|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gaver er forbudt
Det ble gjort til venninne i fjor til 50-årsdag. Hun skrev i invitasjon at hun ikke ønsket gaver, men evt heller donasjon til en god sak. Ca 80-90 gjester; jeg så ingen gaver.
|
|
|
#22 |
|
heimføing
|
Sv: Når gaver er forbudtJeg kan skjønne det, hvis man syns man har nok saker og ting. "Men opplevelser da?" tenker kanskje folk og gir gavekort (mer generelt og ikke spesielt i dette tilfellet). Kan bli litt mye av det også, ifølge ei venninne som har bedt med seg kreti og pleti for å bruke opp kulturgavekort før de gikk ut på dato. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
snur
|
Hvis noen sier at de ikke ønsker gave er det garantert at mange kommer med "bare en liten ting".
|
|
|
#26 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når gaver er forbudtJeg tror jeg ville gitt en sum til et godt formål i jubilantens navn og hatt med et bursdagskort til feiringen og sagt, ev. skrevet, at jeg hadde gjort det, uten å nevne summen. Det er en hyggelig ting å gjøre, og så hadde det vært litt for å sikre meg også hvis det allikevel er et gavebord der.
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Når gaver er forbudtDenne var enkel. Jeg hadde ikke tatt med gave. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Noe sånt kunne jeg også finne på å gjøre. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dragedytteren
|
Jeg gjorde det i en lignende sammenheng i sommer. De er mye på sjøen, så jeg ga en gave til Redningsselskapet, og skrev et kort om at jeg hadde gitt en gave jeg håpet de ikke fikk bruk for.
|
|
|
#31 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når gaver er forbudtJeg har mange ganger tatt med noe likevel hvis de sier at de ikke vil ha gaver, men her hadde jeg nok droppet det gitt hvordan de skrev det. En annen løsning er å sende en flaske bobler e.l. i ettertid for å takke for seg. Jeg fikk akkurat det etter en middag her forleden, måtte hentes på polet. Veldig hyggelig |
|
|
|
|
|
#32 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Når gaver er forbudtJeg tenker at min relasjon til jubilanten vil avgjøre om jeg tar med gave. Om det er svoger eller bestevenn ville jeg gjerne ha gitt noe uansett, men ikke til festen. Er jeg mer perifer så gjør jeg gjerne som jeg får beskjed om, særlig dersom man betaler for drikken selv på festen. Noen ganger vil man bare ha det enkelt uten for mye fuss. Det er jo lettere å invitere mange dersom man bidrar med drikke selv.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Når gaver er forbudtJeg hadde absolutt ikke tatt med gave når de presiserer at det er strengt forbudt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Når gaver er forbudtEg hadde ikkje tatt med noko, men a) gitt typ "geit", donasjon eller liknande og nevnt det muntlig for jubilanten eller b) invitert jubilanten med på noko hyggeleg seinare utan å flagge det under feiringa. "Eg vil gjerne gi deg litt ekstra merksemd, så eg spanderer middag, teater, whatnot på deg ..."
|
|
|
|
#35 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Når gaver er forbudtMen må man gi noe? Kan det ikke bare være at de benytter anledningen til å samle folk til en hyggelig fest? Det høres jo ut som de har invitert ganske bredt, så det kan jo bli litt masete hvis de må springe rundt på middager og teater med relativt perifere kolleger det neste året.
|
|
|
#36 |
|
Librocubicularist
|
Nei, absolutt ikkje. Men viss relasjonen er sånn at ein føler ein VIL gi noko likevel.
|
|
|
|
#38 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når gaver er forbudtSvaret er: ikke ta med gave. Som mor til en datter som giftet seg for 2 år siden og ikke ønsket gaver, så er jeg helt sikker på at de ikke vil ha gaver når de skriver sånn.
|
![]() |
|
|