Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frokost på skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 16:20   #81
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frokost på skolen

Jeg har en andreklassing, og det jeg ønsker meg mest av alt, er at det serveres lunsj til barna. Jeg er møkk lei av at hun sammenligner innholdet i matpakken med de andre barnas, og at jeg stadig får høre at den og den får saft med seg hver dag, Nugatti på brødskiva, muffins og gud vet hva. Hadde skolen servert lunsj, hadde det vært likt for alle, og ingen grunn til klaging. Men dette er nå min, høyst personlige mening og egentlig en avsporing ...

Gammel 28-08-07, 17:25   #82
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Barnebygg har kun smøremåltid til alle måltider. De slipper å ta med matpakke. De kommunale har det ikke slik, ergo de private er best på barnehage? Jeg vet ikke altså, jeg bare tenkte høyt. Min går i kommunal og har et varmt måltid en gang i mnd.

Snakk for din egen Barnebyggbarnehage. Storebror gikk de første to årene i en Barnebyggbarnehage, og der fikk de varmmat minst en gang i uka.
Det samme får han forresten i den private barnehagen han går i nå, også.

Gammel 28-08-07, 17:49   #83
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Snakk for din egen Barnebyggbarnehage. Storebror gikk de første to årene i en Barnebyggbarnehage, og der fikk de varmmat minst en gang i uka.
Det samme får han forresten i den private barnehagen han går i nå, også.

Ja men det var frokost vi diskuterte. De har varm mat en gang i uken der min mor jobber også (barnebygg). Jeg skrev en gang i mnd i barnehagen min går i.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:28   #84
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie sier som vanlig mye klokt. Vi må nok multitaske litt. Enkelte kommuner mestrer dette utmerket, med god og sunnmat både i bhg og på SFO. Vi kan ikke gi opp alle zndre ting, mens vi perfeksjonerer den ene..

Gammel 28-08-07, 18:37   #85
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet er at når andre ting ikke fungerer, har jeg ikke tillit til at det vil fungere med gratis mat heller.

Gratis, dårlig mat er verre enn ingen mat. For det blir vanskelig å sende med eget alternativ hvis det er meningen at alle skal spise i skolekantinen.

Og når andre ting ikke fungerer pga for lite penger, hvordan skal man plutselig få penger til bra mat også?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:27   #86
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I *min* private barnehage får de varm mat hver eneste dag. Æddabædda.

Gammel 28-08-07, 21:56   #87
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er barnebygg?

Gammel 28-08-07, 22:29   #88
Frantzen
Passiv

Standard

http://www.barnebygg.no/

Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 23:09   #89
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

(yoghurten kan de godt bytte til et annet merke eller la være, nå har de Litago)

Hva er galt med Litago, da?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:20   #90
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Hva er galt med Litago, da?

Var rene sukkerbombene tidligere..vet ikke hvordan de er nå.
Da eldste gikk i barnehagen la de forbud mot Litago, flere av ungene tok helt av etter de spiste Litago.

Så foreldre måtte pent bytte ut den.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 06:44   #91
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Ja men det var frokost vi diskuterte. De har varm mat en gang i uken der min mor jobber også (barnebygg). Jeg skrev en gang i mnd i barnehagen min går i.

Når jeg tenker etter så fikk de faktisk frokost også, alle måltidene i vår gamle Barnebyggbarnehage var dekket av kostpengene vi betalte. Nå betaler vi like mye i kostpenger i den nye barnehagen, men får "kun" lunsj, hvorav 1-2 varme i uka.

Gammel 29-08-07, 08:10   #92
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også det er leit at det blir forksjeller her i landet. Skal en skole ha det, så burde man få det til med alle de andre også.

Blir som Madam Mim sier, i det lange løp så koster det fint lite å passe på at barna våre får en god frokost på skolen. Helsemessig sett.

Jeg er såpass heldig satt at vi har bestandig tid til frokost, de blir ikke levert uten det, men så jobber jeg heller ikke 100%. Ikke alle har den muligheten desverre. Sosialt sett, helsemessig sett så ser jeg ikke annet en positivt på det å ha frokost på skolen, jeg håper det er noe vi kan få til på alle skolene. Det også gratis frukt til alle!

Gammel 29-08-07, 08:44   #93
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Gratis, dårlig mat er verre enn ingen mat. For det blir vanskelig å sende med eget alternativ hvis det er meningen at alle skal spise i skolekantinen.

Det er jeg veldig enig i!

Gammel 29-08-07, 09:43   #94
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

På skolen til junior har alle barna tilbud om frokostservering før skoledagen begynner.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:43   #95
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Og burde vi ikke ta tak i dette, før vi gaper over enda mer?

Det er det jeg mener at vi bør. Endelig ser det ut til at man har begynt å satse på skolene, og jeg mener at kunnskapsløftet har hatt positive konsekvenser for selve skoledagen. Men SFO er og blir det glemte "stebarnet" som ikke verken er skole eller barnehage, og hvor det ikke er spesielle krav til noe som helst, annet enn at tilbudet skal finnes. Det er dyrt (mange kommuner har brukt SFO til å ta inn det tapte når barnehageprisene gikk ned), det er dårlig bemanning, det er ofte lite egnede lokaler (har bare funnet en krok ingen brukte til noe annet), og det er lite "opplegg".

Siden så mange barn tilbringer så mye tid på SFO burde man faktisk gripe fatt i det. Det blir paradoksalt hvis man skal jobbe for gratis skolefrokost, all den tid de fleste med barn i småskolen betaler godt over 2000 kroner i måneden for et SFO-tilbud - hvor barna må ha med egen frokostmatpakke. Vi betaler i dag for et rådyrt og mange steder dårlig tilbud - og jeg syns det er naturlig å få skikk på det før man skal introdusere noe nytt og kostnadskrevende.

Kjenner jeg systemet godt nok så ender det vel med at SFO-regninga passerer 3000 i måneden - slik at kommunene skal ha råd til gratis skolefrokost.

Jeg har ingen tro på multitasking. Gjøre en ting av gangen og gjøre det skikkelig er langt å foretrekke fremfor å dille litt med alt og ikke gjøre noe godt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:15   #96
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er frokost på skolen det er snakk om her, ikke på SFO. Hvorfor må arbeidet med dette komme i konflikt med oppgraderingen av SFO?

Gammel 29-08-07, 12:25   #97
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er frokost på skolen det er snakk om her, ikke på SFO. Hvorfor må arbeidet med dette komme i konflikt med oppgraderingen av SFO?

Fordi det jeg ser på SFO, er at kommunen har problemer med å levere kvalitet. Antagelig på grunn av for trange budsjetter - og det avhjelper man ikke ved å påta seg flere forpliktelser.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 29-08-07, 12:26   #98
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi det jeg ser på SFO, er at kommunen har problemer med å levere kvalitet. Antagelig på grunn av for trange budsjetter - og det avhjelper man ikke ved å påta seg flere forpliktelser.

Hvorfor skal det stå i veien for å ha et opplegg slik jeg beskrev tidlig i tråden?

Gammel 29-08-07, 12:43   #99
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvorfor skal det stå i veien for å ha et opplegg slik jeg beskrev tidlig i tråden?

Det gjør det ikke. Vi har bare sporet av litt her.

Gammel 29-08-07, 12:44   #100
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Fy skam!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.