Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-24, 21:17   #181
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Altså at en mor tar kontakt med en venninne av sønnen (som hun kjenner) etter at sønnen har gjort venninnen vondt, kan jeg godt skjønne. Hun kan ha villet uttrykke støtte og sympati for eksempel. Jeg kunne godt ha gjort det samme (men ville nok først forhørt meg om det var «lov»/lurt i en slik sak, noe jeg regner med at hun har gjort.

https://www.dagbladet.no/meninger/se...otisk/81796460

Det er Dagbladet meninger. De sier MM har ringt, men den kan de vel ikke vite?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 22:42   #182
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ut fra de innlegg som har kommet i denne tråden og ut fra informasjon som har kommet fram i lenker lagt inn, så må jeg si at jeg er dypt sjokkert over at denne informasjonen ikke har kommet ut tidligere.

Aviser - og i alle fall Se og Hør - må da ha visst at det var ex-kjærester som mente seg mishandlet av Marius?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 23:06   #183
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så eventuelt mishandlede kjærester har ikke rett på privatliv, mener du? Og hvorfor må de ha visst? Vet du hvor vanlig det er å skjule sånt for alle?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 23:12   #184
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hun i podcast har ikke nevnt navn og da blir der kun spekulasjoner , det kan man droppe.

Hun har sagt at det skjedde samtidig som x,y,z skjedde og da vet en jo hvem hun var kjæreste med det siste året og hvem hun gikk i fra.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 23:37   #185
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ut fra de innlegg som har kommet i denne tråden og ut fra informasjon som har kommet fram i lenker lagt inn, så må jeg si at jeg er dypt sjokkert over at denne informasjonen ikke har kommet ut tidligere.

Aviser - og i alle fall Se og Hør - må da ha visst at det var ex-kjærester som mente seg mishandlet av Marius?

Er dette noe de har gått ut med før da? Så lenge ingen har anmeldt han for noe, så er det vel sånt som foregår innenfor husets fire vegger, og alt annet er bare løse rykter. Tror det foregår mye forskjellig på privaten inne i de mange kjendishjem, som avisene aldri skriver om, og som vi aldri får vite.

Gammel 14-08-24, 05:10   #186
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor må de ha visst det?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 08:12   #187
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt: Synes dere "hakker" på Apple. Hun blir bedt om å gi et eksempel på hva hun mener, og når hun gir et fiktivt eksempel så stemmer det ikke (nei, eksemplet er jo fiktivt).

Jeg kan godt gi et annet fiktivt eksempel. Kronprinsen og kronprinsessen sitter på mange gode plasseringer for terror (feks i OL). Kjenner de mennesker som kan bruke dem til "muldyr"? (Og dette er et fiktivt eksempel. Jeg mener ikke at MM har tenkt å bombe ett eller annet offentlig arrangement)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg skjønner ikke hvordan dette henger sammen med det jeg skrev?

Skrev for dårlig der. Beklager Poenget mitt var at Mette Marit giftet seg med en mann og inntok en rolle. Det er vel ingen i denne tråden som mener at de ikke skulle gifte seg, men det er jo dette med å innta rollen som er utfordringen. Jeg bare tenkte litt høyt rundt om det reellt sett er mulig å "bare" gifte seg, uten å innta rollen.

Uten sammenligning forøvrig - konen og (yngste) sønnen til Trumph har jo vært rimelig fraværende i offentlighetens lys. Tidligere har det jo ikke vært slik. M Obama var jo for eksempel (min vurdering) en viktig del av presidenten sin suksess.

Jeg mener i alle fall at de mer perifere som DV og MBH lett kunne ha mistet rollen sin (men de ville jo fremdeles ha vært en del av Kongen sin familie, men ikke Kongefamilien)

LilleMeg: Pressen vet nok mye mer enn det de skriver, men det må jo være noe hold i det. For eksempel så er det vanskelig for pressen å forholde seg til hva MBH sin ex sier i en podcast. Jeg synes i alle fall det. Podcaster er ikke spesielt regulert. Hun sier ikke at det er MBH hun snakker om (men som Isprinsessen sier over - det kan man regne på, da hun snakker om andre hendelser som kan tidfestes). Legg merke til at pressen ikke skriver om dette. (I parantes bemerket: Dette har jo vært noe av MeToo problematikken også. Det sklir veldig fort over i ryktespredning og sladder)

Gammel 14-08-24, 08:39   #188
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er Dagbladet meninger. De sier MM har ringt, men den kan de vel ikke vite?

Det står i kommentaren at slottet har bekreftet at MM har ringt. Er ellers enig i alt som står i kommentaren.

Det positive i alt dette er jo at både politi, påtalemyndighet, forsvarer - ja, hele rettsapperatet fungerer. Det virker som om Norge er et sted hvor man ikke gjør forskjell på Kong Salamo og Jørgen Hattemaker.

