Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikk til baby

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-25, 07:35   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikk til baby

En nær og kjær kollega skal bli pappa, sannsynligvis i oktober. Jeg har lyst til å strikke noe i presang. Men det har jo skjedd så mye på strikkefronten. Hva ønsker GenZ seg til babyene sine?

Sist redigert av Tjorven : 14-05-25 kl 08:08.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 08:07   #2
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikk til baby

Jeg har strikket babyteppe til kollegaer som har fått baby de siste årene. De har blitt satt stor pris på. Jeg har strikket samme ensfsrgete teppe, da i forskjellige farger, med strukturmønster i merinoull. Det måler ca 1,2 m tror jeg. 3 åringen til den ene kollegaen er fortsatt veldig glad i teppet sitt.

Gammel 14-05-25, 08:12   #3
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikket sorgenfri jakke til en kollega, og den var visst veldig mye brukt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 08:29   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere må gjerne dele linker til fine ting som kan lages. Teppe høres jo ut som en god idé, men en god lue eller jakke er jo også fint.

Gammel 14-05-25, 09:58   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket Selmas sovedrakt til flere babyer. Den kan brukes lenge.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 09:59   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge det er ull så er foreldrene fornøyde er min erfaring .

Jeg har strikket babyteppe og Sorgenfri-jakke til min venninnes barnebarn. Tror jeg fant oppskrift til teppe i denne boken.

Gammel 14-05-25, 11:00   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal også strikke til en hyggelig kollega og henger i tråden her for inspirasjon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 11:59   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har strikket Selmas sovedrakt til flere babyer. Den kan brukes lenge.

Åh Den var kjempefin. Den fikk jeg lyst til å strikke.

Kan vi ta en liten diskusjon om farger - slik jeg kjenner foreldrene så er de det motsatte av "søte". De kommer ikke til å insistere på rosa hvis det er jente eller blått hvis det er gutt. Snarere tvert imot. Jeg tenker at det da med fordel kan strikkes i grønt, rødt eller brunt. Eller er det andre fargeforslag man bør vurdere? Det gjelder jo ganske uavhengig av hva man ender opp med å strikke.

Gammel 14-05-25, 12:32   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan vi ta en liten diskusjon om farger - slik jeg kjenner foreldrene så er de det motsatte av "søte". De kommer ikke til å insistere på rosa hvis det er jente eller blått hvis det er gutt. Snarere tvert imot. Jeg tenker at det da med fordel kan strikkes i grønt, rødt eller brunt. Eller er det andre fargeforslag man bør vurdere? Det gjelder jo ganske uavhengig av hva man ender opp med å strikke.

Jeg synes naturhvitt er nydelig til små babyer. Og det blir sjelden feil, uansett kjønn, trender og foreldrenes preferanser. Gjerne med treknapper.

Gammel 14-05-25, 12:32   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikket en i støvet blågrønt da jeg ikke visste kjønn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:36   #11
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Mye fint babytøy fra Guri Pedersen.
Og mange morsomme Oslonavn - det er hun som har designet Sorgenfrijakken.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:38   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg synes naturhvitt er nydelig til små babyer. Og det blir sjelden feil, uansett kjønn, trender og foreldrenes preferanser. Gjerne med treknapper.

Nå måtte jeg humre litt. For treknapper ser jeg på som en selvfølge.

Jeg er enig i at naturhvit er både fint og et ufarlig valg.

Gammel 14-05-25, 12:51   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker mye til kollegababyer og min lille nevø, og jeg velger aldri hvitt (annet enn til dåpslua jeg strikker nå). En gulpeflekk man ikke får av synes bedre på hvitt enn på lysegrønt eller gult. Også liker jeg farger da, og syntes det er veldig lett å finne fine farger på garn nå!

Jeg har strikket mye rompere og foreldre liker det, fordi man ikke trenger å kle på så mye mer enn strømpebukse og body, og en romper utenpå. Tepper blir også godt mottatt, men jeg synes det er så kjedelig å strikke at jeg sjelden gidder.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 12:55   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er en av mine favoritter: https://www.jordclothing.no/products/ruteromper

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 13:09   #15
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er denne har jeg strikket minst 5 stk av.
https://www.sandnesgarn.no/teppe-8

Jeg har strikket i både lys og mørk lilla, petrol og en mørk rosa.

Nå målte jeg snuppa sin, den er 100 x 85 cm, så ikke 120 som jeg trodde. Men jeg likte selv at den var større enn mange andre tepper jeg så på da.

Sist redigert av Svanen : 14-05-25 kl 13:17.
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 13:33   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å strikke i litt lyst grønt til babyer. Det er kjønnsnøytralt og pent.

Enig i at hvitt alltid er pent, men som noen sa over så blir det lett flekker som er vanskelig å få vekk

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 14:24   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Noterer problemstilling med hvitt tøy.

Gammel 14-05-25, 16:13   #18
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

«Mine» millenniumsforeldre liker babyklær i natur, lys brunt og alle farger med støv- foran. Kun ren ull, ikke superwash. Pluss bomull og bambus. Ikke alpakka eller loddent garn til spedbarn. Jakker og lange ullbukser har vært populært, votter, luer. Etter 6-7 måneder har plaggene til PetiteKnit vært populære. Og enda flere lange ullbukser i barnehagealder.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-25, 16:33   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Beige og jordfarger har vært ønske på barnebarna her.

Gammel 14-05-25, 16:39   #20
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket Dale Merle lue og Ruby dress i merinoull til min lille grandniese.
Dressen dro seg større etter en lett vask, så den varer hvertfall lenge

Tanken er at den kan brettes opp på både ermer og bein så den skal vare en stund. (ikke mine bilder)

Sist redigert av m^2 : 14-05-25 kl 16:44.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.