Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Jeg lurer likevel på hva du mener med sikkerhetsklareres? Som i å klareres for å gifte seg? Det vil jo i så fall være noe helt nytt. Det er ingen andre som må sikkerhetsklareres for å gifte seg, bare for å inneha en stilling eller et verv.
Apple svarer sikkert selv, men jeg oppfatter at hun referere til en "normal" sikkerhetsklaring som gjøres i mange tilfeller.
Og hvis det er det hun referere til så er det mange som både må sikkerhetsklare seg selv og ektefelle for å inneha en stilling eller et verv. Jeg er blitt sikkerhetsklart selv (gått ut nå, det er ikke Jane Bond 006, du snakker med altså ) og ble spurt om familie, ektefelle etc
Jeg tror (men her vet jeg ikke) at noe av dette har med rollen å gjøre. Selvsagt må Mette Marit være sikkerhetsklarert når hun sitter på podiet i OL, men hvis hun ikke var med kronprinsen og representerte og så OL hjemme i stua hadde hun ikke behøvd det. Om hun kunne vært gift og ikke hatt en rolle - det virker vanskelig