Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-23, 21:20   #701
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg kan kjøpe gave uten ønskeliste, men særlig disse ungdommene som jeg treffer en gang i året kjenner jeg ikke helt godt nok til at det er så lett å treffe så noen hint er kjekt å få. Kan ikke akkurat tla være å kjøpe gave selv om vi bare treffer dem et par uker om sommeren, det er søsken av min mann.

Gammel 27-11-23, 21:20   #702
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Julebordsfylla kunne blitt sterkt begrenset hvis ikke alt var gratis i noen miljøer. Synes det er unødvendig at bedrifter tar regningen for mer enn et par glass alkohol, øl og vin. Og de som serverer burde tatt større ansvar for å nekte videre servering av alkohol.

Jeg skal ut i morgen, alt er gratis, men det har gått fint siste 23 årene. Noen fulle har det vært, men ikke spying, soving og ubehagelig oppførsel.

Hos oss (pitteliten bedrift) hadde vi middag med vinpakke til. Vinpakke = tre glass vin. Deretter hadde vi tur på bar med en drink til hver. Revisor har sagt at maks en runde alkohol er ok for regnskapet sin del mht hva man kan spandere. Så jeg forstår ikke helt at bedrifter kan ha åpen bar og fri flyt av alkohol. Vi spurte nemlig spesifikk for vi har lønningsquiz, og ville spandere. Og det var altså ok hvis man kjørte en runde. Men jeg ser jo andre, større bedrifter inviterer ansatte ut og skjenker både en og fire runder, så jeg forstår ikke helt hva de gjør som vi ikke får lov til. Ikke at vi vil skjenke våre ansatte, men når en quiz varer fra 19-23 så hadde det fint gått med to øl hver liksom.

Gammel 27-11-23, 21:21   #703
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gruffer over ønskelistekravene fra sviger:
-alle fire må levere liste
-det må leveres to ulike lister per person pga herr og fru svigers handler separat (de er gift)
-det må ikke stå ting på listen som man ønsker seg av andre
-listen oppfattes som en bestilling, så det må ikke stå for mye
-det må ikke stå for få ting
-det må ikke være dyre ting på listen
-det må ikke være kun billige småting.

Alle brudd på listeregler vil bli kommentert, gjerne i martyraktig spydig tone.

Gammel 27-11-23, 21:27   #704
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

November har aldri vært mørkere enn i år.

Jeg er enig. I år har den vært usedvanlig mørk.

Men i dag baker snuppa colakaker til julekalenderen på jobben min, så nå later jeg som det er adventstid.

Gammel 27-11-23, 21:29   #705
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må betale for julebord og får ikke påspandert noe. Det begrenser fyll.

Gammel 27-11-23, 21:29   #706
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

-det må leveres to ulike lister per person pga herr og fru svigers handler separat (de er gift)

Ohh, den var tøff.

Jeg er lykkelig over "han liker kule sokker. Og Donald".

Gammel 27-11-23, 21:31   #707
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg kan kjøpe gave uten ønskeliste, men særlig disse ungdommene som jeg treffer en gang i året kjenner jeg ikke helt godt nok til at det er så lett å treffe så noen hint er kjekt å få. Kan ikke akkurat tla være å kjøpe gave selv om vi bare treffer dem et par uker om sommeren, det er søsken av min mann.

Ja, jeg snakker om til meg. Og endatil folk som kjenner meg temmelig godt.

Gammel 27-11-23, 21:32   #708
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det gjør det nok helt klart.

Vi fikk påspandert både fly og hotell og mat og drikke (den årlige turen hvor hele selskapet samles for to dager med kurs og julebord) men altså komplett alkoholfritt, grunnet kristen arbeidsgiver/eier-prgsnidasjon og trolig 95% personlig religiøst aktive ansatte, mange avholds.

For meg som ikke er personlig religiøst aktiv, men ikke-religisøt-betinget avholds, er dr jo behagelig. Ingen som spørr om hvorfor jeg ikke drikker

Gammel 27-11-23, 21:33   #709
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg snakker om til meg. Og endatil folk som kjenner meg temmelig godt.

