Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-24, 22:12   #261
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Ja, tenkte litt på det, men det vil jo uansett ikke være bilder sammen med oss?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 22:13   #262
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har et annet spørsmål jeg gjerne vil ha ærlige svar på.

Jeg synes det hadde vært kjekt å printe ut masse bilder av oss, gjerne sammen med vennene våre, og hengt opp som pynt, eventuelt å ha en bildepresentasjon stående et sted og rulle. Vi har masse kjekke bilder liggende som vi kan bruke.

Men så er det det at vi har veldig mange flere bilder av noen gjester enn av andre. Det er ulike grunner til det. Noen har vi jo kjent siden starten av forholdet, og noen har vi gjort masse gøy med. Noen har vi reist på ferier med, noen har vi hatt unger på samme alder med. Noen har vi rett og slett bare ikke tatt så mange bilder sammen med, og noen ganske få tror rett og slett ikke det finnes noen bilder av oss sammen med. En kompis av mannen har ny kone som vi ennå ikke har møtt, og en annen kompis av ham er et relativt nytt bekjentskap.

Så hva gjør man? Blir noen såret dersom det ikke finnes et eneste bilde av vedkommende? Vil noen tenke at «oi, så mye kjekt de har gjort sammen med andre enn meg»?

Jeg synes det er litt dumt å ikke vise fram kjekke bilder en sånn dag. Samtidig kan jeg kanskje forstå at noen vil synes dette kan bli dumt.

Jeg gjorde dette, men ikke på pair, men på skjerm som rullet. Vi var jo ikke så mange, så jeg sa at jeg var klar over at det var noen som var overrespresentert (det var da også de som holdt tale for meg, det har jo en sammenheng), men at alle som var på festen var på noen bilder. Det er jo helt naturlig at de som man mest møter på jobb eller i mindre sosiale lag, hr man mindre bilder av. Det er også litt sprik mellom de jeg kjente best som barn og ungdom, før bildetelefonens tid. Dette løste jeg med å ta bilder fra fotoalbum fra våre yngre dager da. Jeg bor i en annen by enn der jeg vokste opp, så noen av barndomsvenninne treffer jeg ikke så ofte nå som voksen, og vi har ikke tatt så mye bilder sammen.

Mulig noen ble såret, men det var bilder av alle.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-24, 22:20   #263
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg kommer og stiller med kake. Og medbragt vin.
Da jeg gjorde bursdag for mannen min hadde vi også masse bilder og mangler bilder i noen relasjoner, men jeg sendte bare ut en felles sms og ba om bilder, og det kom inn masse.

Jeg ba også om gøyale bilder fra tiden vår sammen og det kom ikke inn masse! Tror tre stykker sendte meg noe, og mange av de hadde jeg fra før selv.
Jeg fikk vel null respons på spillelisten jeg ønsket bidrag til.

Gammel 05-10-24, 22:40   #264
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg ba også om gøyale bilder fra tiden vår sammen og det kom ikke inn masse! Tror tre stykker sendte meg noe, og mange av de hadde jeg fra før selv.
Jeg fikk vel null respons på spillelisten jeg ønsket bidrag til.

Hehe, tydeligvis forskjellige erfaringer.

Da vi hadde bryllup i familien i sommer ba jeg en håndfull mennesker om å bidra til spillelisten, den endte på 641 låter, , der alle var helt relevante.

Gammel 06-10-24, 00:03   #265
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer! Vi har laget 300 liter cider i dag!

Gammel 06-10-24, 07:58   #266
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kommer! Vi har laget 300 liter cider i dag!

Omg!

Men jeg må nesten vite prosenten på den før du kommer.

Jeg må lage en ny tråd. Nytter ikke med et kolonihagehus når hele FP kommer.

Gammel 06-10-24, 08:14   #267
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer også på festen, samt en tur på forhånd slik at vi kan få tatt mange bilder sammen før selve festen. Jeg skal ta med ulike kjoler, masse sminke og sko slik at det kan se ut som om vi har møttes masse tidligere.

Jeg tar selvfølgelig ikke med meg hverken mat eller drikke, men vil sende ønsker om hva jeg vil spise og drikke på forhånd slik at du kan kjøpe det spesielt til meg. Eventuelt kjøper jeg inn selv og sender deg Vippskrav.

Men gave skal du få! Uansett hva du sier.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-24, 08:34   #268
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Gammel 07-10-24, 08:26   #269
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Wohoi! Jeg har funnet lokale! Jeg gleder meg sånn at jeg nesten ikke fikk sove i går! Kontaktet diverse kolonihager. Det ble ikke noen av dem, for der måtte man være ute kl 02, ferdig ryddet. Vi skulle ha klart det, men det ER deilig å kunne rydde på søndagen. Men alle kolonihagene har kafé på søndagene. Vi fant et annet lokale som jeg trodde var for dyrt, men det er egentlig ikke det, for utvask er inkludert i prisen, og ikke minst, dette kan vi ha hele helgen, fredag til søndag. (Det er også større og har projektor og musikkanlegg.)

Gammel 07-10-24, 10:10   #270
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så koselig å høre, Hyacinth!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-24, 10:19   #271
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Så bra !

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-24, 10:29   #272
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det blir topp!

Gammel 07-10-24, 12:08   #273
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Det blir så bra det!

Gammel 07-10-24, 12:12   #274
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Så gøy at dere sier det!

Gammel 07-10-24, 12:13   #275
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

I lys av trådens opprinnelige spørsmål, så kan jeg nevne at lokalet koster 5500. Så kan vi summere ettehvert.

Gammel 07-10-24, 13:32   #276
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spent på sluttsummen

Gammel 07-10-24, 13:44   #277
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Dere kan legge inn 5 liter nypresset eplemost fra fruktgården der vi har hytte. Den kostet 290.

Gammel 07-10-24, 15:11   #278
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Så fint å høre. Det kommer til å bli bra :-)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-24, 18:54   #279
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi kan komme på restefest! (Mistenker rester av drikke )

Lykke til med planleggingen!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-24, 18:56   #280
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer gjerne på FP-restefest.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.