet heller. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Det er nok en fire-fem på jobb jeg kunne ha gitt en liten oppmerksomhet, men vi har ikke egentlig noen tradisjon for å bytte gaver. I år hadde jeg med én gave på jobb, det er bare bestevennkollegaen som får.
|
|
|
|
#53 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Ingen. Gir til ei venninne på jobb, men vi var venninner før vi begynte å jobbe på samme sted. Har flere venner på jobb som jeg er sammen med utenom jobb, men vi orker ikke gavestyr. Ville ikke gitt til kolleger "bare" fordi vi jobber sammen.
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?To av de nærmeste. Den ene er det ungene kaller min work-wife, og den andre får en fast, liten pakke med instant-jul-effekter: hjemmelagd marsipan, pepperkaker, en mini-vinflaske og en hundeformet juletredekorasjon. Til gjengjeld får jeg påskemarsipan av henne.
|
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Jeg kom til å tenke på denne tråden da jeg plutselig fikk gave fra en kollega helt overraskende, på lille julaften. Da var det litt seint å finne på noe spontant, så jeg valgte å si det som det var, at jeg ikke hadde noe, men at jeg gjerne inviterer på en kaffe eller et glass over nyttår. Hun hadde ikke forventet noe tilbake fra meg, men syntes det var hyggelig. Så da fikk jeg løst det.
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvem kjøper du julegave til på jobb?Vi får julestrømpe som henger på skapet på Akuttposten. Stor sokk, stappet med godteri.(finansiert gjennom velferdslaget)
|
|
![]() |
|
|