Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-25, 21:27   #381
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Gleder meg!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-25, 21:46   #382
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville også kjøpt brus.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-25, 23:55   #383
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg hadde nok kjøpt litt brus, noen er brusdrikkere og da er det ok at det fins god drikke til de også. En 4-pk. med Cola, Cola Zero og Fanta er nok ikke det som velter budsjettet.

Enig. Jeg hadde satt pris på det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 00:01   #384
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, herlige dere! Nei, det er ikke i dag, men om noen få uker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 09:54   #385
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neste spørsmål: Bordkort? Yay or nay?

Det er litt pussig, for når jeg spør venninnene mine om slike spørsmål, så får jeg alltid totalt ulike svar. (Ikke bare bordkort, men alt mulig annet også.)

Gammel 25-05-25, 10:17   #386
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er glad i å være invitert på en fest hvor det er bordkort slik at jeg kan bli kjent med noen nye folk. Samtidig er det viktig at noen har tenkt på hvem jeg skal sitte sammen med slik at det blir en bra mix, ellers kan det jo bli noen kjedelige timer. Å ha noen jeg kjenner i nærheten, er også fint, men jeg trenger ikke å ha mannen min til bords. Så dersom mange ikke kjenner hverandre og du har en relativt bra ide om hvordan du kan mixe gjestene på en gøy måte, så kjør på, men det kan være en del jobb å finne riktig sammensetning.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 10:33   #387
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal snart ha en stor fest med nesten 50 mennesker. Jeg har laget bordkort, men kommer til å si at de gjelder mens vi spiser, og etter det oppfordrer jeg til å kaste dem og flytte seg tidlig og snakke med flere. (Det er ikke langbord).

Jeg plasserer folk sånn at alle har noen de kjenner ved bordet, siden det er en god del som ikke kjenner hverandre. Syns ikke det er så gøy selv å bli sittende med bare ukjente.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 10:34   #388
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei til bordkort fra meg.

Gammel 25-05-25, 11:11   #389
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg skal snart ha en stor fest med nesten 50 mennesker. Jeg har laget bordkort, men kommer til å si at de gjelder mens vi spiser, og etter det oppfordrer jeg til å kaste dem og flytte seg tidlig og snakke med flere. (Det er ikke langbord).

Jeg plasserer folk sånn at alle har noen de kjenner ved bordet, siden det er en god del som ikke kjenner hverandre. Syns ikke det er så gøy selv å bli sittende med bare ukjente.

Jeg hadde tenkt nøyaktig likt selv, faktisk.

Skal du plassere gjester ved småbord?

Gammel 25-05-25, 11:11   #390
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Nei til bordkort fra meg.

Takk for innspill, vil du utdype? (Bare sånn at jeg forstår hvordan folk tenker..)

Gammel 25-05-25, 11:33   #391
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg er dårlig på smalltalk med folk jeg ikke kjenner så godt. Det vil si hvis det er under "tvang", som å bli plassert sammen ved bordet. Mye lettere under mingling, når jeg kan flytte meg når jeg vil, eller når jeg frivillig har satt meg med noen. Det går fint altså, det er ikke sånn at det ødelegger festen eller at jeg gruer meg, bare sånn at jeg gleder meg litt mer til måltidet er over, og den "virkelige" festen begynner. Det går hellt greit med bordkort, men spør du hva jeg foretrekker, så er det free seating.

Sist redigert av My : 25-05-25 kl 12:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 11:36   #392
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde tenkt nøyaktig likt selv, faktisk.

Skal du plassere gjester ved småbord?

Ja. Har ikke helt oversikt over bordene ennå, men det blir antagelig ett eller to litt større og noen mindre.

Gammel 25-05-25, 11:37   #393
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Vet ikke hvorfor det står «flytte seg tidlig», jeg mente flytte seg rundt!

Gammel 25-05-25, 15:59   #394
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

I konfirmasjonen i går hadde vi bordkortene festet til glassene og da var det lett å kjenne igjen sitt eget glass og om det er ukjente, lett å se navnet.

Sist redigert av Fersken : 25-05-25 kl 18:28.
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 16:02   #395
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

I konfirmasjonen i går hadde vi bordkortene festet til glassene og da.var det lett å kjenne igjen sitt eget glass og om det er ukjente, lett å se navnet.

Det var jo faktisk veldig lurt

Gammel 26-05-25, 00:15   #396
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bordkort, og hadde tenkt over hvem som skulle sitte hvor. Det kom jo en del som ikke kjente noen andre enn meg, og da synes jeg bordkort er greit. Det var uansett små forhold, så man fikk snakaket med de tvers over og på skrå også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 08:17   #397
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker det kommer an på gjestene. Dersom det er noen få som ikke kjenner andre ville jeg hatt bordkort. Alle setter seg ellers sammen med de man kjenner godt og noen kan kjenne seg litt utenfor og ikke vet helt hvor man skal sette seg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 08:33   #398
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg tenker det samme som vixen. Med en fest der alle kjenner alle, hadde jeg nok ikke hatt bordkort.

Gammel 27-05-25, 18:57   #399
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Siden noen spurte om hva den koster, så kan jeg nevne det jeg har oversikt over.

Pynt (servietter, blomster, lys, ballonger etc: Ca 1000.-
Drikke før maten: Ca 1200,-
Drikke til maten: Ca 5500,- (men da har vi enorme mengder, vi vil ha masse til overs)
Mat: Ca 15000,-
Lokale: Rundt 5000,-, men mener å huske at vi har fått en mail om økning i pris
Kaker: Får av venner, baker muligens én selv

Jeg kan foreløpig ikke komme på flere utgifter, bortsett fra at jeg har kjøpt kjole til 2700, sko til 1600 og skal bruke 2500 på frisør, men det regner jeg ikke med i festutgifter.

Gammel 27-05-25, 19:19   #400
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Neste spørsmål: Bordkort? Yay or nay?

Det er litt pussig, for når jeg spør venninnene mine om slike spørsmål, så får jeg alltid totalt ulike svar. (Ikke bare bordkort, men alt mulig annet også.)

Tja. Bordkort er ok det. Men jeg er en sånn som faktisk ommøblerer bordplasseringen om jeg er plassert et annet sted enn mannen.
Jeg er en sosialt utfordret person og trenger å ha støttekontakten i nærheten

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.