Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-24, 11:46   #381
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Godt han er inne. Eksen og broren hans fikk lungebetennelse for noen år siden og de fikk begge feil antibiotika da det ikke ble tatt prøver av hvilken type de hadde. Eksen klarte å bli frisk på egen hånd,mens broren ble bare sykere og ble innlagt med skyhøy crp. Med rett medisin intravenøst ble han ganske fort mye bedre,men hanglet ganske lenge. Godt han blir passet på malama.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 12:20   #382
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hva er skyhøyt med crp egentlig ? Han sier den var 150 eller 250 hos fastlegen. På sykehuset i dag barn... 209 eller 290, jeg hørte ikke helt klart. 200 og noe, lav metning, kjør meg bort på akuttmottaket.

Gammel 18-08-24, 12:50   #383
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ooooh, det var heftig, Malama. Håper de finner ut av det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 18-08-24, 13:02   #384
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Svoger hadde over 300. Håper de får kontroll på infeksjonen snart. God bedring til familien!

vixen er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 13:04   #385
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring til mannen, Malama, og veldig godt det ble lege og innleggelse!

Sist redigert av Karamell : 18-08-24 kl 14:58.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 13:11   #386
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

God bedring til mannen, malama, og veldig godt det ble lege og innleggelse!

Kan bare sitere dette.

Gammel 18-08-24, 13:13   #387
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig kjipt Malama!
God bedring til mannen og veldig godt han kom seg på sykehus.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 13:43   #388
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

God bedring til Malama-mannen! Jeg har faktisk også hatt lungebetennelse og måtte på antibiotika type 3 før det funket. Type 1 virket ikke, type 2 ble jeg kjempedårlig av og bare spydde. Ordnet seg til slutt. Han er i gode hender nå.

Gammel 18-08-24, 13:52   #389
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å finne ut hvor høy CRP jeg hadde da jeg ble innlagt på intensiven med lugebetennelse i fjor, men i journalen står det bare "biokjemisk høy CRP". Jeg er glad mannen din er på sykehus, Malama. Der vil han bli godt tatt vare på, så du kan senkte skuldrene. :kleme: Jeg skjønte ikke selv hvor syk jeg var, og håpet jeg kunne være på sykehuset noen timer for å få litt intravenøst, så jeg kunne få litt mer piff. Det ante meg virkelig ikke at jeg var så syk at jeg skulle bli der i seksten dager. Kanskje det er det samme som skjer med mannen din, at han er for syk til å skjønne hvor syk han er.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 14:12   #390
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Malama, skal du ikke prøve å roe ned det heftige programmet dere har i familien nå de kommende par ukene? Husk, du trenger ikke rekke over alt, og det er traumatisk for en liten jente å få pappa på sykehus. Kanskje det vil være godt med litt ro og kosetid med deg? Snakker av erfaring, det tok flere måneder/år før våre jenter kom over traumet med alvorlig syk far på sykehus. God bedring, og prøv å senke skuldrene litt nå som han er ivaretatt.

Gammel 18-08-24, 14:24   #391
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Skolestart er høyt prioitert.
Og jobb for min del, mannen blir vel sykemeldt en stund.

Yngste har vært hardt angrepet av brakkesyke og lengter ekstremt etter normalitet, så jeg tenker hun skal få velge litt avhengig av hvor lenge faren blir innlagt (han er ikke innlagt enda tror jeg, sitter på venterommet på akuttmottaket og venter på tilbakemelding) for løser korps og kor starter denne uka, turn og speider neste uke (og tradisjonelt sett smetter det da inn med foreldremøter. Allerede fått varsel fra vgs som foreldremøte)
Så vi tar det nødvendige. Og så lar vi resten være litt opp til ungene.

Gammel 18-08-24, 14:38   #392
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

For en stri tørn, Malama! Godt han er på sykehuset og blir tatt vare på der!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 14:40   #393
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På det jeg har lest så langt, Malama, så er mitt beste gjett at han blir innlagt. Flott å uansett løse hverdagen på barnas premisser, og skolestart er viktig. Håper ungene er friske nok. Prioriter noen øyeblikk med hvile på deg selv også.

