|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#361 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg savner ekte tre...dvs jeg savner LUKTA av ekte tre. Jeg savner ikke å måtte vanne hver dag, alle barnålene og all nysing og kløing i øynene....
![]() |
#362 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Vi kjøpte faktisk juletreet (ekte) i dag. Det luktet nyyyydelig jul i bilen på veien hjem.
![]() |
#364 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024
Ja, vi hugger det selv fra rota rett før jul, så det står fint til over nyttår uten å drysse. Og vi vanner absolutt ikke hver dag, vi fyller opp når vi setter det på foten, og fyller på en gang eller to i romjula. Og det lukter nydelig jul.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-12-24 kl 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2024Det lukter jo godt av ekte juletre. En til to i huset klør i øynene da, men den eldste av dem spøker med at det kanskje er verd det, enten det eller å gjemme en julestjerne (planten altså) på loftet eller noe sånt. Hans svigermor mistet nemlig stemmen i løpet av kvelden i så fall...
![]() |
#366 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Ja, jeg trosset allergi i mange år (sant og si forstod jeg ikke at jeg var allergisk...jeg trodde bare jeg var maks uheldig med forkjølelse hver jul
![]() |
#367 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2024Full forståelse for at allergi trumfer ekte tre. Ingen skal trenge bli syke av juletreet eller juleblomster. Det er heldigvis ingen allergikere i familien eller blant dem som feirer med oss, så det er ikke noe akkurat vi trenger å tenke på (men hadde selvsagt gått for falskt om det ikke var slik).
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 15-12-24 kl 00:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har også snust på kunstig juletre i år, men det ble nå kjøpt et ekte et i går. Det er litt snufs og sånn hos noen i huset, men det snufses jo hele året likevel. Kanskje neste år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Yngste er så allergisk at hun havnet på sykehus de første årene, så ekte tre utgår dessverre her. Jeg synes også det er deilig å slippe snufsing og ullhode. I år foreslo vi å droppe juletre, da ble det ville protester fra ungdommene.
![]() |
#371 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2024Julegaver er nesten unnagjort, jeg mangler kun Helten og en venninne. Julepyntingen går litt om litt framover, slik vi pleier å gjøre. Og nå er det en uke til vi skal ut og plukke juletre. Og treffe slekta og grille pølser i skogen og få suppe hos tante. Gleder meg sinnsykt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2024Julegaver nesten i boks, skal ha en runde med innpakking i dag og gleder meg til det. Har kjøpt inn ekte juletre og skal pynte det på torsdag. Nå snør det ute og vi skal på julemarked, så julestemningen er definitivt på plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
![]() Sv: Juletråden 2024Julemenn (altså kakemenn som noen kaller det) og pepperkaker bakt. Det lukter i alle fall jul i huset da. Fire kakesorter i boks, så det blir nok noen til før vi setter sluttstrek.
![]() |
#374 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024Siste julegave til eldste sønn er innkjøpt. Nå mangler kun svigerfars gave og han er vel strengt tatt mannens hodepine.
![]() |
#375 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2024Julepynten på plass og fotobok bestilt.
![]() |
![]() |
#376 |
![]() Sv: Juletråden 2024Blir nok nyttårskort fra oss også. Med sommermotiv.
![]() |
#377 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2024Så langt er pepperkaker, strull og berlinerkranser (+ sjakkruter som mellomste bakte alene) i boks, så halvveis i baksten (over halvveis hvis jeg teller lussekatter og julekake). Mangler shortbread (lages senere i dag), bordstabelbakkels og rosettbakkels.
![]() |
#378 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2024Baksten går det så som så med, men i dag kokar eg søst iallfall.
![]() |
#379 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg har pakket inn gaver i dag. Er ikke ferdig, men kom et stykke på vei.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 16-12-24 kl 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
![]() Sv: Juletråden 2024
Chatgtp har særdeles begrenset evne til å faktisk hjelpe meg å holde orden på alle listene mine. Den er jo knakende fornøyd med meg og skyter av meg for hver minste lille ting, og legger nye planer over en lav sko og glemmer de forrige som den sier den skal minne meg på
![]() |
|
|