Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-24, 11:52   #221
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Men det var eigentlig Karamell sine uttalelser om influensere eg tenkte mest på. Kvifor skal vi tru mindre på Nora Haukland enn på Juliane Snekkestad?

Gammel 15-08-24, 11:53   #222
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor tenker du at disse instapostene ikke er gjengitt i seriøse medier (som jeg har sett, i hvert fall)?

Gammel 15-08-24, 12:00   #223
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men det var eigentlig Karamell sine uttalelser om influensere eg tenkte mest på. Kvifor skal vi tru mindre på Nora Haukland enn på Juliane Snekkestad?

Vi skal ikke det. Det var mine synsefølelser, som jeg også poengterte. Helt sikkert farget av at jeg ikke likte henne i et TV-program og i some. Jeg tror på at MBH har hatt denne problematiske atferden lenge, og det er sannsynlig at NH har opplevd ting (har fremdeles ikke hørt podkast eller lest hennes story). Jeg trekker tilbake det jeg skrevom mine synsefølelser for jeg er enig med dere.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 12:00   #224
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvorfor tenker du at disse instapostene ikke er gjengitt i seriøse medier (som jeg har sett, i hvert fall)?

Fordi norske medier er veldig forsktige når det gjelder Kongefamilien.
Eg veit ikkje om du reknar Nettavisen som seriøs avis, men dei har gjengitt deler av Juliane Snekkestad sitt innlegg:
https://www.nettavisen.no/kjendis/ju...s/5-95-1955914

Se og Hør har gjengitt alt, men dei teller ikkje som seriøse.
Men eg tippar at Dagbladet snart gjer det samme, og så følger nok dei andre avisene på etter det.

Gammel 15-08-24, 12:06   #225
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det er lettere å stå frem for andre som også har opplevd når først denne hendelsen kom frem?
Var jo sånn med flere av ofrene til J. Koppseng også mener jeg å huske. Og at de da anmeldte han, og han ble dømt for mange forhold.

Gammel 15-08-24, 12:08   #226
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Fordi norske medier er veldig forsktige når det gjelder Kongefamilien.
Eg veit ikkje om du reknar Nettavisen som seriøs avis, men dei har gjengitt deler av Juliane Snekkestad sitt innlegg:
https://www.nettavisen.no/kjendis/ju...s/5-95-1955914

Se og Hør har gjengitt alt, men dei teller ikkje som seriøse.
Men eg tippar at Dagbladet snart gjer det samme, og så følger nok dei andre avisene på etter det.

Ja, det kan godt hende eksenes historier blir en sak som blir gjengitt "overalt" og da tenker jeg det er helt uproblematisk å diskutere det her.

Jeg tror for øvrig at mediene hadde agert likt om det var en toppolitiker eller næringslivsleder det var snakk om, men det vet jeg selvsagt ikke.

Gammel 15-08-24, 13:38   #227
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fra Nettavisen nå: Nora H. uttaler seg om vold fra MBH.

https://www.nettavisen.no/nora-haukl...s/5-95-1961740

Gammel 15-08-24, 15:49   #228
Simone

Standard

Tv2 og Dagbladet har også saker om dette no. Så det går i den rekkefølga det pleier når det gjelder Kongefamilien. NRK og VG er alltid sist.

Men då er det iallefall såpass offentlig at det burde vere rom for å diskutere det.

Gammel 15-08-24, 16:04   #229
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så Hauklands snapstory tidligere idag, og ikke bare raserte han hennes leilighet, men han har også rast i huset til mor hennes. Som er i Alta, såvidt jeg forstår. Ganske drøyt.
Håper jentene får hjelp til å stå i det.

Ellers tenker jeg at også kronprinsfamilien har samme problem som mange andre foreldre; sønner og døtre som sliter psykisk og dessverre blir fanget i dopmisbruk. Uten at det er en unnskyldning for storebror på Skaugum.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 19:15   #230
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå så jeg også hennes Story, og hele saken er drøy. Jeg forstår behovet hennes når M legger det frem som det er et engangstilfelle, selv om jeg også skjønner at det er lurt fra hans side og sikkert etter råd fra advokaten. Jeg holder med -ea- i at jeg håper begge ex-ene får hjelp til å stå i situasjonen de er i.

Gammel 15-08-24, 19:18   #231
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Tv2 og Dagbladet har også saker om dette no. Så det går i den rekkefølga det pleier når det gjelder Kongefamilien. NRK og VG er alltid sist.

