Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina
Jeg tenker at dette er Fp. en av grunnene til at jeg henger her, er at folk vanligvis er flinke til å skrive nyansert og balansert, mange er åpne for å lytte til andres argumenter, og det er lita polariserte utsagn med overdreven bruk av utropstegn.
jeg tenker at man både skal lese andre med velvilje, men også påpeke retorikk man mener er utafor. Jeg prøver å lese alle med beste mening, men jeg mener også at folk får stå for hva de sier og mener, og at de/vi må tåle at andre er uenige og at man sier fra når man sier noe som er ugreit å si.
Forøvrig så tenker jeg at flyktningepolitkkk må handle om å bidra og hjelpe de som har et akutt behov for det, og at antakelser om hva som er lønnsomt eller kostnadskrevende ikke hører hjemme i slike vurderinger.
Jeg tenker at det må være helt greit å si fra til folk hvis man synes de gir uttrykk for et menneskesyn man mener er uheldig og sier ting som kan såre - særlig når de er basert på stereotype antakelser og holdninger om evner og kultur hos folk man ikke vet noe som helst om.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|