Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-25, 19:16   #441
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Jeg HATER kontorlandskap. Har alltid likt det før, men nå sliter jeg big time. Aldereden (type overgang), tro?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-10-25, 13:15   #442
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Møkkadag.

Gammel 01-10-25, 19:08   #443
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Hodevondt. Siden fredag i forrige uke.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 01-10-25, 21:42   #444
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fremdeles ikke fått bagasjen.

Gammel 01-10-25, 22:43   #445
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Livet.
Av og til det bare litt for mye innhold på en gang.

Gammel 01-10-25, 22:49   #446
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Livet.
Av og til det bare litt for mye innhold på en gang.

Gammel 02-10-25, 09:30   #447
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vondt i halsen. Halve kontoret er borte med det vi tror er den coviden som er så vondt for halsen. Vil ikke, vil ikke, vil ikke!!

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 02-10-25, 11:57   #448
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

I-landsgruff: å ikke klare å legge fra seg alle slags bekymringer om at noen skal gå galt med ungene, at den ene ikke skal bli våt på telttur med skolen, eller forsvinne på studietur til Kroatia om et par uker, at den andre skal ha for mye å gjøre på studiene etc. Jeg gruffer altså over å ikke klare å tømme hodet for tanker som mest sannsynlig er bortkastet, og som bare suger energi.

banana er ikke aktiv  
Gammel 02-10-25, 12:17   #449
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

I-landsgruff: å ikke klare å legge fra seg alle slags bekymringer om at noen skal gå galt med ungene, at den ene ikke skal bli våt på telttur med skolen, eller forsvinne på studietur til Kroatia om et par uker, at den andre skal ha for mye å gjøre på studiene etc. Jeg gruffer altså over å ikke klare å tømme hodet for tanker som mest sannsynlig er bortkastet, og som bare suger energi.

Dette er det mulig å få hjelp med. For det kan bli usedvanlig krevende selv om man er veldig klar over at det er et i-landsproblem.

Som nevnt i en annen tråd, så fikk jeg god hjelp fra tilbudet "rask psykisk helsehjelp" med nettopp dette. Som jeg også skrev i den tråden, så fikk jeg ikke nødvendigvis noen god kontakt med psykologen min, men han ga meg en del nyttige verktøy som var til hjelp. Jeg ble henvist av fastlegen, og behandlingen startet i løpet av noen få dager.

Jeg linker til et tilbud i Oslo kommune, men jeg vet at dette finnes en del andre steder også.

Gammel 02-10-25, 12:44   #450
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så lei av å måtte mase, minne på, for så å få "skylden" når de som er blitt påminnet ting faktisk ender opp med å glemme dem. #mannogbarn

Hva er kuren? La dem glemme avtaler, ikke ta med seg ting, og ta konsekvensene?

Gammel 02-10-25, 13:00   #451
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg er så lei av å måtte mase, minne på, for så å få "skylden" når de som er blitt påminnet ting faktisk ender opp med å glemme dem. #mannogbarn

Kjenner meg igjen, det er en utakknemlig jobb å holde orden på Familien AS, ingen belønning når alt går på skinner, men syt og klag når det ikke gjør det.
Mannen ignorerer jeg glatt, han glemmer mangt og meget, men får seile sin egen sjø. Ungene (på alder med dine) er under opplæring i å bruke verktøy for å følge med på avtaler, som alarm på klokka for å huske tannlegetimer etc, familiekalender med ulike fargekoder for alle sine avtaler, gymtøy og turdag oghva det nå er alt sammen. Ser en saaakte forbedring for eldste, som er den verste, hun er på vei ut av pubertetsbobla.

Kjenner selv på hjernetåka i overgangsalderen, så blir minnet på at hormoner kan tulle til hjernen, så prøver å ha litt slækk med de som er hardt rammet av pubertet.

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 02-10-25, 13:32   #452
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kunde som endrer dato for workshop altfor sent. Ikke så enkelt når det er på andre siden av kloden.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-25, 19:13   #453
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Ja faktisk.

Gammel 02-10-25, 21:32   #454
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er det mulig å få hjelp med. For det kan bli usedvanlig krevende selv om man er veldig klar over at det er et i-landsproblem.

