Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Den store valpetråden

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-25, 19:47   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store valpetråden

Jeg er hunde-bestemor til verdens nydeligste Maltipoo.
Jeg er helt tussete opptatt av han så jeg får låne han av og til, og han er med meg på jobb for å sosialiseres, for eierene jobber på steder der man ikke kan ha med hund og går på skole, så for at han ikke skal være for lenge alene så stiller jeg mer enn gjerne som hundevakt.

Han klarer helt fint 4 timer (ikke prøvd lengre), men han er en veldig sosial og kosete fyr, så å være med meg på jobb er veldig gøy, både for han og meg!

Han har blitt 8 mnd, så han er stueren, boffer når noen går i døra eller hører bilen til eieren kommer på gårdsplassen. Han går fint løs i hundepark, men i bånd langs veier og der folk ferdes,

Gammel 18-06-25, 20:02   #22
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Åhh ja, han har mistet alle valpetennene, så "piraja tiden" er endelig forbi.

Gammel 18-06-25, 20:21   #23
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har valp og er nybegynnere føler vi, har hatt valp en gang før men det er 18 år siden.
Når vi fikk han så begynte han å sove i bur fra dag 1, og fra dag 2 sov han på eget rom i buret, det går kjempefint. De første ukene var vi lynraskt ute med han tidlig om morgen, men nå haster det ikke like mye lenger. Nå sover han på eget rom med døra til rommet igjen. Vi har åpen dør til buret hans også nå, i tilfelle det blir veldig varmt der inne, eller han trenger litt mer plass. Han er uansett inne på et eget rom.

Han ble etterhvert stueren, og nå er det ikke noe problem. Vi ordnet raskt slik at vi kan slippe han rett ut, uten bånd. Vi har derfor en port ut av gårdsplassen nå, og bruker kompostgjerder som midlertidig gjerde et annet sted ved søppelkassene der det var åpent. Resten av eiendommen har skikkelig gjerde. Veldig deilig å bare kunne slippe han ut! Vi har gått valpekurs og vi sosialiserer med andre hunder. Han er stor nå, 22,5 kg og sterk, og han kan trekke en del i bånd, så det øver vi mye på. Han er også ekstremt snusete opptatt av lukter. Han har blitt trent på blodspor allerede og vi tenker bruke han på det (jakt). Han kan sitt og bli og ligg og vent. Han elsker mat, og sluker tørrforet på sekunder. Gir han mat to ganger om dagen. Han er hjemme alene fra ca 11-14 nå, da kommer datter hjem fra skolen. Enten har jeg hjemmekontor eller mannen har han med seg, frem til 11. Han klarer helt fint å være alene hjemme. Ikke noe lyd. Vi stenger han inne i gangen og kjøkkenet, så han får ikke være i hele huset, men mer enn nok plass tenker jeg. Jeg pleier å gi han en sånn kong med fryst våtfor i når han er hjemme alene. Akkurat nå øver vi mye på at han skal gå på plassen sin når vi spiser, men det har han ikke særlig lyst til. Vil ikke at han skal tigge så vi får bare øve på.

Han får ikke være i sofaer eller stoler, men han får besøke datteren i sin seng. Det er superkoselig å ha hund! Er spent på hvor mye jeg klare å lære han. Han er supersnill og veldig tålmodig.

Gammel 19-06-25, 07:47   #24
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi har valp og er nybegynnere føler vi, har hatt valp en gang før men det er 18 år siden.
Når vi fikk han så begynte han å sove i bur fra dag 1, og fra dag 2 sov han på eget rom i buret, det går kjempefint. De første ukene var vi lynraskt ute med han tidlig om morgen, men nå haster det ikke like mye lenger. Nå sover han på eget rom med døra til rommet igjen. Vi har åpen dør til buret hans også nå, i tilfelle det blir veldig varmt der inne, eller han trenger litt mer plass. Han er uansett inne på et eget rom.

Så flink dere har vært her!
Her har vi ikke vært flinke i det hele tatt. Frøkna sover på gulvet på soverommet vårt, men om hun våkner på natta, så løfter jeg hun opp i senga og så sover hun videre.. Needless to say, hun våkner hver natt..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-25, 07:52   #25
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi hører aldri en lyd fra vår hund på natta. Vi har hytte som vi er mye på og har samme løsning der, eget lite rom til hunden.

Gammel I dag, 12:42   #26
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Har noen erfaring med å fullfòre valper med Vom & hundefòr? Min 10 uker gamle valp fòres nå på fòret vi ble anbefalt fra oppdretteren, Monster valpefòr, altså et tørrfòr. Hun har ok konsistens på avføring så lenge hun får en skvett Biola i fòret, men hun bæsjer avsindige mengder til å være en så liten valp. Jeg har tre andre labradorer, men har aldri sett slike mengder bæsj hos en så liten valp. I tillegg promper hun så ille at vi av og til føler for å rømme. Hun får ikke noe annet enn tørrfòret sitt pluss litt gulrot av og til. Tørrfòret brukes også som godbit. Fòrer med oppbløtt tre ganger daglig foreløpig.

Jeg har fòret hunder på råfòr før med god erfaring, men aldri så unge valper. Ser for meg noen uker med gradvis overgang, men vil gjerne høre erfaringer og meninger, både ifht valper, men også voksne hunder.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:52   #27
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Akira får en blanding av råfor og tørrfor.
Vi bruker vom-burgere (tror det er disse; https://www.felleskjopet.no/kjaeledy...-9kg-50332872/ kjøper av oppdretter, vi har ikke så veldig stor plass i fryseren) og disse; https://www.musti.no/mush-vaisto-puppy-okse-rein-laks

Veldig fornøyd med avføingsmengde og konsistens. Det har vært lite magetrøbbel, ei heller unormalt store mengder.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel I dag, 22:39   #28
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Valpen vår får bare tørrfor og det har vært sånn siden vi fikk han. Han elsker det, og har fin avføring. Han er så utrolig ivrig på å snuse når vi går tur, enten så trekker han fremover snusende ivrig, eller så henger han fast bak med nesa i noe. Her har vi en del å jobbe med!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.