|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Avlyse avtaler for noe mer fristendeHvordan forholder man seg til avtaler som er gjort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeDette synes jeg er svært uhøflig av venninna - egentlig nesten uhørt. Jeg ville aldri fått meg til å spørre om noe sånt, og hadde blitt overraska hvis noen andre gjorde det. At tidspunktet i første omgang ble satt ut fra hensyn til samme dame, gjør ikke saken bedre. En avtale er en avtale!
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeJeg også merker mer av dette, og det er virkelig en uting. Særlig dette, det er jo helt hårreisende.
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeTror dette er like mye personavhengig som en trend i tiden. Jeg har en venninne som stadig ber om å endre avtaler, slik at det passer henne best. Alltid vært slik. Det kan være å endre sted for hvor vi hadde tenkt til å møtes (gjerne rett før), endre tidspunkt etc. Men er selv aldri villig til å endre sine planer, for å stille opp for andre når de trenger det. Det har gjort til at vi andre i denne lille venninnegjengen har sluttet å regne med henne. Vi bare avtaler å møtes, informerer henne om hvor og når, uten rom for andre forslag. Så får hun møte opp om det passer, og la det være om det ikke passer. Helt greit om hun ikke kommer, en bonus hvis hun dukker opp (noe hun som regel gjør, men gjerne litt forsinket, fordi det er noe annet hun må gjøre først). Det er rett og slett for vanskelig å forholde seg til alle hennes alternative forslag, endringer og ombestemmelser.
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeJeg tenker at det er kjipt på "shoppe" venner etter hvem som er mest spennende. Første avtale er stort sett gyldig. Dersom det plutselig dukker opp en venn som sjelden er i byen eller liknende får i værste fall prøve å smøre seg litt utover.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeDet synes jeg var veldig uhøflig gjort. Hvis det var noe viktig som oppstod er det jo greit å spørre om man kan flytte, men ikke fordi man shopper venner. I fremtiden ville jeg gjort som My, avtalt tid og sted og bare informerer, så kan hun komme om hun vil.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeJeg hadde tenkt at da får det bli et koselig førjulsselskap for 3 venninner, og så får hun fjerde dra på bursdag. Hadde ikke gått med på å endre dato, mest på grunn av at det hadde gjort meg sur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeJeg er enig med de andre. Dette var ikke greit.
![]() |
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeJeg tror også dette er personavhengig, og absolutt ikke greit. Det sitter ekstremt langt inne å avlyse en vennegreie for en annen vennegreia. Kun greit når det er som Tjorven sier - type bedt i 50-årslag en gang hvor det var et uhøytidelig treff som kan flyttes eller hvor det er greit å utebli. Det forstår folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristendeDet er ein uting. Eg har avlyst avtaler for noko mindre fristande fleire gonger i det siste (ref. tråden om fleire jobbkalendre ...) men det er bare fordi eg ikkje har gode rutiner og ikkje noko anna.
![]() |
![]() |
|
|