Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-24, 15:17   #501
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Er det muuuulig, Teflona!
Får andre kommunalt ansatte så dårlig arbeidsverktøy? Får de på byggdrift håndverktøy som må brukes med ledning tilkoblet?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 15:56   #502
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nei, si det? De var billige i innkjøp, tror jeg. Vi har ikke hatt så mye energi hittil å bruke på å klage oppover, tror uansett ikke det funker, er usikker på hva de som har bestemt dette vet om vår arbeidsdag og våre behov. Jeg bruker PC fra 8 til 15.30 på jobb og noen timer hjemme på kvelden, så at skjermen er mindre (var liten fra før) er heller ikke positivt. Legg til at vi må bruke egen mobil til BankID-innlogging på Visma, for Feide funker ikke (må ha mobil uansett) og vi ikke får fem øre for det (flere kommuner gir en hundrelapp eller to i måneden).

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 16:24   #503
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Fått ny bærbar på jobb, veldig stor glede først, men skjermen er mindre, Pc-en er tyngre, batteriet varer bare rundt to timer, så lader må alltid med. I tillegg har vi fått beskjed om at det er best den legges opp ned om natta (på noe ikke brennbart) for det er visst noen av test-PC-ene som har kortsluttet. Den blir veldig, veldig varm både når den lader og ellers. Nå tør jeg ikke lade hjemme lengre, noen har opplevd at den blir varm selv om den var helt avslått. Heia læreryrket!

Oi, det hadde vært morsomt her når vi har møter der alle lærerne bruker PC. Vi har docking i klasserommene og på kontorpultene, men ikke i møterommene. Vi fikk nye PCer for noen år siden og da kunne vi velge mellom to størrelser, og da valgte jeg den minste fordi den har touchskjerm på penn. Men jeg hadde blitt helt ødelagt uten større dockingskjerm på kontoret og hjemme. Det siste måtte jeg betale selv da.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 16:51   #504
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

What? En laptop som er brannfarlig og i praksis ikke bærbar er da uholdbart i jobbsammenheng!

Skjerm hjemme fikk vi ikke dekket på min statlige jobb heller i utgangspunktet. Men fikk til slutt tak i et par som likevel skulle skrotes og som virket. Egentlig ikke noe til hjemmearbeid får vi dekket.

Gammel 25-08-24, 17:12   #505
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Verneombud?

Gammel 25-08-24, 17:20   #506
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ingen docking og ingen ekstraskjerm, 13 tommer er «mer enn bra nok». Jeg får ikke ny PC fordi min stort sett virker.
Skoleverket, det går som smurt! (Med olje i vann).

Gammel 25-08-24, 17:26   #507
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Store skjermer på kontoret er det kun ledelsen som har. Faste ladere i klasserommene har vi fått avslag på, selvsagt.

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 18:27   #508
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ny kontorplass i midten av forrige skoleår, og da var det noen uker før dockingen kom på plass. Det var veldig slitsomme uker. Når jeg jobber har jeg minimum åpent nettleser, PP, Word og flere mapper, og navigerer mye mellom de ulike programmene. Jeg hadde ikke orket å gjøre det på en 13 tommer skjerm. Men det er helt greit for meg at jeg har kjøpt docking hjemme selv, siden jeg har en funksjonell kontorplass. Men det er ikke mulig for meg (eller andre lærere med barn) å ha all arbeidstid på kontoret, så det er jo veldig problematisk at man har laptoper som ikke funker.

Input er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 21:13   #509
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir matt av det manglende utstyret dere har i jobb.

Selv gruffer jeg over at det er søndag allerede. Jeg lengter etter mer fri. Vil ha ferie og dager hjemme alene.