Gammel 14-08-24, 09:23   #189
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt, HIM, er at det er ikke vanskelig å hoste opp fiktive situasjoner hvor MM kunne utgjort en trussel, hvisomatte dersomatte hun hadde vært involvert i kriminell virksomhet. Det er ikke det som er vanskelig å forstå. Poenget mitt er at dette er nettopp det. Fiksjon. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Men Apples argumentasjon sprang ut fra virkeligheten, og dagens situasjon med disse faktiske personene, og ut fra det mener hun at det bør være nøyere kontroll med hvem de kongelige får lov til å gifte seg med. Det jeg reagerte på var dette innlegget, og det jeg har uthevet:

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ser at hans tidligere samboer står frem med egen erfaring fra psykisk og fysisk vold fra Høiby. Det et helt ufattelig at det kan gå så langt og kan ikke skjønne annet enn at monarkiet må avvikles.

At man med historikken og familien til
Både MM og DV kan gifte seg inn i kongefamilien et spinnvilt.
Jeg har venner og familie som er ansatt i betydelig lavere stillinger enn dette og som hadde mistet jobben dersom de selv eller familiemedlemmer hadde opptrådt på denne måten. At det ikke kreves i nærheten av sikkerhetsklarering for å bli kongelig sammenlignet med politi ig andre stillinger er helt utrolig.

Selv samboeren min virker å være strengere sikkerhetsklarert enn dem.

Jeg synes det er en skandale.

Og da må hun tåle spørsmål om hva i historikken til MM og DV hun mener burde være grunnlag for å nekte dem å gifte seg. Du må gjerne kalle det hakking, men det har hun fortsatt ikke svart på, bare kommet med oppdiktede tilfeller hvor det potensielt kunne vært grunnlag for det, men som ikke er reelle, og forklart hva som ligger i sikkerhetsklarering for sykehuspersonell og politi etc, og hvorfor det er nødvendig. Som ingen har problemer med å forstå. Senere innlegg dreier mer mot at det ikke er snakk om de reelle ekteskapene mellom MM og HM, og det forestående mellom ML og DV, men potelsielle framtidige ektefeller, og at vi må ha muligheten til å nekte f.eks Ingrid Alexandra å gifte seg med den hun vil, hvis denne viser seg å ikke holde mål.

Jeg mener fortsatt at vi ikke kan styre over hvem de kongelige skal få lov til å gifte seg med. Men jeg er mer enig i det du sier Him, at dersom ektefellen gjennom gifermålet får en rolle, som hen skulle vise seg å være uegnet til, så kan man heller vurdere om de skal være gift uten at ektefellen innehar den rollen, litt som mannen til dronning Margrethe i Danmark (sier ikke at han var uegnet, men en tilsvarende rolle). Men det gjelder jo bare i de tilfeller der den kongelige og dennes ektefelle faktisk har en offisiell rolle (hvis f.eks døtrene til ML og AB gifter seg, så vil ikke det være et tema på samme måte). Ja, det kan selvsagt være problematisk uansett, dersom et medlem av kongefamilien gifter seg med en kriminell person, selv om denne ikke får noen offisiell rolle. Ja, personen får delta i gallamiddager med viktige maktpersoner fra mange land, og store idrettsarrangement etc. Men da mener jeg at politi og rettsvesen må ta seg av eventuelle kriminelle forhold. Ikke at vi skal ha noen som skal bestemme om de skal få lov til å gifte seg eller ikke.

Sist redigert av My : 14-08-24 kl 09:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 09:47   #190
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du har jo fortsatt ikke forklart hvilken sikkerhetsrisiko Mette-Marit har utgjort for kongehuset i de 20+ årene hun har vært gift med kronprinsen. Så da blir det jo litt vanskelig å være enig i at politiet feilvurderte sikkerhetsnivået i 2021. Hun har vel verken misbrukt økonomiske midler, rusmidler eller makt, som jeg har fått med meg, så vurderingen som ble gjort av kronprins og politi den gang i 2001 har jo vist seg å være god nok.

Hun brukte sin status for å hente et barn fra et annet land som ellers ikke ville fått reist/ innreise på diplomatpass. Vennetjeneste. Husker ikke helt omstendighetene, men det er ganske grovt. Enhver annen som hadde brukt sin jobbmessige status for et slikt formål hadde vel ganske greit mistet jobben.

Det er ganske mange som får jobbmessige konsekvenser av hvem de gifter seg med når det gjelder sikkerhetsklarering, f.eks. i diplomati og forsvar. Dert er vel ikke så lenge siden det var en avissak om en ambassadør som mistet jobben pga thailandsk kjæreste.

Den gangen HM ble sammen med MM var det en del av oss som diskuterte nettopp det, og at det ville være en veldig fin anledning for ham/dem å "melde seg ut", særlig pga M. Slik situasjonen var da var det han som kunne ta et sånt initiativ. At statsministeren ga et "go!" måtte nesten skje, ingen andre kunne tatt det initiativet, realistisk sett (min mening). Jeg skjønner godt at han ikke gjorde det, men om han hadde gjort det hadde ikke det på det tidspunktet vært noe mer eller mindre kontroversielt enn å gifte seg med en alenemor med en "tvilsom fortid". Det hadde gått an å argumentere for at det ville være et godt valg for alle.

