Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-24, 13:00   #201
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

ok, da husket jeg feil. Det var vel på det tidspunktet en debatt om at India skulle forby surrogati, mulig det jeg hadde et minne om ifht "lovlighet". (India forbød surrogati for likekjønnede par året etter og all kommersiell surrogati i 2015 sier Google nå). Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor hun dro. Bare en fremmed utenlandsk dame som kom innom,da. Avsporing.

Så ikke engang sladder, bare totalt oppspinn.

Gammel 14-08-24, 13:02   #202
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvis du leser artikkelen Tally linker til, står det at hun dro fordi hennes venner som skulle hente barnet ikke fikk visum, og hun var der for å ta seg av barna frem til en nær slektning av paret kom.

Gaaaaanske langt unna hva du husket, ja.

Hvis MMs største karakterbrist de siste 20 årene er at hun dro til India for å passe på to nyødte babyer. Jaja …

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 13:04   #203
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Så ikke engang sladder, bare totalt oppspinn.

Hvis du synes det hjelper kan jeg godt si for tredje gang at jeg husket feil.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 13:05   #204
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Som utgangpunkt tenker jeg at mennesker som sier de har vært utsatt for vold i nære relasjoner har det uavhengig av inntektskilde. Det er noe de færreste av oss lyver på oss. Vil vel si at de fleste av oss holder godt kjeft. Det er utrolig skambelagt å ha vært utsatt for vold.

Jeg sier ikke noe om hva dette mennesket har eller ikke har vært utsatt for. Jeg sier bare at ryktespredningen som skjer i denne tråden er unødvendig og kjip.

Gammel 14-08-24, 13:09   #205
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Det som hadde hjulpet var en ørliten faktasjekk før du påsto at hun hadde gjort noe du selv betraktet som en grov forseelse.

Gammel 14-08-24, 13:09   #206
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple

At man med historikken og familien til både MM og DV kan gifte seg inn i kongefamilien et spinnvilt.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og da må hun tåle spørsmål om hva i historikken til MM og DV hun mener burde være grunnlag for å nekte dem å gifte seg.

Jeg tror nok jeg tolket Apple forskjellig fra deg. Jeg tolket det hun skrev som at de gjerne måtte gifte seg, men at de ikke ble en del av Kongefamilien. Jeg tenker at det å være en del av Kongefamilien er en jobb, og synes ikke det er så rart at det stilles krav til det (men så blir det så rart når jobben kommer automatisk med giftemålet) Jeg synes jo dere sier det samme, men motsatt vei:

• Du (og flere andre) sier: Det er helt villt at en jobb skal få så stor innvirkning på privatlivet
  • Apple sier: Det er helt villt at privatlivet skal få så stor innvirkning på jobben.
Det er jo ingen som forlanger at konen til Jens Stoltenberg skal være med å styre NATO (og det er jo kanskje en enda mer utfordrende jobb enn å være kongelig ...). Hun er nok dog sikkerhetsklarert og jeg tror nok at hvis det hadde vært noe "med" henne så kunne han ikke vært leder for NATO. Det samme gjelder folk som jobber i diplomatiet, militæret etc

Er åpen for at det er jeg misforsto diskusjonen. Gikk litt fort. Men hele settingen er såpass absurd at jeg ble revet litt med (ja, ja. Vi har jo prins Andrew. Der også fungerte jo lovverket)

Gammel 14-08-24, 13:13   #207
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du at en post fra en influenser på instagram er en sikker kilde til troverdig informasjon?

Tenker du at noen vil lyve på seg dette? Og offentlig gå ut med at man har vært i et voldelig forhold?

Gammel 14-08-24, 13:20   #208
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Tenker du at noen vil lyve på seg dette? Og offentlig gå ut med at man har vært i et voldelig forhold?

...

Jeg sier ikke noe om hva dette mennesket har eller ikke har vært utsatt for. Jeg sier bare at ryktespredningen som skjer i denne tråden er unødvendig og kjip.

Gammel 14-08-24, 13:42   #209
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heeeeelt på siden: Er Snekkestad en influenser? Jeg trodde hun var typ modell og skuespiller. Jeg sjekket Instaen hennes nå, og ser hun har veldig mange følgere, men lukket profil, så jeg fikk ikke sett noe. Det står hun er modellpsykologistudent i bioen.
Lurer på om Instaen var åpen før dette, for jeg har jo sett den storyen hun publiserte.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 13:56   #210
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er vel at det er ganske grove anklager og rykter som ble satt frem, som viste seg å ikke være i nærheten av sant. Det er sånn rykter og sladder spres.

Gammel 14-08-24, 13:56   #211
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du at en post fra en influenser på instagram er en sikker kilde til troverdig informasjon?

Så hvis en influenser sier hun har blitt utsatt for vold, så skal man ikke tro henne? Er hun ikke "verdig" nok pga yrket sitt? Fordi hun gjennom yrket sitt søker offentligheten?

Når en person (modell/skulespiller, men også et menneske) legger ut slik informasjon på sin egen lukkede instagram, så ja, da tenker jeg at hennes stemme er troverdig.

Og hvis du ser mitt innlegg tidlig i tråden så er jeg ganske kildekritisk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 14:12   #212
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det står ikke hvem som tok kontakt, som er det jeg hevdet de ikke kan vite.

