Sv: Avlyse avtaler for noe mer fristende
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg er enig med de andre. Dette var ikke greit.
Og så finnes det selvfølgelig mellomting. For en stund tilbake hadde jeg en avtale om å gå på kafé med noen venninner, og så endte jeg opp med å bli invitert i et 50-årslag. Ettersom venninnene jeg skulle treffe uansett var ganske mange, og vi bare skulle treffes for en liten stund, så gikk jeg i 50-årslaget. Men jeg beklaget meg, og var tydelig på at jeg selv også syntes dette var litt problematisk.
Her er vi på lik linje - jeg forstår godt om venninnekveld blir avlyst om det dukker opp runde bursdager eller noe viktig i nær omkrets. Vi har et studentbarn vi ser sjelden - kommer hun på overraskende besøk så dropper jeg glatt sosiale ting med jobben, men ikke middagsavtale med en god venninne, bare oss to.
For en tid tilbake skulle broren min og jeg treffe noen felles bekjente på matfestival i sentrum, og da vi var i bilen på vei ned så fikk jeg melding om at de syntes det var for kaldt, de hadde reist til en restaurant og bestilt seg middag i stedet. (Vi var velkommmen etter altså. ) Ikke noen krise, men jeg synes det har skjedd påfallende ofte de siste årene. Og da gjerne av de som har initiert konsert/matfestival/gåtur/hvahardu.
|