Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-23, 20:33   #661
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

God bedring til syke.
Platetoppen her tok kvelden så vi kjøpte ny i går. Har vært ustabil og har mistet kontakt noen ganger. Nå var det helt dødt.
Koster litt ekstra siden vi har 90cm bredde. Heldigvis for Black week akkurat nå. Fikk 2500 i avslag.
Den varte i 15år så bør kanskje være fornøyd med det.

Gammel 25-11-23, 02:51   #662
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bare MÅ gruffe litt over sutrete og negative mennesker. Selv om de hver for seg har relativt små greier, så suger summen av dem så enormt med energi.
Ja, livet byr på utfordringer for oss alle, men jeg lurer jaggu meg på om enkelte mennesker er født med sin egen lille Donald-regnsky over seg. Og hvor ens eget lille navlelo er sentrum of the universe. Det er i og for seg greit nok, men sveiver det aldri innom hvordan det påvirker andre og ikke minst en selv om man går inn i hverdagen med begge langefigre oppe 24/7?

007 er ikke aktiv  
Gammel 25-11-23, 10:31   #663
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Omgangssyke.

God bedring .

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 25-11-23, 20:08   #664
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Under en treningsøkt med PT i dag, mens jeg hoppet tau, sa det plutselig "pop!" midt på brystet, og nå gjør det skikkelig vondt, sannsynligvis enten en hard strekk eller en annen type skade i muskelfestet. Skikkelig irriterende, og jeg gruer meg til i morgen tidlig.

Gammel 26-11-23, 01:43   #665
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, dere! Det er bedre nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-11-23, 07:11   #666
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg bare MÅ gruffe litt over sutrete og negative mennesker. Selv om de hver for seg har relativt små greier, så suger summen av dem så enormt med energi.
Ja, livet byr på utfordringer for oss alle, men jeg lurer jaggu meg på om enkelte mennesker er født med sin egen lille Donald-regnsky over seg. Og hvor ens eget lille navlelo er sentrum of the universe. Det er i og for seg greit nok, men sveiver det aldri innom hvordan det påvirker andre og ikke minst en selv om man går inn i hverdagen med begge langefigre oppe 24/7?

Enig.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-11-23, 09:01   #667
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Veldig enig. Jeg har tilbrakt to dager på en konferanse sammen med en kollega/venninne som er kritisk til alt og alle uten stopp. Hun er så kritisk at hun nærmest blir deprimert av det. Vi har noenlunde samme arbeidshverdag og oppdragsmengde, og dermed ganske like forutsetninger. Vi har hørt de samme foredragene og snakket med mange av de samme folkene. Jeg har hatt stort utbytte av konferansen og likt det meste av det jeg har hørt, mens hun har følt hun har kaster bort tid og penger, og vært superkritisk til alt og alle. Jeg blir så sliten av det! Det handler om et slags negativt grunnsyn, tror jeg. Hun har på en måte bestemt seg for at alt er negativt og da blir det jo det. Hun har vrangbrillene på, konstant.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 26-11-23, 10:11   #668
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også ei sånn venninne, og må innrømme at jeg av og til lurer på om vennskapet er verdt det. Men det er vanskelig å kutte etter over 30 år.

Gammel 26-11-23, 10:52   #669
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg og. 😔 min er veldig sånn at om hun kjeder seg eller er på seminar som er kjedelig så går hun.
Hun sender sånt på snap så andre får jo vite det... rart...

Gammel 26-11-23, 11:04   #670
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere prøvd å si noe til dem? Jeg var sånn da jeg var ungdom/ung voksen. Det var det jeg hadde lært hjemme og jeg trodde det var sånn sosialisering fungerte. Jeg kan knapt huske å ha hørt foreldrene mine snakke positivt om noe eller noen. En god venn av meg sa det rett ut, at det var slitsomt og kjedelig, og lurte på om jeg virkelig mente at alt var dritt eller om det bare kom på autopilot. Han foreslo også at om jeg virkelig aldri fant glede i noe eller noen, burde jeg kanskje få hjelp, for da handlet det sikkert mer om meg enn om andre folk og hendelser. Det var en vekker for meg, som jeg er utrolig takknemlig for i dag. Jeg er veldig glad han ikke bare stakk eller irriterte seg uten å si noe, for jeg skjønner jo at det var slitsomt. Og synes det samme selv når jeg treffer sånne folk, det er seriøst utmattende.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-11-23, 22:57   #671
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jævla drittkulde. Det var ikke meldt så kaldt så vi slakta to dyr i dag. Nå er det snart -25 så dyra måtte demonteres og bæres inn. Type 100kg pr svært uhåndterlig del. De kommer ikke akkurat med håndtak….
Og selv inne må vi ha på en ekstra ovn for å holde det frostfritt der de henger.
Vi er ikke desember engang og jeg er drittlei sprengkulde. Da blir det en lang vinter…..

