|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skjer egentlig i KrF?Jeg har ikke gjort store anstrengelser for å forstå dette, må jeg innrømme, men jeg forstår svært lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Det er vel indre uenigheter, blant annet om lederstil? Jeg har bare lest med et halvt øye, men Vårt Land og Dagen har dekket litt.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg har skjønt at det er uenigheter om lederstil, men det er også alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg undres også litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Lurer litt på hvem aktuelle ledere kan være. Jeg håper ikke Ropstad er aktuell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?
Hvis KrF ønsker å ødelegge for seg selv så er det helt i orden for min del, men jeg syns jo man kan holde religionen sin for seg selv, eller i det minste ikke la det styre politikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
KrF er langt fra mitt politiske ståsted. Men hvis jeg kunne velge, skulle jeg gjerne hatt Hareide tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
Bollestad har jo hatt en beinhard oppvekst (ingen hemmelighet, hun var helt åpen om den i biografien sin). Og slik jeg forstår det så er det vel slik at helt "normale" ting (eksempel: At noen glemmer å gi beskjed) gjør at hun går i alarmberedskap og blir mistenksom, redd og opptrer som om folk er ute etter henne. (NB! Jeg forsto det slik at det var dette varslet sa - om det er sant aner jeg jo ikke)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 22-08-24 kl 18:36. Årsak: La til en parantes |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
Hva mer trenger offentligheten å vite? Det vil jo fort gå inn på enkeltpersoner og det synes jeg vi skal holde oss for gode til å spekulere i. NRK har også noen artikler om følgene dette kan få.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg har ingen behov for å analysere enkeltpersoner, men å forstå mekanismene i partiet. Og det er ikke bare det med den såkalte lederstilen, som noen beskriver, men det at de fleste(?) i partiet heller ikke forstår noe av dette, jeg forstår ikke helt hvordan det kan skje eller hva som skjer i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?At det er slitasje og en konflikt i en ledergruppe er vel ganske vanlig, at organisasjonen nedover forstår lite betyr vel egentlig bare at de er profesjonelle nok til å ikke slarve i gangene?
![]() |
#12 |
Leser
|
Jeg kunne ha sverget på at det jeg skrev har jeg lest (?) Jeg er abbonement på flere aviser, så husker ikke hvor. Ser at artikkelen er redigert.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg vet forøvrig en del om Bollestads bakgrunn selv, men synes egentlig ikke det er så relevant å diskutere. (Sånn personlig kan jeg nevne at jeg har et inntrykk av henne som en varm og ydmyk person, selv om vi er temmelig uenige politisk.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Jeg har inntrykk av at det handler om andre ting enn det, men det er bare mine personlige følerier, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Leser
|
Dette med kupp, in-grupper, intriger, maktkamp er jo en del av alle partier. At det er belastende for alle og enhver tenker jeg er åpenbart.
![]() |
#16 |
Leser
|
Mulig jeg er litt kort.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Nei, jeg kan godt slette den hvis det er ønskelig. Det var på ingen måte en tråd som var ment å diskutere Olaug Bollestad som person. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
Nei, nei! Det jeg mente var: Hvis du ikke vil diskutere det som kommer frem i tråden, så kan du be om å slette den. Jeg kan også slette mine innlegg hvis du vil.
Ja, jeg tror at grunnen til at det ikke er åpenthet rundt det, er nettopp fordi at man (generelt, de fleste) ikke ønsker å "henge ut" Bollestad eller diskutere henne som person, og dette er grunnen til at det blir så "ullent"
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Åja, skjønner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva skjer egentlig i KrF?Jeg skjønner godt at du lurer, Hyacinth. Det er jo en stor mediesak nå som omtaler hennes lederstil. Jeg har ikke fulgt så godt med selv. Har mer enn nok med monarkiet.
![]() |
|
|