Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikk til baby

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-25, 16:45   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikk til baby

Jeg har strikket både tepper og kosepose og det er blitt godt mottatt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 21:09   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Åh Den var kjempefin. Den fikk jeg lyst til å strikke.

Kan vi ta en liten diskusjon om farger - slik jeg kjenner foreldrene så er de det motsatte av "søte". De kommer ikke til å insistere på rosa hvis det er jente eller blått hvis det er gutt. Snarere tvert imot. Jeg tenker at det da med fordel kan strikkes i grønt, rødt eller brunt. Eller er det andre fargeforslag man bør vurdere? Det gjelder jo ganske uavhengig av hva man ender opp med å strikke.

Veldig mye fine grønnfarger nå , ser mange med baby har mye grønt til de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-25, 09:00   #23
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Åh Den var kjempefin. Den fikk jeg lyst til å strikke.

Kan vi ta en liten diskusjon om farger - slik jeg kjenner foreldrene så er de det motsatte av "søte". De kommer ikke til å insistere på rosa hvis det er jente eller blått hvis det er gutt. Snarere tvert imot. Jeg tenker at det da med fordel kan strikkes i grønt, rødt eller brunt. Eller er det andre fargeforslag man bør vurdere? Det gjelder jo ganske uavhengig av hva man ender opp med å strikke.

Dagens babyer er beige, støvgrønn eller dus brun.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-25, 12:36   #24
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har strikket jakke med raglan og en lue med ørelapper og sokker, av samme mønster som jeg lagde til egne barn, back in the day, fordi jeg syntes de var så praktisk. Jakken varer ganske lenge og er perfekt i bilseter fordi den er varm og ikke så tykk, lue med ørelapper sitter godt på hodet og kan sitte lenger oppe fordi ørelappene tar seg av ørene.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-25, 21:38   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg strikket Dale Merle lue og Ruby dress i merinoull til min lille grandniese.
Dressen dro seg større etter en lett vask, så den varer hvertfall lenge

Tanken er at den kan brettes opp på både ermer og bein så den skal vare en stund. (ikke mine bilder)

Og begge disse fargene er høyaktuelle.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-25, 22:45   #26
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg strikker fremdeles basisklær fra Strikk til Nøstebarn, men legger til litt mer strøken finish og sånt. Konverterer ofte fra rillestrikk til rettstrikk, og legger til pene opplegg og kanter.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.