|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Leser
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Jeg er ikke enig. Det jeg opplever at jounalistikken divergerer. Vi har veldig mye bra jounalistikk og mye skit.
![]() |
#282 |
Panzerekstremfeminist
|
Du har rett i det. Men de skaper jo ikke debatt i folkedypet på samme måte som klikk-sakene gjør. Dessverre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 27-11-23 kl 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg syns ikke det er overraskende at DN har vært gode på Finnes-saken. Dette er faget deres, og de er jevnt over svært gode på næringslivsjournalistikk og økonomisk journalistikk. Det er bare at det er sjelden sakene de graver i når så bredt ut.
![]() |
#284 |
Leser
|
Synes jo Finnes-saken har skapt debatt i folkedypet, jeg?
Jeg er veldig enig i at de er gode på økonomisk journalistikk, men har de så mange "grave saker" da? Jeg oppfatter de (men her er jeg vid åpen for korrigering!) mer som tunge på analysesaker (altså en variant av informasjonsformidling, heller enn på gravesaker). Legger straks til at dette også er fordommer fra min side - jeg oppfatter de som Høyre vennlig.
![]() |
#285 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDe er næringsvennlige, kan man vel si. Og næringsinteresserte. Så der er det vel ofte et sammenfall med høyresiden (særlig med dagens regjering, som er så næringsfiendtlige).
![]() |
#286 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg mente saklig debatt blant folk flest. Ikke bare sånn skyttergravgreier. Burde vært tydeligere der.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Introvert optimist
|
Jeg er jo ikke journalist, men synes det der burde være en sannhet med modifikasjoner. De bør fortsatt bruke huet! Når den personlige historien står i veien for å belyse en sak på en objektiv og oversiktlig måte, bør personfokuset komme som oppfølging eller noe sånt, ikke som hovedtemaet.
![]() |
#288 |
Tøff
|
Jeg synes det er svært betenkelig å skulle forholde seg til taushetsplikt og samtykkelovgivning på denne måten "cherrypicking" om du vil. Er man oppriktig bekymret over et menneskes evne til å ta avgjørelser på egne vegne må man gå den rette veien og bruke krefter på å få på plass en vurdering på samtykkekompetanse. Det er _ikke_ opp til enkeltmennesker i systemet å vurdere dette, hvor går grensene da?
![]() |
#289 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig med pappalille.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Leser
|
Hvordan kan dere "gå bak ryggen" til vedkommende å ordne det hvis dette krever at dere bryter samtykkelovgivning? Mulig jeg misforstår, men jeg mente ikke at dere skulle gjøre noe kriminelt.
Jeg har selvsagt begrenset erfaring med dette, men i forbindelse med helse er det jo utrolig enkelt. Alle voksne, samtykkekompetente mennesker kan ta med seg hvem de vil til legen. Da har den som har med seg noen anledning til å ta opp kun de konkrete casene som vedkommende vil gi informasjon om, samtidig som vedkommende kan holde privat det som vedkommende ønsker. Dette er jo en "enkel" måte å gi andre innslipp i noe, men ikke alt.
Ja, vi er ikke uenige om dagens prosess, jeg poengterer at dagens prosess er for svart-hvit. Det er en kjempestor gråsone, og for mange vil det jo være slik at de kanskje er i fullt stand til x, men ikke y.
![]() |
#291 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDette må være svart-hvitt. Noe annet er helt uakseptabelt. I det vi begynner å flytte på grenser, gjør vi det lettere å flytte enda mer på dem.
![]() |
![]() |
#292 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvVergemålsprosesser er ikke alt eller ingenting, @him .
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Panzerekstremfeminist
|
Enig med deg. Derfor må man enten ha verge eller ikke.
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Tøff
|
Ja, nettopp. I gråsonene begås det overgrep, greit og enkelt.
![]() |
#295 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvHva tenker dere om at NRK har bestilt flybillettene hans?
![]() |
#296 |
Panzerekstremfeminist
|
Nei, det er ikke innafor.
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merkelig prioritering, er det et forsøk på å gi seg selv litt bedre samvittighet overfor familien hans (og de tidligere ofrene) etter fadesene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg skjønner ingenting, for Aftenposten har en artikkel om en kvinne som har betalt flybillettene hans. Et annet sted (NRK selv?) står det at de har betalt flybillettene og sender regningen til advokaten hans.
![]() |
![]() |
#299 |
Shake it out!
|
Tror de har bestilt for ham, ikke betalt. Det er hun som har hatt spelisen som har forskuttert. Så det er vel de som får regningen.
![]() |
#300 |
Glamorøs
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvI denne saken syns jeg det er greit. NRK er ansvarlige for å ha satt familien i en vanskelig og potensielt farlig situasjon, og da syns jeg det er ok at de følger opp og beskytter dem.
![]() |
|
|