Du har rett Står bare at det har vært kontakt, men ikke hvem som har tatt initiativet. Jeg tenkte at det var MM som tok initiativet fordi:

• Det er slottet som bekrefter dette
  • Jeg tenkte det var lettere for MM å få kontakt en vica verca
Men du har helt rett - det kan godt være motsatt vei

Gammel 14-08-24, 14:28   #213
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Så hvis en influenser sier hun har blitt utsatt for vold, så skal man ikke tro henne? Er hun ikke "verdig" nok pga yrket sitt? Fordi hun gjennom yrket sitt søker offentligheten?

Poenget mitt er at det er en grunn for at disse anklagene ikke er blitt gjengitt i seriøse medier. Og nå mener jeg ikke at et foreldreforum på nett skal være underlagt Vær varsom-plakaten, men det hadde jo ikke gjort noe om vi lot være å bidra til spredning av ubekreftede anklager rettet mot kjente personer?

Gammel 14-08-24, 14:48   #214
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Poenget mitt er at det er en grunn for at disse anklagene ikke er blitt gjengitt i seriøse medier. Og nå mener jeg ikke at et foreldreforum på nett skal være underlagt Vær varsom-plakaten, men det hadde jo ikke gjort noe om vi lot være å bidra til spredning av ubekreftede anklager rettet mot kjente personer?

Hvordan mener du at det skal bekreftes? Hva skal JS gjøre for å bekrefte det ? Hilde pressekonferanse? Politianmelde det? Stille opp i intervju? Siden det ikke er godt nok å skrive det på IG.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 14:54   #215
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voldsanklager, og spesielt psykisk vold er jo svært vanskelig å bevise. Her kom Ingebrigtsensakene i minnet.
Jeg synes den intagramposten virket troverdig. Det er ikke rykte å gjengi noe en person har skrevet om seg selv. på et offentlig sted. Å ta stilling til bevisene er heldigvis ikke vår jobb.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 15:03   #216
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hørte det på nrk radio mellom klokken 11.30 og 12.30

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvordan mener du at det skal bekreftes? Hva skal JS gjøre for å bekrefte det ? Hilde pressekonferanse? Politianmelde det? Stille opp i intervju? Siden det ikke er godt nok å skrive det på IG.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Voldsanklager, og spesielt psykisk vold er jo svært vanskelig å bevise. Her kom Ingebrigtsensakene i minnet.
Jeg synes den intagramposten virket troverdig. Det er ikke rykte å gjengi noe en person har skrevet om seg selv. på et offentlig sted. Å ta stilling til bevisene er heldigvis ikke vår jobb.

Jeg er enig med Isprinsessen og Karamell. det at folk skiver noe på sin IG konto (og man kan lese det) så synes jeg at det ikke er ryktespredning å si det: Avsender er klar og man sier hvor man har lest det. Ryktespredning er jo når man har hørt noe, men man vet ikke hvem som er kilden og man fremstiller det som fakta.

Gammel 14-08-24, 15:56   #217
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fra NRK nå:
https://www.nrk.no/norge/marius-borg...ald-1.16994669

Gammel 15-08-24, 11:16   #218
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg reagerte veldig på at han i den uttalelsen berre nevner denne eine episoden og nærmast latar som om det er eit eingangstilfelle.
Og ikkje minst at han fortsatt kallar ho "kjæreste".
No har Nora Haukland lagt ut ein Snapstory der ho bekrefter at han også var voldelig mot ho og raserte hennas leilighet. Og han har har gjort det mot Juliane Snekkestad også. Dette er jo heilt tydelig eit mønster, men advokaten har nok gitt han råd om å kun innrømme det han er sikta for no og ikkje noko meir. Og ikkje eingang bruke ordet vold eller volderlig...Og då syns eg ikkje den uttalelsen er verdt noko særlig.

Eg syns det er litt rart at det er så mange her på FP som meiner at dette må bli bekrefta før ein kan diskutere det. Bekrefta av kven då? Marius Borg Høiby?
Når slutta vi å tru på kvinner som forteller om partnervold?
Influensere kan også bli utsatt for partnervold og eg syns dei fortjener å bli behandla på lik linje med andre som forteller om vold.

Gammel 15-08-24, 11:38   #219
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Jeg mente selvfølgelig bekreftelse av den som kom med uttalelsen. Altså at det faktisk var henne som hadde lagt det ut.

Hele den «kvinner blir ikke trodd»-greia opplever jeg som en ganske kjip stråmann. Jeg har snakket om unødvendig ryktespredning i denne tråden, og jeg hadde ment akkurat det samme om instaposter knyttet til narkotikabruk eller promillekjøring eller whatnot. Jeg er også fullstendig klar over at det er vanskelig å stå fram og bli trodd når man forteller om partnervold, og jeg har aldri verken ment eller sagt at noen av eksene til Marius skulle snakke usant om det.

Gammel 15-08-24, 11:46   #220
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når det ligger på personens instagram-profil eller Snap-konto er det jo personen sjølv som har lagt det ut, med mindre kontoen har blitt hacka?

Juliane Snekkestad la ut eit ganske langt innlegg på sin egen profil. Ho nevnte ikkje Marius med navn, men eg syns ikkje det må vere eit krav for at ein skal kunne diskutere det. Det er jo uansett veldig lett å forstå kven ho snakkar om sidan det var offentlig at dei var kjærestar og sambuarar i fleire år. Og timingen av innlegget i fohold til hendelsen med Marius er jo ganske tydelig. Ho veit nok godt at ho kan få advokatar på nakken dersom ho nevner navn.

Sist redigert av Simone : 15-08-24 kl 11:51.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.