Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-24, 13:14   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det der med å be gjestene ta med drikke: Det er ikke nødvendigvis at jeg ikke VIL det, for å være vrang, liksom. Jeg synes bare det er litt frekt, men det er i MITT hode, jeg mener ikke å kritisere andre. Jeg har bare ikke opplevd det siden studenttiden og tror mange ville reagert.

Det med å lage mat selv handler blant annet om stress og helse.

Jeg er stadig vekk på fester der man må ta med egen drikke. Synes ikke det er rart i det hele tatt. Ville gått for type "jeg har velkomstdrink, mat og noe vin til maten, drikke utover det er det fint om dere tar med selv".

Sånn utover det, ift det du spør om, jeg vil tippe rundt 20 000.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 13:15   #62
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hvis du bestiller catering bør du beregne ca 500 pr person i mat. Dette kan bli vesentlig billigere om du bestiller direkte fra f.eks. kinarestaurant. Hvis du bestiller f.eks. tolv posjoner av tre forskjellige retter vil du sannsynligvis komme ned i en kuvertpris på ca 150 pr pers.

Pris på lokaler varierer veldig, så du kan spare en god del på noen telefoner.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 13:18   #63
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er stadig vekk på fester der man må ta med egen drikke. Synes ikke det er rart i det hele tatt. Ville gått for type "jeg har velkomstdrink, mat og noe vin til maten, drikke utover det er det fint om dere tar med selv".

Sånn utover det, ift det du spør om, jeg vil tippe rundt 20 000.

Det er standard her og.

Gammel 26-09-24, 13:23   #64
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også det er helt innafor å kjøpe inn noe drikke, men si at det man vil drikke utover kvelden tar man med selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 13:49   #65
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååh! Kan jeg komme?

Book deg et fly.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 13:53   #66
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvis du bestiller catering bør du beregne ca 500 pr person i mat. Dette kan bli vesentlig billigere om du bestiller direkte fra f.eks. kinarestaurant. Hvis du bestiller f.eks. tolv posjoner av tre forskjellige retter vil du sannsynligvis komme ned i en kuvertpris på ca 150 pr pers.

Pris på lokaler varierer veldig, så du kan spare en god del på noen telefoner.

Jeg bestilte tapaspakke 2 (det var 3 alternativer der n1 1 var billigst og minst mat, nr. 2 medium og nr 3 dyrest og mest mat, men de siste tingene syntes jeg ikke var verdt det) til 390 kr pr pers. Min erfaring er at man trenger ikke til 30 stk hvis man er 30 personer, men kan legge seg litt under. Jeg turde ikke å gå så langt ned, og jeg bestilte 18 ekstra kyllingspyd, slik at det er 2 til hver. Det sto at de anbefalte dette.

Gammel 26-09-24, 14:34   #67
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man kan fort ende opp med MER øl og brennevin ETTER fest enn man hadde før ) heller enn gave.

Skjedde meg i vinter da jeg hadde sekstiårsdag. Hjemme, med ti gjester, ba ingen om å ta med noe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 14:59   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har to voksne barn, det får nok bein å gå på. Og åpnet leverer vi på polet!

Gammel 27-09-24, 17:40   #69
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips! Jeg skal sjekke litt rundt. Må sikkert starte med å finne et lokale.

Mega på Madla har god catering vet jeg. Sjekk hva de kan levere.

Gammel 27-09-24, 17:41   #70
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes også det er helt innafor å kjøpe inn noe drikke, men si at det man vil drikke utover kvelden tar man med selv.

Vanlig på fest her også.

Gammel 27-09-24, 19:50   #71
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Kun vært i bryllup hvor man ikke har med seg drikke selv.

Gammel 27-09-24, 19:52   #72
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Men det er jo ikke snakk om et bryllup her?

Gammel 27-09-24, 19:56   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har som sagt aldri vært på en fest hvor man tar med egen drikke bortsett fra jobbfest og andre «samlinger» av type reuinons etc. I slike tilfeller synes jeg det er naturlig. Men ikke fester av type bryllup, runde tall eller andre bursdager eller tilsvarende. Det betyr ikke at det florerer av alkohol, bare så det er sagt. Jeg er svært lite intereesert i å legge tilrette for en fyllefest, også av andre årsaker enn økonomiske.

Nylig var jeg i min fars 75-årsdag i leid lokale. Ca 40 gjester, alt fra barnebarn til annen slekt og mange venner. Catering fra Matmagasinet, flasker med vin på et eget bord. Egentlig samme opplegg som jeg ser for meg. Jeg kan selvsagt spørre mine foreldre om hva de betalte, men jeg tror neppe det vil hjelpe meg, de snur ikke på krona og trenger det ikke heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 20:12   #74
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Pøh, dere kan jo feire gullbryllup!

Jeg ville tenkte 20-25.000. Gryte fra catering er ypperlig festmat.

Gryte er godt!

Jeg var i utendørs 50-årsdag i sommer, ca 100 gjester; vi fikk suppe og brød.

Gammel 27-09-24, 20:14   #75
millact

millact sin avatar

Standard

Kan dere låne/leie kantine på arbeidssted? Har idrettslag lokaler til en billig penge?

Gammel 27-09-24, 21:22   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan dere låne/leie kantine på arbeidssted? Har idrettslag lokaler til en billig penge?

Har heldigvis god tid til å sjekke. Arbeidplass er dessverre ikke aktuelt, vi er kommunalt ansatte og det er totalforbud med alkohol.

Gammel 27-09-24, 22:03   #77
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men det er jo ikke snakk om et bryllup her?

Nei nettopp. I alle andre sammenhenger er jeg vant til at man tar med drikke selv.

Gammel 27-09-24, 22:18   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Er det fordidet er i et leid lokale at dere tenker at man har med drikke selv? Hadde det vørt det ssmme hvis man inviterte til fest hjemme? Hvor går i tilfelle grensen? Man ber vel ikke gjester ta med drikke selv hvis man inviterer for eksempel fire venner hjem en lørdagskveld? Men la oss si ti da?

Gammel 27-09-24, 22:21   #79
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal i 40-årsdag i morgen, alle tar med det de vil drikke. Er vel helt normalt? Festen er hjemme hos bursdagsbarnet. Har ikke tenkt at det er rart. Tror det er rundt 25 gjester.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-24, 22:21   #80
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fordidet er i et leid lokale at dere tenker at man har med drikke selv? Hadde det vørt det ssmme hvis man inviterte til fest hjemme? Hvor går i tilfelle grensen? Man ber vel ikke gjester ta med drikke selv hvis man inviterer for eksempel fire venner hjem en lørdagskveld? Men la oss si ti da?

Helt vanlig her.

Du får ikke både fancy cartert mat, fin vin til alle, og leid lokale på et tight budsjett.
En fest på budsjett er gryte, ta med drikke og billig lokale.
Og det er ikke noe feil med å gjøre det sånn.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.