Gammel 18-08-24, 14:40   #394
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har litt i-landsgruff. Buss for bane som ikke korresponderer med lokalbussen min. Sånn at jeg må gå 15 minutter. Jeg er sliten etter trening. Hrmf.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 14:51   #395
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

På det jeg har lest så langt, Malama, så er mitt beste gjett at han blir innlagt. Flott å uansett løse hverdagen på barnas premisser, og skolestart er viktig. Håper ungene er friske nok. Prioriter noen øyeblikk med hvile på deg selv også.

Han har skrevet at han sansynligvis blir innlagt ja. Jeg trodde kanskje han var det. At han hadde ei seng. Men han sitter på en rett opp og ned stol på et venterom. Han har lagt flatt siden mandag kveld igrunnen så jeg tror han er rimelig sliten.

Men de passer vel på ham så jeg får fokusere på ungene. Og jada, når jeg hadde informert dem og trøstet og ordnet opp så tok jeg meg en halvtime på senga.
Jeg har prioritere Netflix over husarbeide, får levert mat på døra fra mine foreldre snart og tar dagen som den kommer

Vi gjør klart det som må bli klart til skolestart for 2-3 unger. Mellomste tar jeg avgjørelse på i morgen tidlig. Hun føler seg garantert helt elendig da uansett. For hunner trøtt og fungerer egentlig ikke før ni. Så vi får se hva magefølelsen lander på. Og evt feberen.

Gammel 18-08-24, 15:02   #396
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg ordnet de til slutt en seng på et kontor da jeg måtte vente i mange timer på ledig rom. Det ble typsik ikke ledig før etter legevisitten og noen ble skrevet ut. Mulig de tok hintet når jeg prøvde å ligge på benkestolene.

Klart ungene må på skolen dersom de er frisk, det er jo lurt, det var sikkert ikke det Dali mente.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-08-24, 15:13   #397
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

For meg ordnet de til slutt en seng på et kontor da jeg måtte vente i mange timer på ledig rom. Det ble typsik ikke ledig før etter legevisitten og noen ble skrevet ut. Mulig de tok hintet når jeg prøvde å ligge på benkestolene.

Klart ungene må på skolen dersom de er frisk, det er jo lurt, det var sikkert ikke det Dali mente.

Husker jeg hadde feber på vgs, og måtte ta buss hjem 8 mil. Ingen kunne hente meg før etter jobb, så husker enda hvor fælt det var å sitte rett opp og ned på busstasjonen med 40 i feber og vente på mamma. Håper han får seg ei seng. Og bra du fikk sendt han avgårde.

Gammel 18-08-24, 15:35   #398
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt så høy crp og det er høyt, nå var min opp mot 500 når den snudde, Håper han får seg en seng snart, jeg vil jo tro han skal få antibiotika intravenøst et par dager, det har iallefall jeg fått alle gangene det har endt med sykehus.

God bedring til mannen, og ta vare på deg selv malama.

Gammel 18-08-24, 15:50   #399
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk at det faktisk finnes foreldre som går hele skoleløp og fritidsaktivitetsløp uten å møte opp på et eneste foreldremøte. Ikke at det er noe å aspirere mot, men for oss som tar det som en selvfølge å stille på ALT, så kan det være greit å huske på at vi har litt å gå på.

Gammel 18-08-24, 15:52   #400
Malama

Malama sin avatar

Standard

Han venter på en seng var siste oppdatering fra ham. Så det blir vel en ordning med det.

Hvor smittsomt er egentlig sånne greier ? Den sjukeste av ungene er nemlig mellomste som hadde 4 i crp på torsdag, så bare dra hjem og bli frisk "men blir hun dårligere kommer dere tilbake, en virusinfeksjon kan etterfølges av en bakteriell". Om hun dårligere ? Tja. Hun varierer i form gjennom dagen. Bare at i dag har hun ikke blitt bra egentlig. Men så er ikke dagen omme heller.

Jeg vet ikke. Men det er mandag. Ber man legsbaktants en crp bare sånn fordi? Kunne glatt fått det på legekontoret med denne følgehistorien, men..?

Se det an til i morgen ?

Mannen sier jeg kan følge magefølelsen min, for den hadde jo rett sist (da jeg ville ha ham på sykehuset og han syntes det ikke var nødvendig. Ser ser han jo at det er)

Men det var ikke magefølelse. Det var logikk.

Med denne her er jeg mer usikker. Hun har ikke 40-41 i feber. Hun har 38-39.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.