Sv: Inspirert av nye kostholdsråd: hvilke grønnsaker har du alltid i kjøleskapet?
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Er sitron en grønnsak?
Jeg svarte bare på spørsmålet, hvilke grønnsaker jeg stort sett alltid har i kjøleskapet, og tok dermed ikke med frukt og bær og det som ikke er der alltid.
Tror ikke grønnsak er et helt veldefinert begrep, dessverre. Jeg synes heller ikke sitron er en grønnsak, og egentlig synes jeg ikke hvitløk eller ingefær eller chili er det heller. Men alt dette er ting vi alltid pleier å ha i grønnsaksskuffen i kjøleskapet, og det er ting jeg bruker når jeg lager middagsmat, og jeg skjønner godt at folk tar det med på listen.
Det varierer jo alltid litt hva slags spørsmål folk føler at de svarer på også. Noen svarer på hva de opplever som standardvarer å ha til enhver tid (enten i kjøleskap, på benken eller i matskapet), noen svarer på hva slags grønnsaker de bruker mest, noen svarer på hva slags matvarer de oppbevarer i kjøleskapet, noen har hatt kostholdsrådene høyt oppe i bevisstheten og har egentlig svart på hva de spiser mest av som hører til «frukt og grønt»-kategorien.