|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Tøff
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Jeg jobber innen rusomsorgen, det er så og si utelukkende valg som får konsekvenser for dem selv som de ikke vil jeg må forholde meg til.
![]() |
#262 |
Tøff
|
Det skal helt vanvittig mye til bare for å vurdere noens samtykkekompetanse (GUDSKJELOV) nå, og ingen med rusavhengighet nektes økonomisk stønad om de ikke ønsker behandling, også gudskjelov.
![]() |
#263 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvTakk for at du forteller, Pappalille. Det er så fjernt fra ens egen virkelighet at det er litt vanskelig å ta inn over seg.
![]() |
#264 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg anbefaler alle å lytte til siste episode av Aftenpodden. jeg synes de diskuterer presseetikken i denne saken på en helt nydelig måte, og setter fingeren på det som faktisk er problemet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJa, det var en god diskusjon i Aftenpodden! (Og mange gode innlegg i denne tråden!)
![]() |
#266 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvJeg er også skuffet over hvor lite folk forstår, eller er villig til å forstå, av den velbegrunnede kritikken av de journalistiske metodene til TS. "Jeg ble rørt, så dette er bra tv og TS er en fantastisk mann!"
![]() |
![]() |
#267 |
Tøff
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvFolk Flest har blitt så polariserte at det er vrient å ha mer enn en tanke i hodet om gangen. I tillegg har det gradvis blitt en slags kultur for at "eksperter kan si hva de vil, jeg har rett fordi jeg synes jeg har rett". Det frustrerer meg overmåte.
![]() |
#268 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, det er helt fryktelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Leser
|
Ja, dette er ulempen med gammel informasjon.
Da tenker vi på den samme gruppen og det er jo fint fordi da snakker vi ikke forbi hverandre av den grunn. Vi har også samme opplevelse på grunnene som du så fint beskriver under
Men vi divergerer på hva som er uetisk. (Jeg drar bare fem det ene eksemplet ditt fordi det er enklere å diskutere rundt ett enn flere, begge eksemplene var gode og interessante og "likestilte" i forhold til problemstilling synes jeg)
Jeg synes i dette eksempelet det hadde vært greit å gå bak ryggen til vedkommende. Det er som du sier lengre opp at mange er redd for å gi godkjenninger. De tror systemet er råttent at godkjenningen kan bli brukt mot dem senere etc Jeg vet at det ikke er slik, og hadde opplevd det som innenfor etisk. (Jeg ser at det er gradsforskjeller og at det fort kan bli en "slippery slope". Og kan jo legge til at jeg ikke blandet meg inn da datteren min hadde møte med NAV angående uføretrygd, selv om jeg var fullt klar over at dette var bortkastet tid, fordi hun har ikke ferdigstilt AAP kravene som må til før uføretrygd innvilges. Men det var jo ikke akkurat noe dramatikk i at hun, NAV og legen måtte ha et ekstra møte
![]() |
#270 |
Introvert textrovert
|
Dette. Og det er Staten som har sensurert Tore, for Toregutt var nemlig på SPORET av noe som den Norske Stat nå måtte stoppe. Det er AP sin feil, osv!
![]() |
#271 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvEn psykologspesialist tar nå programmet i forsvar. Ligger på subjekt dått no for de som vil lese.
![]() |
#272 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
I det tilfellet var det vel strengt tatt ikke kommunikasjonen det var noe galt med. De trygdesvindeldømte hadde jo fått beskjed om at de ikke kunne flytte til utlandet på fast basis. Men de gjorde det likevel. Og ble tatt for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#274 |
can-jur
|
Det siste der er kjempe viktig. Hvorfor skaper det ikke presedens at våre øverste, mest betrodde politikere stadig tråkker i salaten og kommer «unna» med en beklagelse?
![]() |
![]() |
#275 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvDette er jo slik som vi må være kle over og diskutere.
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Introvert optimist
|
Det føles som om journalistikken er død. Du MÅ ha minst en som «står frem» for å skriveom en sak, selv når det er et system som svikter.
![]() |
#277 |
Dragedytteren
|
Det har de drevet med lenge. Jeg fremmet en sak i kommunestyret for maaange år siden, om ikke å trekke i sosialhjelp for mottatt barnetrygd. Noe av det journalisten spurte om da vi skulle avtale intervju, var om jeg kjente noen som ble rammet av trekket og kunne stille.
![]() |
#278 |
Introvert optimist
|
Jeg vet det! Og det er så pyton! Tror de vi er så dumme at vi må ha en sippe-historie til hver eneste politiske sak? Det fordummende og en total nedvurdering av leserne.
![]() |
#279 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: «B.ms.g.tt» på tvMan lærer det faktisk på journaliststudiet. Så det er regnet som godt håndverk å finne en personlig historie å knytte en sak til.
![]() |
#280 |
Panzerekstremfeminist
|
Man kan jo håpe - men debatten som har gått i SoMe rundt denne saken, gjør med ikke veldig optimistisk.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|