|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Husker ikke om jeg har skrevet i tråden før, men jeg var i en runddag i et selskapslokale i et borettslag for noen mndr siden (jubilanten bor der). Ulempen var at det måtte være noenlunde stille kl 23, siden det var leiligheter vegg i vegg. Men vi starta kl 17, så det var greit nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster en fest?
Ja, jeg vil gjerne ha mange gaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Mine venner er elendige!!! på å arrangere noe som helst, så om det skal feires, møtes eller festes så blir det gjerne meg som står for det.
![]() |
#224 |
Kontrollfrik
Stemmer. Men jeg tror nok 6-7000 vil holde greit. Kanskje mindre, siden vi får hjemmebrygget øl på tappetårn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Og jeg visste det ville koste. Men det er forskjell på 25000 og 30000 også, spesielt i den situasjonen vi er i nå for tiden. Vi MÅ regne på dette og prioritere dette. I dag fikk jeg forresten bekreftet mistanken om de dyre leieprisene, spurte moren min om det forrige lokalet de leide, og hun trodde det var 7-8000 dor den kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva koster en fest?Har du tenkt på at du kan be gjestene ha med egen drikke Hyacinth?
![]() |
#228 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva koster en fest?Min erfaring er at ganske mange uansett har med egen drikke, det kommer frem litt ut på kvelden.
![]() |
#229 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Nå har jeg regnet litt ut fra diverse anslag fra polet og andre nettsider, og jeg tror det skal være ganske lett å få drikken ned i ca 5000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg skrev spesifikt at jeg ikke ønsket gaver, siden noen kom med fly og lang reisevei, men selvsagt (?) kom det gaver likevel. Jeg hadde også selv gitt gave i en slik situasjon.
![]() |
#231 |
Kontrollfrik
Samme her. Å be folk om å ikke ta med gave nytter ikke, er min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg ville tatt med gave nesten uansett hva den som inviterte hadde skrevet eller sagt. Det er noe man gjør når man er invitert, synes jeg. Å si at man ikke må ta med gave, er nesten en "høflighetsfrase" i min bok. De måtte ha insistert rimelig hardt om jeg skulle latt være. Men om jeg hadde skrevet det selv, hadde jeg ikke forventet gaver, men hadde likevel blitt glad for å få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg har et annet spørsmål jeg gjerne vil ha ærlige svar på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva koster en fest?På forrige fest sto det «Ta med en rett til felles bord og det du vil drikke av alkohol. Vi holder brus og farris. Vi ønsker IKKE gaver». Da tar jeg ikke med gave altså.
![]() |
#235 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Vi har ganske mange bilder av kun mannen og jeg også, men det er liksom litt sært at det kun ruller bilder av ham og meg… |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Kontrollfrik
Det er ikke så lett, for det er noen vi ikke møter så ofte, både pga bosted og andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Jeg koser meg sånn med denne tråden og gleder meg veldig til å høre om hva det blir til tilslutt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Kontrollfrik
Vi får holde den varm frem til juni, og så må jeg nok legge ut bilder (eller film!) når festen har vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?I dag ba jeg mannen holde regnskap med innkjøpene/ta vare på alle kvitteringer, slik at jeg kan dokumentere utgiftene for dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, tenker livesending blir best.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|