De aller fleste gavene kjøper jeg uten ønskelister, men det er kjekt med små hint om det er noe mottaker ønsker seg

Gammel 27-11-23, 21:34   #710
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Samme her, hilsen fylkeskommune. Hadde hatt et lite vorspiel sammen med gjengen min i it-seksjonen, noe som gjorde alkoholkonsumet litt større. Det ble ikke noe flatfyll på meg, men det var jo ganske underholdende når den unge, ikke helt norske servitøren mistet en halvliter på ordføreren. han tok det (selvsagt) veldig pent.

Gammel 27-11-23, 21:52   #711
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Oh lord, den der hadde jeg blitt sur av også. Vi gir ønskelister kun til noen få for de etterspør, men der står det kanskje to ting , om folk ikke blir fornøyd med det så får de la være å kjøpe gave da.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 21:56   #712
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen har bedt om å ikke få gaver, men det er også feil. Derfor ønsker han seg joggesko hvert år -som han får, men dt er feil ønske det også.

Gammel 27-11-23, 21:58   #713
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelpes, Pelle!

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 22:03   #714
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag kan jeg gruffe og være glad for samme ting, for det gikk godt til slutt.

Poden skulle ha sin første eksamen på BI og det var en hjemmeksamen. Jeg så at han burde levere senest kvart på i tilfelle rottefelle med datasystemet. hn bruker også Mac, og de krøller jo litt innimellom med andre systemer, har jeg inntrykk av. Kvart på var han ikke ferdig, må vite ...

Kl 16.55 begynte han leveringsgreiene. Han fikk ikke lastet opp eksamen og stresset både hans og mitt steg til uante høyder! Jeg så han Googlet ... Klokken 16.58.57 eller noe sånt fikk han levert, han byttet nemlig nettleseren sin til Safari. : puh: :svett:

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 22:04   #715
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelle, det der er jo ikke greit!

Jeg må kjøpe gaver til mine barn fra hele slekta ..

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 22:18   #716
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ber tenåringsnieser om ønskelister.

Hvis noen spør meg om ønsker, så svarer jeg forbruksvarer. Og forklarer at det f.eks. Kan være vin, lakris, sjokolade, spekemat, ost eller garn. (Ja, garn er forbruksvare for meg.)

Gammel 27-11-23, 22:29   #717
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Pelle, høres kjent ut. Kan legge til at det heller ikke skal stå klær der som barna trenger, for det skal jo mor kjøpe til de.

Gammel 27-11-23, 22:37   #718
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ber tenåringsnieser om ønskelister.

Hvis noen spør meg om ønsker, så svarer jeg forbruksvarer. Og forklarer at det f.eks. Kan være vin, lakris, sjokolade, spekemat, ost eller garn. (Ja, garn er forbruksvare for meg.)

Jeg har mye jeg kunne satt på ønskelisten, men det kjedelige er at da får jeg jo det, og det er jo ikke noe spennende. De aller fineste gavene jeg har fått har aldri stått på noe ønskeliste, de var aldeles uventede. Ikke de dyreste heller. Det gøyeste er jo spenningen med å åpne en gave og se hva den inneholder. Det er ikke like gøy når jeg vet hva som er i gaven, fordi det er jeg som har sagt hva det skal være. Men jeg har jo innfunnet meg med at det bare er slik det er for enkelte, men må innrømme at jeg synes det er litt kjedelig, og bittelitt skuffende også, at de ikke gidder å prøve å være litt kreative engang, men bare vil plukke fra en liste. Så hvert år håper jeg at folkene skal være litt lure og hemmelighetsfulle, fordi de har funnet på noe de synes er fint, og ikke be om ønskeliste.

Heldigvis har jeg flere givere som finner på noe også, der jeg slipper å tenke ut mine egne gaver. De beste!

Gammel 27-11-23, 23:40   #719
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Vi vet seff hva alle får fra den kanten, for det får vi utførlig på mail i forkant. Heldigvis er også prislapp på alle gaver, men det er egentlig unødvendig pga vil uansett bli nevnt flere ganger i etterkant.

Gammel 27-11-23, 23:44   #720
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.