Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Vi som leser bøker om igjen

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-24, 06:42   #61
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som leser bøker om igjen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du lest den flere ganger? Jeg synes den var fantastisk, men såpass brutal at jeg ikke hadde orket å lese den en gang til.

Brutal ja, leste den om igjen etter at jeg så filmingen av teateroppsetningen i London.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-24, 09:31   #62
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg endte opp med å lese om igjen en krim fordi jeg hadde tatt med meg feil bok på ferie. Heldigvis hadde jeg bare lest den kjapt i solen på en annen ferie så jeg hadde glemt store deler av den. Men litt sur ble jeg da jeg merket at plottet føltes kjent.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-24, 17:03   #63
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var syk en drøy ukes tid i september og leste fire av mine faller-fra-hverandre-gamle Modesty Blaise-romaner om igjen. Faren min hadde et par av dem (på norsk), og jeg leste dem mange ganger da jeg var veldig ung; da jeg ble eldre og fikk internett og oppdaget at man kunne finne gamle bøker på amerikanske og britiske antikvariater, kjøpte jeg alle sammen og hadde dem som «orker ikke begynne på ny bok»-lesestoff i årevis. Men nå var det lenge siden sist.

De er fremdeles veldig underholdende, og så er de naturligvis skrekkelig daterte på en del ting, men man merker at de må ha vært i alle fall litt progressive da de var nye. Om ikke annet så når det gjelder kvinnesyn og seksualitetssyn. De er såklart hverdagsrasistiske og homofobe, men mye bedre enn mye annen 60-70-80-tallspulp.

Gammel 08-10-24, 21:11   #64
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

I juni leste jeg oppatt "I Robot" av Isaac Asimov (diverse noveller samlet rundt ca 1950/1977). Hovedtemaeet er hvordan se og
merke forskjellen på en veldig godt laget robot og et menneske. Interessant. Jeg kan egentlig ikke
huske å ha lest den, men boka er min og har vært det lenge.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-24, 21:16   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å lese på nytt Hotel New Hampshire, med den gamle pocketen har fått så små bokstaver siden sist!

Må visst laste den ned på Kindlen, så jeg kan zoome.

Gammel 08-10-24, 21:30   #66
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg prøver å lese på nytt Hotel New Hampshire, med den gamle pocketen har fått så små bokstaver siden sist!

Må visst laste den ned på Kindlen, så jeg kan zoome.

Når du sier det, kanskje jeg må lese En bønn for Owen Meany igjen?

Gammel 08-10-24, 21:54   #67
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Når du sier det, kanskje jeg må lese En bønn for Owen Meany igjen?

Ja, det må du! Jeg gjenleste den i fjor, og koste meg veldig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-24, 18:11   #68
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Owen Meany må man lese til jul!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-24, 07:09   #69
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser gjerne bøker om igjen, og er nå akkurat ferdig med en reprise av Karin Fossums strålende krim Elskede Poona. I påvente av at en del nyere titler skal dukke opp på Storytel eller Tibi.

Andre bøker jeg gjerne leser flere ganger er biografier generelt, og så er det de man aldri blir ferdig med. Som Kvinner av Marilyn French, En Amerikansk Tragedie av Theodore Dreiser, The Lady in the Car with Glasses and a Gun av Sébastien Japrisot, Rebecca av Daphne du Maurier og mange, mange andre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.