Forøvrig tenker jeg man på mange måter kan "melde seg ut" av kongefamilien dersom man ønsker det. Det er vel en del kongelige som har gjort det. Skjønt det vanlige er vel at de trer inn i skyggen, mer, som prinsesse Ragnhild og prinsesse Madeleine. Dronning Margrete ryddet jo i rekkene før hun gikk av. Men det er ikke mulig å både tre inn i skyggen og samtidig leve av posisjon og offentlighet. Sånn er det jo.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 09:58   #191
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det står i kommentaren at slottet har bekreftet at MM har ringt. Er ellers enig i alt som står i kommentaren.

Det positive i alt dette er jo at både politi, påtalemyndighet, forsvarer - ja, hele rettsapperatet fungerer. Det virker som om Norge er et sted hvor man ikke gjør forskjell på Kong Salamo og Jørgen Hattemaker.

Står det egentlig det? OK, jeg orket ikke lese hele artikkelen en gang til, men øverst står det

Sitat:

Deretter bekreftet Slottet at kronprinsessen har snakket med den fornærmede kvinnen etter hendelsen.

Det står ikke hvem som tok kontakt, som er det jeg hevdet de ikke kan vite.
jeg tror også at det er kronprinsessen som har tatt kontakt, men har de bekreftet akkurat det?

Det siste avsnittet ditt er jeg helt enig i.

Gammel 14-08-24, 09:58   #192
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hun brukte sin status for å hente et barn fra et annet land som ellers ikke ville fått reist/ innreise på diplomatpass. Vennetjeneste. Husker ikke helt omstendighetene, men det er ganske grovt. Enhver annen som hadde brukt sin jobbmessige status for et slikt formål hadde vel ganske greit mistet jobben.

Er det denne saken du sikter til? Hun hentet ingen til Norge. https://www.nrk.no/norge/mette-marit...ndia-1.9208752 Tviler vel på at noen hadde mistet jobben for dette. Kritikken gikk vel mest på at hun ved dette viste støtte til en politisk sak; surrogati. Og å ikke kunne vise politisk støtte er de kongelige ganske alene om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 10:28   #193
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Monarkiet i Norge har minimal reell makt. (...)

Men regenten har makt og har truet med å bruke den for å hindre at trostvangparagrafen for regenten ble fjernet fra siste revisjon av Grunnloven. Det i seg selv er helt hårreisende.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 10:32   #194
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Men regenten har makt og har truet med å bruke den for å hindre at trostvangparagrafen for regenten ble fjernet fra siste revisjon av Grunnloven. Det i seg selv er helt hårreisende.

Ja, der snakker vi spinnvilt.

Gammel 14-08-24, 10:54   #195
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Gammel 14-08-24, 12:49   #196
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det denne saken du sikter til? Hun hentet ingen til Norge. https://www.nrk.no/norge/mette-marit...ndia-1.9208752 Tviler vel på at noen hadde mistet jobben for dette. Kritikken gikk vel mest på at hun ved dette viste støtte til en politisk sak; surrogati. Og å ikke kunne vise politisk støtte er de kongelige ganske alene om.

ok, da husket jeg feil. Det var vel på det tidspunktet en debatt om at India skulle forby surrogati, mulig det jeg hadde et minne om ifht "lovlighet". (India forbød surrogati for likekjønnede par året etter og all kommersiell surrogati i 2015 sier Google nå). Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor hun dro. Bare en fremmed utenlandsk dame som kom innom,da. Avsporing.

Gammel 14-08-24, 12:54   #197
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

ok, da husket jeg feil. Det var vel på det tidspunktet en debatt om at India skulle forby surrogati, mulig det jeg hadde et minne om ifht "lovlighet". (India forbød surrogati for likekjønnede par året etter og all kommersiell surrogati i 2015 sier Google nå). Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor hun dro. Bare en fremmed utenlandsk dame som kom innom,da. Avsporing.

Hvis du leser artikkelen Tally linker til, står det at hun dro fordi hennes venner som skulle hente barnet ikke fikk visum, og hun var der for å ta seg av barna frem til en nær slektning av paret kom.

Gaaaaanske langt unna hva du husket, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-24, 12:58   #198
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, til ex-samboerens Instagram der hun skriver at hun (også) ble utsatt for fysisk og psykisk vold. Og det tenker jeg er en sikker kilde, hun var tross alt sammen med han i 4 år.

Tenker du at en post fra en influenser på instagram er en sikker kilde til troverdig informasjon?

Gammel 14-08-24, 12:58   #199
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Det er en definisjonssak hvor langt det er. Jeg er nok mer på denne:

https://www.dagbladet.no/kultur/den-gode-fe/63062201

men jeg husket feil om at hun tok dem hjem.

Gammel 14-08-24, 13:00   #200
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Tenker du at en post fra en influenser på instagram er en sikker kilde til troverdig informasjon?

Som utgangpunkt tenker jeg at mennesker som sier de har vært utsatt for vold i nære relasjoner har det uavhengig av inntektskilde. Det er noe de færreste av oss lyver på oss. Vil vel si at de fleste av oss holder godt kjeft. Det er utrolig skambelagt å ha vært utsatt for vold.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.