|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Det er da ikke det samme å si at man ikke ønsker seg flere barn som å si at man ikke ønsker seg flere graviditeter og fødsler.
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Her er det begge deler. He he. Liker frihet også. Det at å få barnevakt er null problem, det at han kan få hele oppmerksomheten, det at jeg slipper å tenke på rettferdig behandling i fht søsken osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg tror folk veldig ofte vurderer andres valg ut fra seg selv, og har en tendens til å forlange begrunnelser for hvorfor andre velger noe de selv ikke vil ha. Siden de selv ikke kunne tenke seg flere enn to barn, mener de at de er i sin fulle rett til å få vite hvorfor andre har valgt noe annet. (Det er de naturligvis ikke, men det er en annen sak.)
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
Det er nok mange som syns det er rart. De fleste i min omgangskrets og familie i hvertfall.
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg kjenner meg ikke igjen i hovedinnleggers hjertesukk her jeg. I min verden så er det status å ha tre barn. De vellykkede familiene som har stålkontroll på alt har gjerne tre barn. Det tyder på god helse, god økonomi, overskudd, familielykke osv osv. Foreldre med tre barn blir omtalt utelukkende positivt i mine kretser, det er helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Jeg har også inntrykk av at for mange er det staus og ha mange barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser i signaturen at du har en stedatter og da har han vel et søsken?
![]() |
#9 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#10 |
Epikur
|
Ja.
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?
Fullstendig enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg synes generelt folk er altfor hårsåre når det gjelder andres meninger om graviditet, fødsel og barn. Man skal jaggu passe seg for hva man sier. Det blir som å gå gjennom en salatåker; umulig å unngå å tråkke i salaten uansett hvor forsiktig man trår. :filosofisk:
Jeg godtar at jeg ikke skal få flere fødsler fordi jeg ikke ønsker meg flere barn. Selv om jeg gjerne ville oppleve mirakelet å sette et barn til verden en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det suspekt å ønske seg 3 eller flere barn?Jeg tror at vi ofte tar kommentarer og spørsmål fra andre som angrep på de valgene vi har tatt. Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke ønsker meg eller skal ha flere barn og jeg føler ikke behov for å svare noe som helst annet enn "Nei". Får jeg spørsmål om hvorfor så forklarer jeg det gladelig, men jeg tar ikke spørsmålet som et angrep. Den andre personen forstår ikke mitt valg og dermed spør de fordi de lurer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|