Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-25, 09:25   #241
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Så vondt, Serafin!

Jeg har konstant atrieflimmer for tiden og legen som fnøs og sa «jaja» da jeg sa det økte på i fjor, har vill panikk nå og prater om innleggelse, støt eller ablasjon. Jeg er bare sliten og lei. Spent på hva kardiologen sier i løpet av dagen.

Gammel 19-08-25, 09:30   #242
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Fikk meg et lite sjokk da jeg skulle sminke meg, er jo full i blodutredelser rundt øynene.

Jaja, sminke fikser det. Og nå er det bare hendene som prikker. Og Lillesøster er straks klar til skolen.

Men det kan godt være 20 år til neste runde.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 11:14   #243
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fotballfolk!

Nei, din idrett trumfer ikke alle andre. Nei, de små ungene trenger ikke trene mange ganger i uka året rundt. Nei, det ER ikke en helårsidrett, dere har tvunget gjennom at det skal være helårsidrett. Det er helt unødvendig for små unger. Nei, dere kan ikke overta et anlegg andre har betalt dyrt for å ha til vinteranlegg, for at dere "trenger" mer vintertrening. Nei, nei, nei!!!

Det er alltid fotballfolka! Av og til langrenn også. Unger som ikke kan drive med langrenn på vinteren fordi fotballen krever vintertrening, eller langrennsunger som ikke kan drive med sommeridrett fordi de skal ha BARMARK! 7-åringer!

Fakerten!

Gammel 19-08-25, 11:36   #244
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Så vondt, Serafin!

Jeg har konstant atrieflimmer for tiden og legen som fnøs og sa «jaja» da jeg sa det økte på i fjor, har vill panikk nå og prater om innleggelse, støt eller ablasjon. Jeg er bare sliten og lei. Spent på hva kardiologen sier i løpet av dagen.

Lykke til, Blondie!

Gammel 19-08-25, 14:30   #245
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fotballfolk!

Nei, din idrett trumfer ikke alle andre. Nei, de små ungene trenger ikke trene mange ganger i uka året rundt. Nei, det ER ikke en helårsidrett, dere har tvunget gjennom at det skal være helårsidrett. Det er helt unødvendig for små unger. Nei, dere kan ikke overta et anlegg andre har betalt dyrt for å ha til vinteranlegg, for at dere "trenger" mer vintertrening. Nei, nei, nei!!!

Det er alltid fotballfolka! Av og til langrenn også. Unger som ikke kan drive med langrenn på vinteren fordi fotballen krever vintertrening, eller langrennsunger som ikke kan drive med sommeridrett fordi de skal ha BARMARK! 7-åringer!

Fakerten!

AMEN!

Jeg kommer aldri til å komme over at Storebror ble nektet spilletid i en hel sesong fordi vi sendte ham på skikarusell i januar og februar da han var 10-11 i stedet for på fotballtrening i de to månedene. Da han kom på trening i mars var han stemplet for hele året som en som ikke hadde trent.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 14:43   #246
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heiheiheihei, det er ikke alle fotballfolk som er sånn altså. (Men altfor mange, jeg registrerer en del hårreisende ting som gjøres i gutteavdelingen for 2015-kullet i vår fotballklubb.)

Ungen (2015) har flaks og har både fotballtrenere og ishockeytrenere som både skjønner at man ikke kan trene alle dagene i uken, og som skjønner at det er lurt å trene flere idretter. Fotballtreningene teller derfor utmerket godt som barmarkstreninger for hockeyen, for eksempel. Og hockeytrenerne skjønner godt at jentungen prioriterer fotballkamper før hockeytreninger (blant annet siden hun er den eneste dedikerte keeperen i fotballen) - mens fotballtrenerne skjønner at jentungen prioriterer is-økter i hockey før vanlige fotballtreninger i de periodene hvor det er lite istid tilgjengelig.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 14:44   #247
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, absolutt ikke! Noen av mine beste venner, andsoforth.

Gammel 19-08-25, 14:45   #248
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, jeg har jo gnålt om dette alltid, så dere er sikkert lei av å høre det, men det er bra for unger å
- ha fri
- trene variert for å unngå skader
- variere mellom sesonger, for å unngå å bli lei
- ha flere arenaer

osvosvosv.

