Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-24, 15:02   #401
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husk at det faktisk finnes foreldre som går hele skoleløp og fritidsaktivitetsløp uten å møte opp på et eneste foreldremøte. Ikke at det er noe å aspirere mot, men for oss som tar det som en selvfølge å stille på ALT, så kan det være greit å huske på at vi har litt å gå på.

Ja, vi har litt å gå på. Faren sitter i fau på barneskolen.
Jeg troooor faktisk, jo han har muligens vært foreldrekontakt på u skolen også men det var forrige unge der ute i så fall

Fau bør vi være ferdige med. Han satt 2 år for eldste jeg satt 2 år for mellomste jeg tror han nå har sittet 3 år for yngste.

Jeg føler ikke jeg trenger å følge opp mer der nå.

Men du har rett. Verden går ikke under om vi ikke går på foreldremøter. Jeg bare synes det er greit å få vite litt, særlig første året på ny skolen

Gammel 18-08-24, 15:56   #402
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er mye bra med foreldremøter, blant annet å få sett/hilst på andre foreldre. Men man får nok vite det som trengs i etterkant enten ved en prat med lærer eller fau-person.

Gammel 18-08-24, 17:05   #403
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper de legger inn mannen den, malama. Og at dere alle får litt hvile. Jeg var på legevakta en gang og måtte vente lenge. Da ba jeg om de hadde en seng for jeg maktet ikke sitte lenger, og da kom jeg foran køen. Håper han får ligge snart og blir friskere. Og a4 syk datter frisker til. Hvis hun i sum ikke er særlig friskere selv med friske perioder hadde jeg ringt lege eller legevakt. Synes de er gode til å komme med råd.

Gammel 18-08-24, 17:34   #404
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Han har fått seg en seng og er innlagt på medisinsk sengepost.

Syk datter er... Tja. Periodevis bedre. Periodevis ikke.

Vi ser det an til i morgen. Vurderer skole eller ikke utfra formen i morgen og om ikke skole så blir det telefon til legen.

Men jeg håper på skole. Håper hun blir frisk, har jo vært syk en uke nå så det blir kjedelig i lengden.

Mannen ble syk samtidig men han er langt sykere og har ikke friske perioder, dog noen feberfri perioder under max dosering av febernedsettende
Hun har fine, friske og feberfri perioder av seg selv. Og bare feber av og til.

Hoster. Men det gjør vi alle.

Vi får bare gi det tid

Legevakta er gode på å gi råd. Legekontoret vårt gir ikke råd. Ever. De gir time.

Gammel 18-08-24, 18:11   #405
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har litt i-landsgruff. Buss for bane som ikke korresponderer med lokalbussen min. Sånn at jeg må gå 15 minutter. Jeg er sliten etter trening. Hrmf.

I lands gruff er også gruff.

Gammel 18-08-24, 20:12   #406
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Malama: jeg hadde ikke sendt en unge på skolen i morgen hvis hun har hatt feber i dag og har følt seg dårlig, jeg syns de bør ha en dag hjemme der man føler seg mer eller mindre helt frisk.

Gammel 18-08-24, 20:14   #407
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg heller, men mulig jeg hadde gitt en Paracet og sendt med en i lommen på første skoledag på ungdomsskolen, faktisk, og formen var grei nok. Min yngste gjennomførte nylig russetid på Paracet.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 20:24   #408
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, jeg synes også det at de bør ha en dag hjemme. Men når det er første dag på ny skole, og hun har innmari lystm. Om feberen da ikke dukker opp igjen, hunner i fon form nå, så har jeg ikke hjerte til å nekte henne.

Det er nok å komme seg gjennom første skoledag med to som skal starte på ny skole og der er bursdag og mannen ikke hjemme til å hjelpe.

Men er hun syk så må hun dessverre gå glipp av det. Sånn er det jo bare.

Men hun har vært av og på småsyk lenge, så jeg er sikker snart litt blind, så takk for innspillet.

Gammel 18-08-24, 20:27   #409
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert kort dag uansett. Jeg hadde latt henne dra, om hun ville det selv.

Gammel 18-08-24, 20:36   #410
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hadde prioritert første skoledag på ungdomsskolen ekstremt høyt. Tilsvarende som om jeg hadde hatt en viktig eksamen. Men går det ikke, så går det ikke selvsagt.

Gammel 18-08-24, 20:37   #411
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ikke jeg heller, men mulig jeg hadde gitt en Paracet og sendt med en i lommen på første skoledag på ungdomsskolen, faktisk, og formen var grei nok. Min yngste gjennomførte nylig russetid på Paracet.

Det er akkurat det. Første dag på ny skole, som brukes til å bli kjent med hverandre og skolen, rutiner og regler.

Jeg er helt sikker på at hun klarer fint å gjennomføre ungdomsskolen om hun går glipp av den også, men i øynene til en 13 åring så er den dagen utrolig viktig.

Finne plassen sin i klasserommet og i garderoben sammen med de andre. Så derfor er jeg villig til å fire litt på kravet om å være frisk.

Ja, også er dette den jenta jeg har levert på skolen kvalm og med vondt i magen gang på gang på gang. Jenta som føler seg syk hver eneste morgen . Jenta som tidvis ibøangr perioder har litt vel hu kroppstemperatur hver kveld (eller enda mer irriterende, hver morgen) i lange tider uten å være tilsynelatende syk.
Det er ikke tilfelle nå. Hun er forkjøla, har vært det i en uke, så normalt sett går det snart over nå. Det håper vi. Vært en kjedelig slutt på ferien.

