|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
fri
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet som gjorde at Se&Hør skrev om det nå var jo at han var siktet i en forbrytelse. Jeg har alltid skygget unna Se&Hør, men nå har jeg faktisk fått litt mer respekt for dem. En kan si hva en vil om dem, men de er faktisk ganske flinke til å holde seg innenfor Vær varsom-plakaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNja, de er ikke alltid det. Det er ikke mange årene siden de lå i buskene med store linser og snikfotograferte. For ikke å snakke om Sven O.-saken.
![]() |
#383 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowHan nye redaktøren har ryddet opp mye, tror jeg.
![]() |
#384 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowMen altså! Gikk inn på seher.no for å lese siste artikkel om kongehuset.
![]() |
#385 |
heimføing
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNår man tror det ikke kan bli verre, så kommer det utroligste fram. Dette med at kronprinsessa har varslet sønnen om at politiet ville ha tak i han, og deretter gått inn i huset hans og ryddet før ho kjørte han bort til skolen for å møte politiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
fri
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg kan på en måte forstå Mette Marit som mor her, men det er jo når en blander inn at det er kongefamilien og de har privilegier og det i tillegg er strenge sikkerhetsregler her, at det blir tydelig hvor prisgitt vi er at kongefamilien er skikkelige for at dette systemet skal fungere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg syns det er viktig å huske at dette er snakk om en mamma og en sønn her, ikke bare en kronprinsesse og en overklassefest-fyr.
![]() |
#388 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowForstår at de beskytter familien, kanskje også håp om bedring.
![]() |
#389 |
fri
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet er heller ikke uvanlig at politiet har kontakt med foreldrene til ungdom som driver med rus, og kanskje kan gi dem en heads up for å hjelpe til at en eventuell pågripselse går greit for seg. Det trenger ikke handle om at det er snakk om kongelige med privilegier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Enig i det, men her er det snakk om en 27-åring - ikke ungdom vil jeg mene.
![]() |
#391 |
fri
|
Nei, men det kan nok vare til lenge etter at de er myndige, det kommer jo an på hva foreldrene ønsker. Men det setter dem jo i et vanskelig dilemma om de skal samarbeide med politiet eller være lojale overfor barna. Jeg kjenner foreldre som aldri har fortalt barna sine at det var de som tystet på barna sine slik at de ble tatt og til og med fengslet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg har stor forståelse for skvisen hun står i. Jeg tror det er ganske menneskelig å gå i blackout når barnet (selv om han er voksen) er truet.
![]() |
#393 |
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg har full forståelse for det altså, og også at man kan "miste hodet" i sånn situasjon.
![]() |
#394 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowHorribelt dårlig håndtert av politiet hele saken, inkludert kontakten de har hatt med siktede før denne voldssaken kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Nå er akkurat denne familien i en veldig spesiell situasjon, og kan ikke sammenlignes med andre familier og andre 27-åringer. Når folk til og med mener at kongen (87) bør gripe inn i sin datter (53) sitt valg av livspartner m.m., så kan man jo ikke si noe på at politiet kontakter mor i dette tilfellet. Når sønnens oppførsel har ekstremt sterk innvirkning på mors arbeid og stilling, langt ut over det å "bare" være mor. Å gi slottet mulighet til å forberede seg en smule til den stormen som kommer, synes jeg er fair.
![]() |
#396 |
Jeg syntes ikke det er fair, og det er helt greit at vi er uenige i det. Jeg synes ikke det er fair at slottet skal ha mulighet for å forberede seg og det resulterer i at kriminelle flytter for å unndra seg straff og bevis blir ødelagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
fri
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowAftenposten melder nå at Marius ble fratatt førerkortet i august etter at nettopp kronprinsessen varslet helsevesenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg mener at det er fair at kongehuset får en heads up om at nå skjer det noe som vil føre til et voldsomt medietrykk og ha store konsekvenser for dere, så tenk nøye igjennom hvordan dere vil håndtere det. Måten de håndterte denne muligheten på, derimot, synes jeg det er all grunn til å kritisere. Både denne reaksjonen, og måten de har møtt pressen på, når de i tillegg hadde noen dager på å legge en strategi.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-10-24 kl 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg tolket det slik at han møtte politiet med knust mobil uten simkort, så det at MM ble varslet på forhånd gjorde at han fikk tid til å ødelegge viktige bevis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
At det i det hele tatt er varslet pågripelse, enten til han eller mor, skulle ikke vært gjort. Politiet kunne kjørt i diskré biler til Skaugum, det er ikke slik at de må kjøre full utrykning. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|