Sv: Emojibruk for gamlinger som meg
Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.
Jeg hadde stusset veldig om jeg hadde sendt en melding til min leder om at jeg var syk, og fikk en tommel opp i retur (kvinne 47). Og så innser jeg etter denne tråden at jeg sikkert har fornærmet mange som er mer digitalt innfødt enn meg.
Jeg tenker det handler om forventningsstyring. Jeg jobber i skole, og alle de jeg har personalansvar for, vet at noen morgener er veldig travle hvis flere melder sykdom (typ er blitt forkjøla, minstemann har kasta opp i natt osv.) og jeg driver og skaffer vikarer. Vi har rutiner som tilsier at de fleste melder fravær ganske nøyaktig klokka 7 +/-. Tommel opp betyr at jeg har sett meldingen og at de kan tenke at beskjed er gitt og mottatt. Noen gir jeg hjerte, det spørs hvem det er. Alle er ikke "klemmere", og jeg tilpasser reaksjonen til jeg tror de vil ha. At jeg gir tommel opp betyr ikke at jeg er glad for at de er syke eller at jeg ikke bryr meg. Alle vet det. Jeg har kontakt med alle som har meldt fravær på andre måter enn tommelopp i løpet av første dag de er syke. (Av en eller annen grunn gikk jeg i forsvar nå, vet ikke hvorfor og beklager det, men jeg skal ikke ha det på meg at jeg er ufølsom og kjip personalleder, for det tror jeg ikke jeg er.)
|