Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«B.ms.g.tt» på tv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-23, 09:58   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Leser i avisen at uføretrygden han mottar er 250 000 nkr. Som neppe er en dårlig inntekt på Fillipinene. Og kona jobber. Og så fremstilles det som om de lever i fattigdom og ikke har råd til å sende sønnen på skolen, stemmer det?? Det er mye som luktet svidd i den dokumentaren altså. Ikke det at det er ok at NAV sender uforståelige brev og man tabber seg ut og går glipp av hva man har krav på. Men noe sier meg at de egentlig har bedre råd på fillipinene enn de vil få med full nav-støtte i Norge. Riktignok ikke nå som det er kronerullet inn 4 mill da.

Men det blir jo fryktelig feil å framstille det som om de ikke har råd til flybilletter hjem om han får 250 000 i året og kona jobber, så himla dyrt er det jo ikke med flybilletter og så dyrt kan det umulig være å bo på fillipinene? Eller er jeg helt på jordet nå??

Jeg synes egentlig at dette er ganske irrelevant. Dette er ikke en familie med bunnsolid økonomi, og noe må de leve av når/hvis de kommer tilbake til Norge. Der får de sannsynligvis langt trangere. Og "alle" vil mene noe om dem. Særlig etter denne dokumentaren.

Det viktige er jo hvorfor de endte opp der. Slik jeg forstår det så ble dette forespeilet foreldrene å være den lureste måten å slippe unna barnevernet. For i deres hode ville bistand fra barnevernet være det samme som at de mistet barnet sitt. At barnevernet faktisk kan være til stor hjelp ble trolig ikke formidlet i samme grad (ja, nå synser jeg). Og de fikk heller ikke beskrevet hvordan det å flytte utenlands ville påvirke trygdeutbetalingen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.