Men då er det iallefall såpass offentlig at det burde vere rom for å diskutere det.

Noterer meg at det kun er ønskelig med diskusjoner om saker som er publisert i 'godkjente' medier her. (Satt på spissen)
Forumet har virkelig utviklet seg fra da deltakerne spurte om å få tilsendt penisbilde av en kjendis til i dag.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 19:21   #232
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Dette begynner å bli et shit-show uten like...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 19:24   #233
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg kan ikke skjønner at det ikke skal være lov å diskutere hva en kjent person skriver om seg selv på Instagram eller legger ut på Snapchat, være seg Funkygine som har skadedyr, Martine Lunde Lunde som har gjort det slutt med Alex, Gjert som legger ut dikt om svik (eller hva det var), eller Juliane som er utsatt for vold. Hvor går grensen? Kan man diskutere Trumps utspill i some? Eller boken til Mirmir som han selv promoterer på FB?

Gammel 15-08-24, 19:29   #234
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Noterer meg at det kun er ønskelig med diskusjoner om saker som er publisert i 'godkjente' medier her. (Satt på spissen).

Akkurat slik har det faktisk vært fra starten av. Vi liker kilder, og det finnes både gode og dårlig kilder så det er helt på sin plass å påpeke at noen kilder er mer fluffy enn andre.

Og vi liker heller ikke at det blir delt penis-bilder, de som drev med det fikk passet påskrevet. FP er bedre enn det, det er derfor forumet har overlevd.

Se&Hør-tendenser går nok bedre hjem på Kvinneguiden om den fortsatt snurrer.

Gammel 15-08-24, 19:32   #235
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Nå er NH innkalt til avhør hos politiet basert på det hun har sagt i some. Hun har J. C. Elden som advokat.
https://www.nrk.no/norge/kaller-inn-...ier-1.17004561

Gammel 15-08-24, 19:33   #236
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Det jeg reagerer på er at det tydeligvis ikke er "godkjent" hva en person sier eller publiserer selv.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 19:46   #237
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo strengt tatt ikke holdbart som kilde hva en person sier. Jeg kan jo publisere hva jeg vil på Internett på egne konti, uten at noen kan motsi meg.
Det er litt som jeg prøver lære fjortisen, alt på TikTok er ikke sant.

Gammel 15-08-24, 20:03   #238
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noterer meg at det kun er ønskelig med diskusjoner om saker som er publisert i 'godkjente' medier her. (Satt på spissen)
Forumet har virkelig utviklet seg fra da deltakerne spurte om å få tilsendt penisbilde av en kjendis til i dag.

Ønskelig av hvem? Husk at du ikke må forveksle enkelte brukeres meninger med hva som er godkjent eller ønskelig på forumet som helhet. Zulu eller andre kan ha meninger om hva det er greit å diskutere, men du trenger ikke å være enig. Du er også "forumet", og har del i hvordan det har utviklet seg, og dine meninger teller akkurat like mye. Det er moderatorenes oppgave å slå ned på det som ikke er greit iht forumreglene, alt annet er personlige meninger og ønsker. Og det er det også greit å komme med, selv om man da må godta at ikke alle er villige til å følge oppfordringen.

Sist redigert av My : 15-08-24 kl 20:12.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 20:06   #239
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg reagerer på er at det tydeligvis ikke er "godkjent" hva en person sier eller publiserer selv.

Det er vel én person som har reagert på akkurat det, så at det ikke skal være lov er vel ikke akkurat konsensusen. Jeg syns det må være lov til å referere til det en person skriver selv om seg selv. Jeg likte ikke den opprinnelige lenka; både fordi det er ei blekke med tvilsom karakter og fordi formen ikke var saklig.

Sist redigert av Tallulah : 15-08-24 kl 20:14.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-24, 20:29   #240
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Akkurat slik har det faktisk vært fra starten av. Vi liker kilder, og det finnes både gode og dårlig kilder så det er helt på sin plass å påpeke at noen kilder er mer fluffy enn andre.

Og vi liker heller ikke at det blir delt penis-bilder, de som drev med det fikk passet påskrevet. FP er bedre enn det, det er derfor forumet har overlevd.

Se&Hør-tendenser går nok bedre hjem på Kvinneguiden om den fortsatt snurrer.

Hør hør. Det er derfor jeg fortsatt er her.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.