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 10:56   #672
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri skjønt meg på den norske drikkekulturen. Noen ganger er den rett og slett vulgær. Ved to anledninger de siste ukene, har jeg vært så heldig å bli invitert på middag på to ulike dyre, fine restauranter. Den ene lokalt der jeg bor (et kjent sted i fjellet) for noen uker siden og den andre på et fint sted i Oslo sentrum sist helg. Begge steder har høy prisklasse, så høy at jeg aldri hadde gått dit om jeg ikke fikk maten påspandert. På den ene ble vi servert 5 retters med drikke til, på den andre var det 3 retter. Det triste var at begge opplevelsene ble kraftig negativt preget av fyll fra julebordsgjester. På Oslorestaurenten var det julebord for et firma i IT-bransjen (det sto på reservasjonskort på bordene). De hadde tydeligvis hatt vorspiel før de kom og mange var plagsomt beruset allerede før første rett kom på bordet. Midt i middagen kom en ansatt på restauranten og ba de ta seg av en kollega som lå på toalettet og spydde. Egentlig burde hele gjengen vært sendt på dør, men det ble de ikke.

På den lokale restauranten var det julebord/helgetur for et firma fra Trondheim, 10-15 godt voksne av begge kjønn. De hadde også tatt godt for seg av drikkevarene før de kom og flere sov ved bordet før hovedretten. Dette stedet er lite og har et langt bord der gjestene sitter, og selv om gjengen jeg var sammen med, satt langt fra dette firmaet, ble det likevel ganske plagsomt. Det endte med at de ansatte ga beskjed om at lokalet stengte kl 23.30. Like greit, det var også der flere som kastet opp. Jeg hadde med meg min snart 22 år gamle datter og hun sa at dette er jo verre enn en tenåringsfest. Hun synes der var skikkelig ubehagelig med blant annet damer på min alder (femtiårene) som knapt sto på beina.

Hva feiler det voksne folk som ikke klarer å styre alkoholinntaket i sosiale sammenhenger? Eller, det virker jo heller som de med viten og vilje drikker for å bli så beruset som mulig. I mine øyne er dette sosialt uakseptabel oppførsel og det handler ikke lenger om å spise god mat og ha det hyggelig med venner/kolleger, men å bevisst ruse seg. Det er en underlig greie blant voksne folk.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 11:21   #673
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, er helt enig med deg Lhi-My. Min søster jobbet på et hotell i byen da hun var student, et hotell som også var lokale for diverse tradisjonsrike og tradisjonelt "fuktige" studentfester (blant annet "badekarfesten" til NTH). I følge henne var disse studentfestene rene søndagsskolen sammenlignet med julebordene med godt voksne folk. Særlig beryktet var julebordet til en større næringsmiddelbedrift. Ett år endte det med at sønnen til direktøren reiste seg under middagen og holdt en tale, der han regelrett skjelte ut selskapet for hvordan de oppførte seg. Selv har jeg en mann som har jobbet i IT-bransjen i hele sitt voksne liv, og jeg kan bekrefte at drikkekulturen der er helt krise. Jeg skjønner bare ikke sjarmen. Det blir jo ikke gøyere jo fullere man er?

Og et halvt år senere sitter gjerne de samme folka og snakker om at man burde avskaffe russetida.

Gammel 27-11-23, 11:38   #674
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Da kan jeg kontre med bytur på ekstremt harry pub i Oslo denne helgen, som endte opp med menn i 50-årene som klådde på fulle damer. Når jeg ga beskjed om at de som ble klådd på ikke var interessert (min venninne, blant annet - og ja; jeg spurte henne før jeg sa noe), så ble de sure og sluttet ikke. Han ene måtte sågar TA EN PRAT MED MEG, mens han holdt meg forsiktig i nakken, fordi jeg brydde meg med noe som ikke vare min business. Etterpå gikk jeg til en vakt, som kastet han tvert ut. Men likevel!!??? En annen mann kom til meg og lurte på hva som stod på, og jeg forklarte. Han ga da beskjed om at han ikke så problemet, og at damer som ikke tør si fra selv får takke seg sjæl uten at det er venners greie å blande seg borti.

Jeg DØR!!

Gammel 27-11-23, 11:42   #675
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som sovner ved bordet og spyr på restaurant?! På fin restaurant?! Jeg hadde blir pissesur og gitt beskjed om noen ødela min matopplevelse på den måten.

Gammel 27-11-23, 11:46   #676
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle egentlig bære meg over at jeg er i møte og har greid å ta på meg en kjole som lukter sur tørketrommel. Yey liksom.
Men mulig det er helt innafor så lenge jeg ikke sovner eller spyr……..

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 11:48   #677
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er tydeligvis en del å gå på.

Gammel 27-11-23, 11:48   #678
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Folk som sovner ved bordet og spyr på restaurant?! På fin restaurant?! Jeg hadde blir pissesur og gitt beskjed om noen ødela min matopplevelse på den måten.

Enig, det er stedet sitt ansvar å 1) ikke slippe inn for fulle folk og 2) ikke servere folk så de blir for fulle.

Tips kan sendes til kontrollmyndighet i rett kommune, dvs Næringsetaten i Oslo.

Gammel 27-11-23, 12:39   #679
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Traineen på jobb jobbet som vekter før han begynte hos oss, og han sier julebordsesongen er det verste, for da er det fullt av folk som aldri er ute ellers og derfor vet de ikke hvordan man skal oppføre seg på byen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 12:50   #680
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flatfylla må være den delen av "norsk kultur" som må være helt uforståelig, og ganske avskyvekkende, for folk som flytter hit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.