![]() |
#361 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråd
Hvordan går det, Taien? Fått vite noe mer om tilbakebetaling til nav?
#362 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Så/hørte du Dagsnytt 18 i går, der Kaveh Rashidi møtte en av disse "influenserne"? Hvis ikke anbefaler jeg det. Det var virkelig helt tydelig en sterkt traumatisert kvinne, og utrolig vondt å høre på. Det var brutalt gjort å la henne delta i den "debatten". Dette handler om noe veldig annet enn å være influenser og pudderfarget, og det er skikkelig råttent at vi i stedet for å lytte til budskapet, nemlig at fødsel på offentlig sykehus opplevdes som et så brutalt overgrep at man går helt i vranglås, møter dem med "Nei, dette må vi forby!".
![]() |
#363 |
lettere utlada
|
Nei, jeg venter fremdeles på svar på klagen. Alle jeg kontakter i NAV sier at jeg må vente på at klagen behandles. Det er helt pyton! Konfirmasjon om en mnd og NULL inntekt i alle fall fram til juni! Det kan virkelig snart ikke bli verre....
#365 |
Rockesøster
|
Jeg synes hele seansen på Dagsnytt 18 var svært spesiell. Jeg satt igjen med opplevelsen om at budskap og virkemidler fra kvinnen var velregisserte.
#366 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådTeite folk.
#367 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådHadde laget en lasagne som vi skulle ha til middag i dag. Mistet den i gulvet når jeg skulle ta den ut av kjøleskapet. Knust form, lasagne overalt, og ingen middag....
#368 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GruffetrådÅh, kjipt, Sissel.
#369 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, spyttklyser er noe av det ekleste jeg vet.
#370 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: GruffetrådJa, det er en forferdelig uvane enkelte (menn, først og fremst) har, med å drive og spytte hele tida.
#371 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådKolleger som behandler faglig info som om det skulle kronjuvelene som må beskyttes for en hver pris!
#375 |
WF: Sausnebbet
|
Merkelig det. Mens jeg er blitt kjent med både syrere, ukrainere, kurdere, afghanere og palestinere den siste tiden, og absolutt alle prøver så godt de kan på norsk. Og om de har bodd lenge i landet, og ikke er stødige i norsk, får jeg gjerne en beklagelse. Ofte har det hengt sammen med lang tid på mottak og/eller å ha vært lenge hjemme m barn før de har kommet ut i skolegang og arbeidsliv. Men de prøver, og de er søren meg flinkere enn de synes selv. Sist redigert av Kaija : 04-04-25 kl 14:51. |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Sv: GruffetrådJeg har noen kollegaer her i Norge som er fra Tyskland, Australia og Nederland (pluss flere andre som jeg ikke jobber så tett med) og det er helt håpløst for dem å lære seg norsk ettersom vi går over på engelsk med en gang (konsernspråk hos oss). Dette pga at de er ganske nye i Norge og snakker dårlig og om man føler at det er viktig at de skønner detaljene så er det greit å snakke engelsk. Vi skulle ha en regel om at man i hvert fall måtte snakke norsk på lunchen eller i andre situasjoner der man ikke snakket jobb. |
![]() |
![]() |
#377 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: GruffetrådAkkurat nå har jeg kollegaer fra Tyskland, Sveits, Spania, Frankrike, Nepal, Mexico, Indonesia og Pakistan, som jeg kommer på i farta (i tillegg til et par svensker). Alle snakker norsk, med varierende grad av aksent. Ingen av de norske snakker engelsk med dem, det snakkes bare norsk, og vi snakker alle slags dialekter.
#379 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: GruffetrådVi har norsk som arbeidsspråk, men har kolleger fra mange forskjellige land. Jeg lever helt godt med at noen av dem snakker norsk med bred aksent.
![]() |
#380 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: GruffetrådBittesmå biller i knekkebrødet.
|
|