Gammel 19-08-25, 14:59   #249
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange fotballgærninger. Det kan jeg være den første til å skrive under på.

Samtidig som jeg synes at banesituasjonen i Oslo er helt hårreisende, og kan godt forstå at noen forsøker å finne litt alternative treningsarealer. Men det må kunne gjøres uten at det går på bekostning av andre idretter.

Begge mine unger drev med flere idretter, og mantra fra trenere på begge sider var: "Vi applauderer at man gjør flere ting. Bare gi beskjed i god tid slik at vi ikke plutselig står der uten folk."

Gammel 19-08-25, 15:13   #250
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Den helvetes nabobikkja. Egentlig de helvetes eierne, da.

banana er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 15:22   #251
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hockeylaget har bedrevet alternativ barmarkstrening i perioden uten ishall tilgjengelig, det har vært typ terrengsykling, løping, innebandy og fotball på steder hvor det allerede har vært ledig banekapasitet. Det har egentlig vært helt topp, men krever trenere som er løsningsorientert (og entusiastiske).

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-08-25, 15:53   #252
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

på alle dere som har ekte gruff!

Her er bare smågruff...
Jeg er trøtt fordi jeg hadde klokke på for å steke brød i natt/morges. Fikk satt på ovnen, slumret, dyttet inn brødene og kunne sove videre mens de stekte. Men greide å brenne fingeren i forsøket - også ble brødene fortsatt veldig bløte og seige. Smågruff, javisst, men jeg hadde glemt hvordan det er å være trøtt. Fyller på med kaffe og kald saft.

tink er ikke aktiv  
Gammel 20-08-25, 08:01   #253
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Blondie

Gammel 20-08-25, 11:23   #254
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Når t-banen er stengt og bussen overfylt, så er det jo fint at man kan løpe til jobb, og da er det fint at de asfalterer gang- og sykkelveien og at det alternative fortauet man guides inn på, er så overgrodd at man har valget mellom å løpe i veien sammen med bussen, eller inn i tornekrattet. Så jeg har tornerisp på kinnet.

Gammel 22-08-25, 14:17   #255
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trakk en tann på lørdag, skal visstnok ikke være så vondt. Jeg er fortsatt avhengig av maks dose smertestillende på dag og trekant medisin for å overhode kunne sove. Kneet mitt smalt til i går og er nå hovent, stivt og skikkelig vondt. Jeg har vært hos gynekolog og byttet spiral i dag og på vei dit kastet jeg opp ut over kjolen min (kjørte bil så ikke akkurat mulig å forhindre) så hele meg stinka under konsultasjonen (det var egentlig tre små flekker som ble dekket til av medbragt jakke). Nå tror jeg rett og slett jeg går å legger meg slik at jeg kan dyrke smertene mine i fred, uten Harald Eia. Jeg vet at de bare sitter i hodet. Jeg har tross alt vært hos legen før, med smerter, som kvinne.
Lurer på om han hadde latt legen ta ut og sette inn en spiral i urinrøret hans uten noen form for bedøvelse? Smerte sitter tross alt bare i hodet.

Takk for meg, det måtte ut

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-08-25, 14:49   #256
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Floksa; du fortjener en tur under dyna nå. Virkelig.

Gammel 22-08-25, 15:00   #257
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

God bedring, Floksa.
Det var mye på engang.

Gammel 22-08-25, 15:26   #258
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fotballfolk!

Jeg prøvde å si i et komitémøte at vi kanskje skulle ha fotball som sommeridrett og ski (alpin) som vinteridrett, i stedet for oppvarmet kunstgress og mengder av kunstsnø. Minst en av de andre på møtet (som også sitter i idrettsrådet) så ut som han skulle få hjerteinfarkt og gå i taket samtidig. Det å prioritere miljøet, og spare noen sårt tiltrengte kommunekroner, var visst ikke aktuelt.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 22-08-25, 19:58   #259
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Når du ser frem til noe nesten alene tid hjemme, og alle kommer hjem tidligere.

Gammel 22-08-25, 20:46   #260
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Til de som trenger.

Jeg er helt ferdig i dag og skjønner ikke helt hvorfor. Skulle tro jeg manglet flere netters søvn, men har sovet ganske greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.