|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megMitt intrykk er at ungdommen vet hvilken generasjon de kommuniserer med og forstår en "Ok." og tommel opp, uten problemer. Hadde jevngamle svart på samme måte, hadde det blitt oppfattet anderledes.
![]() |
#62 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megTommelen opp er helt fint som bekreftelse på avtale og tidspunkt og slike ting, men i en chat hvor man f.eks deler noe som er viktig for avsenderen, oppfattes (av meg) tommelen opp som "jeg har ikke lyst til å snakke med deg og jeg avslutter samtalen".
![]() |
#63 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som meg
Det poenget kan jeg se. Men usikker på om jeg i så fall synes noe annen emoji er noe bedre da. Å slenge ut hjerter i hytt og pine gjør ikke at folk fremstår mer sympatiske i min verden. Men jeg er kort og knapp i det meste jeg gjør av skriftlighet, så ikke sikkert jeg er fasiten, hehe.
![]() |
#64 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megJeg bruker tommelopp masse. Hver eneste dag sannsynligvis. Om folk sender sms og sier de er syke og jeg bekrefter i farten at jeg har sett meldinga (og svarer mer oppbyggelig når jeg har fektet unna morgendagens vikarhåndtering), om jeg er fornøyd med noe, om jeg bekrefter noe/sier ok. Jeg flesker rett som det er til med både hjerte, blomster og tommel og en dansende kvinne. I jobbsammenheng også. De som kjenner meg skjønner antagelig at jeg ikke er kjip, og de jeg ikke kjenner, svarer jeg ikke med emojis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megJeg hadde stusset veldig om jeg hadde sendt en melding til min leder om at jeg var syk, og fikk en tommel opp i retur (kvinne 47). Og så innser jeg etter denne tråden at jeg sikkert har fornærmet mange som er mer digitalt innfødt enn meg.
![]() |
#66 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megVår lærer gjør det ved sykdomsmeldinger, og har sagt på foreldremøte at slik er det pga travel. Helt greit for meg.
![]() |
#67 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg tenker det handler om forventningsstyring. Jeg jobber i skole, og alle de jeg har personalansvar for, vet at noen morgener er veldig travle hvis flere melder sykdom (typ er blitt forkjøla, minstemann har kasta opp i natt osv.) og jeg driver og skaffer vikarer. Vi har rutiner som tilsier at de fleste melder fravær ganske nøyaktig klokka 7 +/-. Tommel opp betyr at jeg har sett meldingen og at de kan tenke at beskjed er gitt og mottatt. Noen gir jeg hjerte, det spørs hvem det er. Alle er ikke "klemmere", og jeg tilpasser reaksjonen til jeg tror de vil ha. At jeg gir tommel opp betyr ikke at jeg er glad for at de er syke eller at jeg ikke bryr meg. Alle vet det. Jeg har kontakt med alle som har meldt fravær på andre måter enn tommelopp i løpet av første dag de er syke. (Av en eller annen grunn gikk jeg i forsvar nå, vet ikke hvorfor og beklager det, men jeg skal ikke ha det på meg at jeg er ufølsom og kjip personalleder, for det tror jeg ikke jeg er.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megSjefen min gjør også det, og jeg synes det er helt greit. Får en melding med oppdatering om vikar og ønske om god bedring når hun har tid. Det er viktig at hun bekrefter at hun har sett det, så jeg vet om jeg skal ringe noen andre eller ikke, men det er ikke viktig for meg at hun tar seg tid til å svare ordentlig når hun står midt i kaos. Vi jobber såpass tett at det sjelden er bare én lærer som er syk samtidig.
![]() |
![]() |
#69 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megJeg brukte tommel opp i dag. En møteleder spurte i gruppechat om noen av oss som har adgang kunne komme 10 min før og låse opp rommet. Jeg var på farten og hadde ikke anledning til å skrive noe, la igjen en tommel opp i chaten som bekreftelse på at jeg kunne gjøre det. Tviler på at noen tolket det som passiv-agressivt. Jeg bruker uansett ikke å koseprate mye med deltakerne i den gruppechaten.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-01-25 kl 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megJeg bruker masse emojier. Tommel opp og alt. Rektor vil ha tommel opp på meldinger ledelsen legger ut på teams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megHer ler vi fortsatt av at eldste bommet da hun skulle sende tommel opp til læreren sin på ungdomsskolen, og sendte en langfinger i stedet.
![]() |
#72 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megTommel opp er mottatt/lest/ok i min verden.
![]() |
#73 |
|
Jeg fikk en seksuell smiley av læreren til sønnen min da han gikk i 7. klasse.
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: Emojibruk for gamlinger som megJeg husker ikke, men jeg husker at jeg ikke visste hva den betydde og at sønnen min ble helt hysterisk da han så det.
![]() |
![]() |
|
|