Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-25, 19:42   #401
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Jeg ville satt par sammen dersom jeg hadde invitert andre enn kun venninner.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-25, 19:55   #402
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også sitte med mannen. Det er ikke aktuelt å splitte par.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-25, 18:08   #403
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Det høres lovende ut. Mannen min estimerte grovt 25-30000. Da tok han utgangspunkt i 500 kr/pers for mat, og så kommer drikke, leie av lokaler og diverse annet i tillegg.

Mannens nærmere opptelling i dag viser at festen kommer på ca 27-28000, så jeg synes han var flink å estimere i september i fjor.

Gammel 29-05-25, 18:47   #404
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var i 80-årsdag med bordkort, noe jeg var sjeleglad for, det var noen der jeg ikke var interessert å sitte i nærheten av.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-25, 18:51   #405
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg var i 80-årsdag med bordkort, noe jeg var sjeleglad for, det var noen der jeg ikke var interessert å sitte i nærheten av.

Vi har også et par stykker som ikke bør sitte sammen…

Gammel 01-06-25, 22:08   #406
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nå har jeg et pyntespørsmål.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe 3 for 2-buketter på Mester Grønn, og jeg trenger ikke mye, for jeg har en bråte bittesmå vaser jeg har tenkt å gruppere på bordene, og man får ikke mye i hver.

Men så lurer jeg på om det rett og slett er nødvendig å kjøpe blomster? Ikke for at jeg ikke har råd til den (tross alt, i den store sammehengen) beskjedne kostnaden, men fordi det jo er så enormt mye fra naturen man kan bruke.

Jeg har ikke noe særlig i min hage, men det har nok moren min, og den siste uka har jeg sett masse lupiner både her og der. Det er hundekjeks overalt, og det er både syriner og rhododendron, skjønt begge deler er på hell. Og det er marikåpe og engsoleie i blomst.

Men min erfaring er at markblomster visner i vase i løpet av et halvt døgn. Gjør jeg noe feil, eller er det bare sånn markblomster er? Og syriner også, egentlig. De takler liksom ikke innelivet.

Jeg vil ikke bruke selve dagen til å plukke.

Gammel 01-06-25, 22:16   #407
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må nok plukke selve dagen skal du ha markblomster. Kan du delegere? Betale noen nabounger? Eller spørre din mor?

Gammel 01-06-25, 22:22   #408
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du må nok plukke selve dagen skal du ha markblomster. Kan du delegere? Betale noen nabounger? Eller spørre din mor?

Ja, det kan jeg sikkert. Men hvorfor er det sånn at markblomster aldri står?
Rhododendron står noen dager etter min erfaring. Men syriner har jeg gitt opp. Har googlet meg fram til at man må snitte den på en bestemt måte. Knuse den trevlete stilken under vann og alt mulig. Men det hjelper ikke.

Gammel 01-06-25, 22:22   #409
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal plukke litt markblomster og litt fra hagen samme dag. Har også mange små vaser, så det trengs ikke så masse. Jeg har ikke opplevd at markblomster visner på et halvt døgn, men det fins jo så mange forskjellige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-25, 22:24   #410
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg skal plukke litt markblomster og litt fra hagen samme dag. Har også mange små vaser, så det trengs ikke så masse. Jeg har ikke opplevd at markblomster visner på et halvt døgn, men det fins jo så mange forskjellige.

Nei, kanskje ikke alle. Men de med tynne stilker, for eksempel ville valmuer og blåklokker (sistnevnte blomstrer ikke ennå), de står i tre minutter hos meg. Og marikåpe. Hjelpe meg. Funker ikke.

Hundekjeks funker nok. Og prestekrager/margeritter/balderbrå, eller hva de ville sortene nå heter.

Hundekjeks og rhododendron vil nok funke. Kanskje det til og med kan være fint sammen.

Gammel 01-06-25, 23:10   #411
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hundekjeks i masse småvaser blir veldig fint.
Jeg hadde hagefest i fjor, og pyntet med hundekjeks i norgesglass - de sto i over en uke etter festen.
Du kan også blande peoner og hundekjeks - det blir superlekkert.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-25, 23:17   #412
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hundekjeks i masse småvaser blir veldig fint.
Jeg hadde hagefest i fjor, og pyntet med hundekjeks i norgesglass - de sto i over en uke etter festen.
Du kan også blande peoner og hundekjeks - det blir superlekkert.

Det vil jeg tro! Takk!

Gammel 02-06-25, 09:35   #413
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Syriner er vanskelig. Noen ganger får jeg de til å stå et par dager, andre ganger visner de i løpet av et par timer. Så dropp dem.

Hundekjeks er kjempefint og de står bra inne. Jeg har en del stauder på balkongen som også holder seg veldig fint når man tar dem inn. Jeg pleier å blande i vilden sky. Bestemmer meg for fargetema og kjøper en gang 3 for 2 på Mester grønn i slik farge for å få noe litt større og plukker deretter resten ute. Bruker ofte mye grønt heller enn mye blomster. Strå er også kjempefint.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-25, 10:08   #414
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Supre tips!

Gammel 04-06-25, 06:23   #415
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat feiret rund dag og plukket liljekonvall dagen før. De står i et par dager, men for sikkerhets skyld sto de i kjøleskapet på natta.

Gammel 08-06-25, 09:09   #416
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Festen er overstått, ble helt magisk, og jeg kan melde om at ingen hadde med seg vin. Som jeg forventet, altså.

Derimot fikk vi flere flasker vin i gave. De ble plassert på gavebordet, kom i fine gaveposer med fine kort festet på, og det var en historie bak mange av dem (det var blant annet en gjest som har sommerhus ved en vingård i Italia), og et par av de kom sammen med boka «Smak» av Ingvild Tennfjord (som vi riktignok har fra før, men det gjør ingen verdens ting!).

Poenget er altså at jeg er 100% sikker på at disse flaskene var gaver og ikke ment til å drikke på festen.

Vi hadde en heidundrende flott fest som jeg kommer til å leve på lenge.

Gammel 08-06-25, 09:17   #417
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg kan også nevne at vi brukte i underkant av 6000 på drikke, der var det også mye alkoholfritt av god kvalitet.

Det er 2 dunker rødvin og 1 dunk hvitvin til overs, nesten all Farrisen er til overs og det er 2 dunker god eplemost til overs.

Det ble drukket mye ulikt, men det hjemmebryggede ølet var en stor hit. Kom på tappekran og folk forsynte seg selv. Det gikk også en del rødt, hvitt og bobler, samt alkoholfri Riesling.

Gammel 08-06-25, 09:28   #418
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra at det ble en vellykket fest!

Gammel 08-06-25, 09:50   #419
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med vel overstått fest!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-25, 10:44   #420
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Så flott at det ble en fin fest!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.