|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Enig i det, men her er det snakk om en 27-åring - ikke ungdom vil jeg mene.
![]() |
#2 |
fri
|
Nei, men det kan nok vare til lenge etter at de er myndige, det kommer jo an på hva foreldrene ønsker. Men det setter dem jo i et vanskelig dilemma om de skal samarbeide med politiet eller være lojale overfor barna. Jeg kjenner foreldre som aldri har fortalt barna sine at det var de som tystet på barna sine slik at de ble tatt og til og med fengslet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er akkurat denne familien i en veldig spesiell situasjon, og kan ikke sammenlignes med andre familier og andre 27-åringer. Når folk til og med mener at kongen (87) bør gripe inn i sin datter (53) sitt valg av livspartner m.m., så kan man jo ikke si noe på at politiet kontakter mor i dette tilfellet. Når sønnens oppførsel har ekstremt sterk innvirkning på mors arbeid og stilling, langt ut over det å "bare" være mor. Å gi slottet mulighet til å forberede seg en smule til den stormen som kommer, synes jeg er fair.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg syntes ikke det er fair, og det er helt greit at vi er uenige i det. Jeg synes ikke det er fair at slottet skal ha mulighet for å forberede seg og det resulterer i at kriminelle flytter for å unndra seg straff og bevis blir ødelagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg mener at det er fair at kongehuset får en heads up om at nå skjer det noe som vil føre til et voldsomt medietrykk og ha store konsekvenser for dere, så tenk nøye igjennom hvordan dere vil håndtere det. Måten de håndterte denne muligheten på, derimot, synes jeg det er all grunn til å kritisere. Både denne reaksjonen, og måten de har møtt pressen på, når de i tillegg hadde noen dager på å legge en strategi.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-10-24 kl 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg tolket det slik at han møtte politiet med knust mobil uten simkort, så det at MM ble varslet på forhånd gjorde at han fikk tid til å ødelegge viktige bevis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At det i det hele tatt er varslet pågripelse, enten til han eller mor, skulle ikke vært gjort. Politiet kunne kjørt i diskré biler til Skaugum, det er ikke slik at de må kjøre full utrykning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det blir jo kun spekulasjoner. Forholdene han er tiltalt for er jo blant annet hærverk i en bolig, det er jo ikke veldig usannsynlig at hans egen mobil ble ødelagt samtidig. Men det vet man ikke.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Han snakket jo med ekskjæresten på telefon etter at han hadde gjort dette. Så vidt jeg forstår så var telefonen knust, avslått og med simkort fjernet med vilje.
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowHan og politiet er kjent fra før, de har hatt noen samtaler, også forebyggende på Skaugum, så sett fra utsiden virker det ikke så dramatisk å sende inn politi der, de er et vanlig syn på eiendommen. Men hvilken tilstand han var i hadde vel også litt å si.
![]() |
|
|