|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?
Ja, mye av dette er et offentlig anliggende, tenker jeg. (Ikke nødvendigvis enkeltpersoner!) Det er jo, ettersom jeg har skjønt, heller ikke sikkert (eller enighet om) at det er hennes lederstil som er problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?På generell basis synes jeg det er ekstremt mye varsling av dårlig lederstil på kvinnelige ledere i det offentlige.
![]() |
#23 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg for min del mente ikke at noe som var skrevet i tråden var for mye, men det ble jo etterspurt mer informasjon enn at det var lederstil. Da er jeg redd vi havner på spekulasjonsdypet.
![]() |
#24 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Om du tenker på mitt innlegg er jeg mer på det generelle varslet mot kvinnelige ledere, ikke Bollestad og KrF.
![]() |
#25 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Nei, som nevnt var det et svar til trådstarter tidlig i tråden.
![]() |
#26 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg oppfattet det som et spørsmål om informasjon og evt diskusjon sånn som med andre mediesaker. Og jeg ønsker ikke vi skal gå dit på dette forumet at selvsensuren skal være så sterk at man kvier seg for å opprette diskusjon er eller innlegg.
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Kjøre vene. Det er ikke et forsøk på sensur (virkelig?!), men min mening i en diskusjon. Jeg nevnte aldri sletting av tråden, og det var vel også en misforståelse. Poenget mitt er at man bør tråkke varsomt i slike saker, også på diskusjonsforum.
![]() |
#28 |
Leser
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg greier ikke finne igjen artikkelen, jeg mener jeg har lest
![]() |
#29 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Nei, ikke sensur. Selvsensur. Jeg kan av og til kjenne på at selvsensuren kan være sterkere her enn andre steder og av og til litt FOR sterk. For egen del. Og jeg håper ikke mange kjenner det slik og at det er derfor det er flest tråder om oppskrifter og forbrukertips.
![]() |
#30 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?For meg virker det som er kommet frem i media som mye ull og lite sau. Ikke alltid jeg er enig med Ørjaseter, men jeg har nok tenkt i samme baner - at man spesielt mot kvinner bruker dette med dårlig lederstil i en maktkamp. Jeg synes jevnt over at det er en forventning om hvordan kvinnelige ledere skal opptre, et slags sett med regler, og man skal ikke tråkke så langt over disse før det blir påpekt, stien er smal. Nå sier jeg ikke at det er det som skjer her for jeg vet for lite om det som skjer internt i Krf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg kan heller ikke finne noe mer konkret enn «dårlig lederstil». Så det sier jo ikke så mye, men kan selvsagt være alvorlig. Det kan hende det kommer frem mer etterhvert.
![]() |
#33 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Kan ikke skjønne hvordan det ikke kan gå på henne som person? I allefall henne som person på jobb.
![]() |
#34 |
Leser
|
Fant den til slutt - den var i "Vårt land" (sitatet under er NRK sin gjengivelse ) NB! Det er jo viktig å ha i bakhodet at dette er den ene siden av historien. Den andre siden er jo at Bollestad har uttrykt at dette er et kupp (som vi har hatt mange av i politikken, nå sist hev jo FrP ut Christian Tybring-Gjedde. Det er jo helt vanlig.)
Og i forhold til metadiskusjonen som går - hva vi kan snakke om på FP. Jeg er enda overrasket over at det ikke er underforstått at dette blir personlig mot Bollestad når utgangspunktet er som Karamell sier:
Jeg tenker definitivt at det er en nyhet - uavhengig av om det er varslerene eller Bollestad som har rett. Tror det er vanskelig å vite for utenforstående hva som er "sant" (kan til og med hende at begge versjonene er sanne på sin måte), men KrF er i alle fall ingen søndagsskole (ref. at Hareide måtte gå)
![]() |
#35 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Bra oppsummert, him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Til å være et så lite parti så har Krf store spenninger i hva de ønsker av politikken, og det er mye av årsaken til at Knut Arild Hareide måtte gå. Han ville ta partiet i en mer "liberal" retning, mens det var sterke krefter i partiet som ville tilbake til en mer kristenfundamentalistisk retning. De spenningene ble ikke borte bare fordi Knut Arild trakk seg, og har nok preget partiet mer enn det har virket eksternt.
![]() |
#37 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Det er jo vanskelig i slike saker fordi det BLIR personlig. Og det er lettere om det er konkrete hendelser eller feil, enn når det er «ustabilt humør». Selv om sistnevnte kan være vanskelig å forholde seg til for kollegaer.
![]() |
#38 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Tenker Adrienne er inne på det, siden flere har tatt overgang til Konservativt. KrF ble for folkelig, rett og slett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hertuginne
|
KrF har mistet litt av identiteten sin, tenker jeg. Norge er mye mer sekulært enn det var da KrF hadde sin storhetstid, og velgermassen er naturlig blitt mindre og mindre. De som står igjen er gjerne de veldig konservativt kristne på vest- og sørlandet, og de liker ikke at andre i partiet vil at de skal bli folkelige og gi etter på det de mener er ekte kristne verdier. Men samtidig så er det ikke så mange velgere som vil støtte et konservativt kristent parti, så valget står mellom å fullstendig miste relevans som parti eller ta partiet i en retning som fortsatt baserer seg på kristne verdier, men med en mer liberal tolkning enn de tradisjonelt har hatt.
![]() |
|
|