|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
https://www.dagbladet.no/meninger/se...otisk/81796460
![]() |
#182 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowUt fra de innlegg som har kommet i denne tråden og ut fra informasjon som har kommet fram i lenker lagt inn, så må jeg si at jeg er dypt sjokkert over at denne informasjonen ikke har kommet ut tidligere.
![]() |
#184 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun har sagt at det skjedde samtidig som x,y,z skjedde og da vet en jo hvem hun var kjæreste med det siste året og hvem hun gikk i fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Er dette noe de har gått ut med før da? Så lenge ingen har anmeldt han for noe, så er det vel sånt som foregår innenfor husets fire vegger, og alt annet er bare løse rykter. Tror det foregår mye forskjellig på privaten inne i de mange kjendishjem, som avisene aldri skriver om, og som vi aldri får vite.
![]() |
#186 |
Drømmer
|
Hvorfor må de ha visst det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Leser
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowGenerelt: Synes dere "hakker" på Apple. Hun blir bedt om å gi et eksempel på hva hun mener, og når hun gir et fiktivt eksempel så stemmer det ikke (nei, eksemplet er jo fiktivt).
Skrev for dårlig der. Beklager Poenget mitt var at Mette Marit giftet seg med en mann og inntok en rolle. Det er vel ingen i denne tråden som mener at de ikke skulle gifte seg, men det er jo dette med å innta rollen som er utfordringen. Jeg bare tenkte litt høyt rundt om det reellt sett er mulig å "bare" gifte seg, uten å innta rollen.
![]() |
#188 |
Leser
|
Det står i kommentaren at slottet har bekreftet at MM har ringt. Er ellers enig i alt som står i kommentaren.
![]() |
#189 |
Semiaktiv
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowPoenget mitt, HIM, er at det er ikke vanskelig å hoste opp fiktive situasjoner hvor MM kunne utgjort en trussel, hvisomatte dersomatte hun hadde vært involvert i kriminell virksomhet. Det er ikke det som er vanskelig å forstå. Poenget mitt er at dette er nettopp det. Fiksjon. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Men Apples argumentasjon sprang ut fra virkeligheten, og dagens situasjon med disse faktiske personene, og ut fra det mener hun at det bør være nøyere kontroll med hvem de kongelige får lov til å gifte seg med. Det jeg reagerte på var dette innlegget, og det jeg har uthevet:
Og da må hun tåle spørsmål om hva i historikken til MM og DV hun mener burde være grunnlag for å nekte dem å gifte seg. Du må gjerne kalle det hakking, men det har hun fortsatt ikke svart på, bare kommet med oppdiktede tilfeller hvor det potensielt kunne vært grunnlag for det, men som ikke er reelle, og forklart hva som ligger i sikkerhetsklarering for sykehuspersonell og politi etc, og hvorfor det er nødvendig. Som ingen har problemer med å forstå. Senere innlegg dreier mer mot at det ikke er snakk om de reelle ekteskapene mellom MM og HM, og det forestående mellom ML og DV, men potelsielle framtidige ektefeller, og at vi må ha muligheten til å nekte f.eks Ingrid Alexandra å gifte seg med den hun vil, hvis denne viser seg å ikke holde mål.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-08-24 kl 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Hun brukte sin status for å hente et barn fra et annet land som ellers ikke ville fått reist/ innreise på diplomatpass. Vennetjeneste. Husker ikke helt omstendighetene, men det er ganske grovt. Enhver annen som hadde brukt sin jobbmessige status for et slikt formål hadde vel ganske greit mistet jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Introvert textrovert
|
Står det egentlig det? OK, jeg orket ikke lese hele artikkelen en gang til, men øverst står det
Det står ikke hvem som tok kontakt, som er det jeg hevdet de ikke kan vite.
![]() |
#192 |
Glamorøs
|
Er det denne saken du sikter til? Hun hentet ingen til Norge. https://www.nrk.no/norge/mette-marit...ndia-1.9208752 Tviler vel på at noen hadde mistet jobben for dette. Kritikken gikk vel mest på at hun ved dette viste støtte til en politisk sak; surrogati. Og å ikke kunne vise politisk støtte er de kongelige ganske alene om.
![]() |
#193 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Men regenten har makt og har truet med å bruke den for å hindre at trostvangparagrafen for regenten ble fjernet fra siste revisjon av Grunnloven. Det i seg selv er helt hårreisende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Semiaktiv
Ja, der snakker vi spinnvilt.
![]() |
#196 |
Licence to thrill
ok, da husket jeg feil. Det var vel på det tidspunktet en debatt om at India skulle forby surrogati, mulig det jeg hadde et minne om ifht "lovlighet". (India forbød surrogati for likekjønnede par året etter og all kommersiell surrogati i 2015 sier Google nå). Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor hun dro. Bare en fremmed utenlandsk dame som kom innom,da. Avsporing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
Hvis du leser artikkelen Tally linker til, står det at hun dro fordi hennes venner som skulle hente barnet ikke fikk visum, og hun var der for å ta seg av barna frem til en nær slektning av paret kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Tenker du at en post fra en influenser på instagram er en sikker kilde til troverdig informasjon?
![]() |
#199 |
Licence to thrill
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet er en definisjonssak hvor langt det er. Jeg er nok mer på denne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Licence to thrill
Som utgangpunkt tenker jeg at mennesker som sier de har vært utsatt for vold i nære relasjoner har det uavhengig av inntektskilde. Det er noe de færreste av oss lyver på oss. Vil vel si at de fleste av oss holder godt kjeft. Det er utrolig skambelagt å ha vært utsatt for vold. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|