|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Nei, tofu er ikke ultraprossessert. Mulig noen av produktene som lages videre av tofu er det. Men tofu er laget i Asia i et par tusen år tror man. Du får også norskprodusert tifu fra Miss Gin. Men bønnene er ikke kortreiste, nei. Så om man lever strengt på kortreist mat er ikke tofu så bra.
https://smakmagasinet.no/artikler/20...520av%2520tofu.
Sist redigert av Tallulah : 11-01-25 kl 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Leser
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Bruker ikke tofu i matlagingen. Har smakt det og likt det (men da på restaurant, ikke sikkert jeg ville fått det bra til selv ...)
![]() |
#64 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Jeg må bestille det mer ute, merker jeg. For i går prøvde jeg å krydre tofubiter og sprøsteke dem. De smakte forsåvidt greit, men konsistensen var litt gummi. Selv om jeg presset vannet ut av blokken før jeg skar den opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Jeg har spist tofu og om jeg har fått det servert hos andre, og jeg har ikke hatt motforestillinger mot smak eller konsistens. Jeg har ikke brukt det til matlaging selv, dels fordi jeg nok også har vært for uvitende og primært har oppfattet det som et kjøtterstatningsprodukt, noe som de som ikke tror de kan leve uten kjøtt må ha for å få litt tyggemotstand i maten eller noe ... Jeg lever fint nesten kjøttfritt, og jeg har tenkt at jeg med mitt kosthold med mye grønnsaker og fisk ikke trenger kunstig framstilte soyaprodukter. Jeg skjønner at jeg kanskje må revurdere forestillingen min om dette, i alle fall når det gjelder tofu.
![]() |
#66 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Ja, for det er ikke et kunstig fremstilt soyaprodukt. Hilsen tofu-predikanten.
![]() |
#67 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Tofu er også en god kilde til proteiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Nei. Jeg ble av-tofufisert i en periode der svigermor stort sett bare serverte ufattelig mange varianter av tofu-retter når vi var innom og spiste der. Jeg klarte aldri å venne meg til verken smak eller konsistens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Jeg prøvde en stund på nittitallet å venne meg til Tofu, men ga opp. Jeg har smakt veldig mange tofuretter både i Norge og i Asia, men jeg blir ikke venn med hverken smak eller konsistens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Kom over denne på Insta, og tenkte på denne tråden.
![]() |
#71 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Takk for lovord om fiestaform, det ble en meget populær middag i går!
![]() |
#72 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?I dag laget jeg misosuppe med tofu. Var ikke overbegeistre akkurat, så jeg må finne på noe lurt med resten av tofuen så jeg får spist den opp.
![]() |
#73 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Måtte bare hente opp denne igjen for å si at jeg virkelig elsker tofu.
![]() |
#74 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Blir den crispy på utsiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?
Ja, det du kan gjøre er å dyppe den i maisenna etter du har marinert litt, og steke.
![]() |
#76 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bruker du tofu i matlagingen?Helt enig, jeg elsker også tofu i matlaging. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|