Som nevnt i en annen tråd, så fikk jeg god hjelp fra tilbudet "rask psykisk helsehjelp" med nettopp dette. Som jeg også skrev i den tråden, så fikk jeg ikke nødvendigvis noen god kontakt med psykologen min, men han ga meg en del nyttige verktøy som var til hjelp. Jeg ble henvist av fastlegen, og behandlingen startet i løpet av noen få dager.

Jeg linker til et tilbud i Oslo kommune, men jeg vet at dette finnes en del andre steder også.

Hei, tusen takk, det ville nok være lurt. Men i min kommune er øvre aldersgrense 24 år ser de ut som, og jeg er mer enn dobbelt så gammel. En annen ting (og det hører helt sikkert hjemme i en egent tråd) er at jeg på en måte stritter i mot å kvitte meg med slike tanker, fordi jeg tenker at da er det ingen som passer på. Hvis det gir mening. Litt som at jeg ikke orker å virkelig ta tak i redsel for å fly, fordi jeg tenker at da blir jeg sløv og lar meg overrumple hvis noe går galt, slik at jeg ikke klarer å ta gode valg i en krise. Dette er sikkert også noe jeg godt kunne snakkket med kyndige om, ja.

banana er ikke aktiv  
Gammel 02-10-25, 22:37   #455
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

banana, alt med måte. og Jeg fikk noen aha-opplevelser da jeg fikk samme tilbud som Tjorven skriver om. Synd du ikke kan få tilbudet. Jeg trodde jeg var smart som startet planleggingen av arbeidsdagen i dusjen om morgenen. Vakke smart. Og fikk med noen triks jeg bruker mye. Beklager at jeg knegger, ikke meningen å latterliggjøre. Jeg bare kjenner igen følelsen av at bekymring har mye for seg og er lurt. For meg bikket det over og var ikke lurt.

Gammel 03-10-25, 02:30   #456
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ, kan man ikke planlegge dagen mens man står i dusjen om morran? Det er der jeg får de beste ideene.

Må jeg gruffe over noe siden dette er gruffetråden, så kan jeg nevne at grunnen til at jeg ligger våken nå, er for at jeg sovna på sofaen tidlig i kveld.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-10-25, 09:05   #457
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hull i ullcardiganen min som jeg elsker. Ikke var det lite heller.

Gammel 03-10-25, 09:37   #458
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hæ, kan man ikke planlegge dagen mens man står i dusjen om morran? Det er der jeg får de beste ideene. :

Jeg bør ikke gjøre det, for det ble en del av for mye bekymring og stress. Det var en grunn til at jeg gikk til psykologen , jeg skjønte ikke hvorfor jeg grein så mye. Det skjønte jeg mer av etter hvert.

Gammel 03-10-25, 10:57   #459
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hei, tusen takk, det ville nok være lurt. Men i min kommune er øvre aldersgrense 24 år ser de ut som, og jeg er mer enn dobbelt så gammel. En annen ting (og det hører helt sikkert hjemme i en egent tråd) er at jeg på en måte stritter i mot å kvitte meg med slike tanker, fordi jeg tenker at da er det ingen som passer på. Hvis det gir mening. Litt som at jeg ikke orker å virkelig ta tak i redsel for å fly, fordi jeg tenker at da blir jeg sløv og lar meg overrumple hvis noe går galt, slik at jeg ikke klarer å ta gode valg i en krise. Dette er sikkert også noe jeg godt kunne snakkket med kyndige om, ja.

Grubling og overdreven bekymring er direkte kontraproduktivt med tanke på rasjonell beredskap. Og det du beskriver er jo selve rotårsaken, nemlig at du tror bekymringene beskytter deg og gir deg kontroll over det ukontrollerbare. Sånn er det jo ikke.

Gammel 03-10-25, 12:15   #460
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kommer med noen tips.
Kurs i bekymringsmestring finnes i mange kommuner. Kortvarig psykisk helsehjelp o.l. finnes også. Lavterskeltilbud for lettere psykiske plager- Ta ting ved rota, før det utvikler seg til noe mer. Kommunens nettsider kan ha info om det finnes noe tilbud. Øvre grense på 24 år høres merkelig ut. Da finnes det sannsynligvis noe annet også.

Helsenorge viser til appen Grubl, som et verktøy til å bruke mindre tid på grubling og bekymring. Et annet verktøy de peker på er Tankevirus. Lenker finner en på Helsenorge.

Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.