|
|
#681 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråd #16Når det er sagt er de ganske flinke med flatfyll andre steder også, det er ikke utelukkende er norsk fenomen. Jeg har sett det praktisert av andre både i USA, England og et par andre steder. Like usjarmerende alle steder da.
|
|
#682 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Gruffetråd #16Jeg medgruffer med dere over julebordsfylla. Var på julebord i helga, og en av gjestene var nær ved å sovne etter hovedretten. Det er jo kjempekjedelig å liksom skulle snakke med folk som er så fulle at de sovner midt i måltidet!
|
|
#684 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Gruffetråd #16Det er mulig jeg omgåes feil folk, men jeg synes det er økende tendens til at man kan ikke kose seg med et glass eller to med vin eller øl til en god middag. Det skal være sterkere saker, og i mengder. På jobben er det en god del som skal ha både vors og nachspiel i forbindelse med leverandørmiddager, og det er stort fokus på å få i seg mest mulig. "Vi rekker enda en før de stenger! Høhøhø!" |
|
|
|
|
#685 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #16Hm, jeg er ikke ofte nok ute? Har aldri opplevd tilstander som beskrevet her.
|
|
#686 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Gruffetråd #16
Det er så veldig ikke greit som det kan bli og det kan man godt si fra til restauranten om. De folka der kommer jo ikke resten av året ser jeg for meg. Så er de pengene fra julebordfolket som møter opp godt i farta virkelig verdt det?
Det bør også være veldig innafor å si fra til restauranten også.
|
|
#688 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16Jeg går bare på et julebord som er i en helt egen boble, hvor det er alkoholfri servering, quiz og musikkkontkurranse, med beat for beat og grip mikrofonen etc, allsang av julesanger og alle er skjønt enige om at nå er det sent så vi går og legger oss når det offisielle programmet er over 0.40, litt overrasket, for i fjor ble vi kastet ut av rommet ved midnatt så ingen trodde det skulle vare lenger, men ledelsen hadde ordnet så vi hadde rommet til 01, så da ble det 40 min senere enn de fleste hadde sett for seg.
|
|
#689 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg synes heldigvis det går i motsatt retning, at det i økende grad blir sett på som harry å bli dritings som godt voksen. Jeg synes egentlig det var verre før. Nå er det litt mer akseptert å takke nei til alkohol eller drikke med måte, og gå hjem tidligere. Men det kan ha med hva slags miljø man er i selvsagt. På vårt julebord (såvidt over 100 ansatte) er det ingen som bli dritings og spyr heldigvis. Skjer det så er det i tilfelle et uhell, og svært sjelden.
|
|
#690 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråd #16Julebordsfylla kunne blitt sterkt begrenset hvis ikke alt var gratis i noen miljøer. Synes det er unødvendig at bedrifter tar regningen for mer enn et par glass alkohol, øl og vin. Og de som serverer burde tatt større ansvar for å nekte videre servering av alkohol.
|
|
|
#691 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråd #16For min del er det en god stund siden jeg opplevde julebordsfylla, men nå er jeg sjeldent på jobbens julebord. Jeg får se nøye etter i morgen, da skal jeg og noen kollegaer ha julemiddag på egen regning og eget initiativ. |
|
|
|
|
#692 |
|
Drømmer
|
Min jobber også i it-bransjen og der er det ikke sånn som du beskriver, heldigvis. |
|
|
|
|
#694 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Dette er også min oppfatning/erfaring. Det er lenge siden jeg har vært på fester med innslag av høylytt fyllerør, oppkast, hysterisk grining og ubehøvlet tafsing. |
|
|
|
|
#695 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #16Ingen julebord på meg i år heller. Jobben har hatt noen ganger, men ikke hvert år. Vi får ikke påspandert alkohol og det har faktisk vært kurvfest noen ganger. :kommunalt ansatt i fattig sektor:
|
|
#696 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gruffetråd #16Bilen girt engine malfunction varsel igjen mens jeg spinner opp bakken. Jeg er usikker på høna eller egget. Jeg sakket på farten og kjørte ut til siden under jeg tok av fra hovedveien, for det kom en bil i mot (og veien er bare en bil bred)
|
|
#698 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråd #16Jeg gruffer bittelitt over at når jeg spør etter ønskelister til jul så er det enkelte som sender ett ønske. Ett ønske er ikke en ønskeliste, det er en bestilling.
|
|
#699 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #16Mens jeg gruffer bittelitt over folk som ikke kan kjøpe gave til meg uten å be om ønskeliste. Bruk hjernen og finn på noe da vel. Jeg tror aldri i mitt liv jeg har fått en gave jeg ikke ble glad for. Jeg er virkelig ikke vanskelig å kjøpe til, jeg er verdens mest takknemlige person, men jeg vil bli overrasket. Jeg vil ikke være nødt til å finne på mine egne gaver, i tillegg til alle andre jeg må finne på gave til.
![]() |
|
|