Gammel 18-08-24, 20:43   #412
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hadde prioritert første skoledag på ungdomsskolen ekstremt høyt. Tilsvarende som om jeg hadde hatt en viktig eksamen. Men går det ikke, så går det ikke selvsagt.

Det er egentlig bare en ting som har høyere prioritet i morgen og det er beorens første dag på vgs. Både fordi han med sin sosiale baggasje trenger en god start, men mye fordi man må møte første dag eller komme med legeerklæring for å ikke miste plassen. Så der ble så mye styr om han ikke møter. Det har jeg ikke tid til
Jeg har lovet ham at han skal få starte bilen og kjøre litt også

Siden selskapet er utsatt på ubestemt tid så må vi da få til det. På kvelden altså.
Vi skal vel besøke faren på sykehuset også om vi ikke er så heldige å få hentet ham hjem

De er påpasselige på sydkhuset. Det ble konferert med lege da han gikk opp 0,3 grader i feber til 38,5, i løpet av de to timene etter at han fikk paracet sammen med andre runde intravenøs penicillin.
Han gikk vel opp 1-2 grader i løpet av en halvtime til en time med Ibux i kroppen og enda en grad til etter at han tok paracet på fredagskvelden.... Hver kveld sånn i 2130 tiden når effekten av paracet fra kl 16 gikk ut av kroppen fikk han frostrier og feber i løpet av en halvtime.

De passer godt på ham da
Det er godt å vite.

Gammel 18-08-24, 20:47   #413
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også prioritert 1.skoledag.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Sikkert kort dag uansett. Jeg hadde latt henne dra, om hun ville det selv.

Her er det vanlig dag for hele skolen, med unntak av 1.trinn.

Gammel 18-08-24, 21:23   #414
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det bare bli kjent-greier og info første dag på ungdomsskolen, for alle mine tre. Men det er sikkert ulikt fra skole til skole, og litt avhenging av om det er 1-10 skole eller om det er overgang til ny skole og nye klasser med elever fra ulike skoler på ungdomsskolen. Uansett er det vel naturlig å tenke at første dag på ny skole er relativt lett, med fokus på å bli kjent.

Gammel 18-08-24, 21:39   #415
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det er fokus på å bli kjent med skolen og hverandre. Tror det er full dag for de fleste skal jo ta skolebuss hjem. Men det er ikke vanlig dag på noe vis. Egentlig hele første uka om jeg husker rett fra beorens oppstart.

Gammel 18-08-24, 21:49   #416
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har litt i-landsgruff. Buss for bane som ikke korresponderer med lokalbussen min. Sånn at jeg må gå 15 minutter. Jeg er sliten etter trening. Hrmf.

Buss for bane har bært helt ubrukelig. For noen ekstremt dårlige valg de har tatt. Heldigvis er vi friske og kan sykle, selv om jeg ikke synes det var superfestlig de gangene jeg måtte sykle på Majorstuen med Lillesøster i sykkelsete. Jeg er jo en pyse. Men buss for bane - for et elendig opplegg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 23:18   #417
Malama

Malama sin avatar

Standard

Noen fordeler har det jo å bo i en del av landet uten bane og uten tog.
.her er det bare buss.
Ja, også båt da. Jeg tipper det er kjedelig når det er bdid for båt. For da må de kjøre rundt.

Men jeg tar ikke båten til vanlig, så det har jeg ikke kjent på. Det blir en del av skoleveien for eldste fra i morgen da.

Men ja, buss for bane høres ut som en lite god ide.

Gammel 19-08-24, 08:27   #418
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har en jævla jobb. Og sørge for at skoleungene med skyss har skyss første skoledag. Hvor jævla vanskelig kan det være?
Det er de samme ungene som har tatt den samme bussen fra den samme samme grenda i 18 år!!
Når du da bestemmer at det er shempe smarth å sende med sjåføren en liste over hvilke unger som skal med bussen og gir beskjed om at ingen andre skal på så bør du være helt jævla 100% sikker på at den lista er 100% riktig!!
Slik at fire av ungene ikke risikerer å ikke få være med bussen.
En jævla jobb hadde du, og det ble for vanskelig! Jeg håper matpakka di smaker mugg!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-08-24, 08:52   #419
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Lite søvn med påfølgende hodepine.

Gammel 19-08-24, 08:57   #420
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du har en jævla jobb. Og sørge for at skoleungene med skyss har skyss første skoledag. Hvor jævla vanskelig kan det være?
Det er de samme ungene som har tatt den samme bussen fra den samme samme grenda i 18 år!!
Når du da bestemmer at det er shempe smarth å sende med sjåføren en liste over hvilke unger som skal med bussen og gir beskjed om at ingen andre skal på så bør du være helt jævla 100% sikker på at den lista er 100% riktig!!
Slik at fire av ungene ikke risikerer å ikke få være med bussen.
En jævla jobb hadde du, og det ble for vanskelig! Jeg håper matpakka di smaker mugg!!

Jeg tror nok jeg hadde blåst ut slik jeg også.
Kom de seg til skolen på annet vis?

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.