Gammel 25-08-24, 21:18   #510
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det er forskjell på skoler. Jeg fikk ny pc før sommer, og den funker veldig bra. Liten, nett, med touch-skjerm og lang batteritid. Gruffer mer over det store, tunge droget jeg må bære med meg rundt på hobbyjobben.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 21:53   #511
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min jobb-PC er tung og har "stor" skjerm, men jeg valgte den store skjermen for å se bedre, siden jeg har bare den i jobbsammenheng (kommunalt barnehageansatt med kun kontorjobb). Vi har to stasjonære PC-er fordelt på alle ansatte pr barnehage, og de er på personalrommene, så jeg kan ikke sitte der! Heldigvis FIKK vi gratis noen monitorer i fjor via søsteren til en ansatt (!!), og jeg fikk en av disse til å ha på hjemmekontoret mitt (jeg måtte spørre om å få, ble ikke tilbudt). Ergo nå ønsker jeg meg ny, lett laptop med mindre skjerm å dra rundte med, men siden min bare et 2 år gammel, må jeg vente til den er 5 år før jeg kan få ny, mener jeg det var.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 23:08   #512
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Alle barneskoleelever skal jo ha iPad, det går vel penger der. Så kommer de til ungdomsskolen som har PC-er. Det er skikkelig gruff.

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 23:11   #513
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Chromebooks både på barne- og ungdomsskole her.

Gammel 25-08-24, 23:24   #514
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har alle pedagoger iPad og bærbar pc. De fleste har 15 tommer, noen har mindre. Jeg har både bærbar 13 tommer og stasjonær i tillegg til iPad. Vi fornyer i dialog med de som bruker det og har en plan for å bytte ut noen maskiner/iPader hvert år. Den store frustrasjonen hos oss er manglende overganger mellom iPad og smartboard. De har en tendens til å bli borte… Så fort jeg får beskjed bestilles nye. Kobling til pc er på plass i alle klasserom.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-08-24, 23:45   #515
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Alle barneskoleelever skal jo ha iPad, det går vel penger der. Så kommer de til ungdomsskolen som har PC-er. Det er skikkelig gruff.

Neida. Ikke alle ungdomsskoleelever har pc. Hos oss bruker de fortsatt ipad og har knapt tatt i et tastatur!

Dagens gruff fra meg!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 26-08-24, 06:07   #516
Input

Input sin avatar

Standard

iPad til barneskolen er virkelig tidenes scam. Jeg har ennå til gode å møte barn som ikke nærmest utelukkende bruker den til å «skrive» på ark lærerne har skannet inn.

Input er ikke aktiv  
Gammel 26-08-24, 07:12   #517
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Neida. Ikke alle ungdomsskoleelever har pc. Hos oss bruker de fortsatt ipad og har knapt tatt i et tastatur!

Dagens gruff fra meg!

iPad på ungdomsskolen her også.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 26-08-24, 07:14   #518
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her har de PC både på barneskolen og ungdomsskolen.

Gammel 26-08-24, 08:56   #519
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

iPad til barneskolen er virkelig tidenes scam. Jeg har ennå til gode å møte barn som ikke nærmest utelukkende bruker den til å «skrive» på ark lærerne har skannet inn.

Mine unger skriver i book creator, i småskolen på tastatur på skjermen, i mellomtrinnet og ungdomsskolen har de tastatur-deksel. JEg er forrsteun uskker på hvilke apper de skriver i på ungdomsskoolen, men det skrives ting inn på den der også.

De gjør også matte i multi smartøving. (Med det tastaturet som poppper opp på skjermen når du trykker et bestemt sted. Ja, det er mildt sagt et taste-logistikk-kaos... trykke inn i ruta, hente opp tastaturet, taste inn svaret, trykke ned tastaturet, trykke på ok, og neste oppgave... )

Yngste sin klasse altså, med en lærer som bruker et på fornuftig vis (De har for all del også papir de skriver på med blyant, i bøker.

Mellomste derimot hadde den varianten du beskriver, skrive på skjermen på et bilde læreren hadde tatt bilde av, eller skrive i matteboka si og levere inn et bilde av det.

Gammel 26-08-24, 09:07   #520
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er helt krise med nettbrett i barne- og ungdomsskole er jo st på vgs viser det seg at veldig mange har utrolig liten forståelse for struktur og lagring på PC. Det lagres i hytt og pine, mange forstår ikke skyen og lagrer lokalt, eller dokumenter «forsvinner» fordi de lagres med uforståelige navn.
Dette bruker vi mye tid på, mer de siste årene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.